2015-03-24, 01:40
Medlem
Realisten73s avatar
Detta är ENDAST rykten, dock från personer (t.ex J.S, MrMadhawk) som haft rätt flera gånger tidigare och som jag litar på mer än t.ex klubbarnas lokala tidningar och rykten på forum osv.

Skellefteå:
Joakim Lindström ska vara 100% klar för Saik till kommande säsong.

HV71:
Jesse Joensuu har ett kontrakt som ligger på Johan Hults skrivbord och väntar på att bli påskrivet.
Martin Thörnberg presenteras med all sannolikhet på HV71´s hemsida den 1/4 2015 då han fortfarande ägs av Ryssland.
Simon Örnerud gör comeback till HV71.

DIF:
Centern, Sallinen ska har skrivit på ett 2 års kontrakt med Djurgården.

Växjö:
Andreas Falk har enligt personer med bra insyn i föreningen blivit tillfrågad om spel i Växjö.

Malmö:
Johan Björk ska vara 100% klar.

Örebro:
Greg Squires är med största sannolikhet klar för Örebro till kommande säsong.
Citera
2015-03-24, 01:44
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Detta är ENDAST rykten, dock från personer (t.ex J.S, MrMadhawk) som haft rätt flera gånger tidigare och som jag litar på mer än t.ex klubbarnas lokala tidningar och rykten på forum osv.

Växjö:
Andreas Falk har enligt personer med bra insyn i föreningen blivit tillfrågad om spel i Växjö.

Antar att det är en eventuell ersättare till Lajunen. Eftersom Jani med största sannolikhet tyvärr inte fortsätter i VLH nästa säsong. Skulle mer än gärna ha kvar honom.
Citera
2015-03-24, 02:34
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Antar att det är en eventuell ersättare till Lajunen. Eftersom Jani med största sannolikhet tyvärr inte fortsätter i VLH nästa säsong. Skulle mer än gärna ha kvar honom.

Skulle mkt väl kunna vara så. Jani Lajunen är en duktig spelare med härlig attityd. Dock ser jag Andreas Falk som en fullvärdig ersättare. Grymt duktig center som jobbar i det tysta. Vill minnas att han var rejält underskattad i HV71. En spelare som gav järnet varje dag, träning som match. Minns jag inte helt fel så var han den spelare i SHL som aldrig missade en enda träning eller match under hela sin karriär i HV71. Kan ha fel, men tror det var han.
Men i alla fall en mycket komplett spelare som jag tror alla skulle vilja ha i sitt lag. En hårt arbetande 2 vägs center.
Hört något om vart Lajunen kommer tavägen?
Citera
2015-03-24, 09:09
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Skellefteå:
Joakim Lindström ska vara 100% klar för Saik till kommande säsong.

Lägg till Jimmie Ericsson på det som fortfarande har kontrakt med Saik. Sannolikt någon av backarna från Nordamerika också. Kanske dyker Möller också upp beroende på hur kul det är i Ryssland och han känner att plånboken är tillräckligt tung. Hur lågt får rublerna sjunka innan det inte uppväger alla nackdelar i det landet?

Hela KHL verkar vara en väldigt svajig liga med stora skillnader mellan lagen. Tydligen ligger flera klubbar på fallrepet och avgår till nästa säsong.
Citera
2015-03-24, 10:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Lägg till Jimmie Ericsson på det som fortfarande har kontrakt med Saik. Sannolikt någon av backarna från Nordamerika också. Kanske dyker Möller också upp beroende på hur kul det är i Ryssland och han känner att plånboken är tillräckligt tung. Hur lågt får rublerna sjunka innan det inte uppväger alla nackdelar i det landet?

Hela KHL verkar vara en väldigt svajig liga med stora skillnader mellan lagen. Tydligen ligger flera klubbar på fallrepet och avgår till nästa säsong.
Jimmie Ericsson har inget kontrakt och det finns inget som tyder på att någon av backarna är på väg hem.
Citera
2015-03-24, 10:32
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Skulle mkt väl kunna vara så. Jani Lajunen är en duktig spelare med härlig attityd. Dock ser jag Andreas Falk som en fullvärdig ersättare. Grymt duktig center som jobbar i det tysta. Vill minnas att han var rejält underskattad i HV71. En spelare som gav järnet varje dag, träning som match. Minns jag inte helt fel så var han den spelare i SHL som aldrig missade en enda träning eller match under hela sin karriär i HV71. Kan ha fel, men tror det var han.
Men i alla fall en mycket komplett spelare som jag tror alla skulle vilja ha i sitt lag. En hårt arbetande 2 vägs center.
Hört något om vart Lajunen kommer tavägen?
Lajunen ska till någon finsk klubb skrev Smålandsposten.
Citera
2015-03-24, 10:46
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Lajunen ska till någon finsk klubb skrev Smålandsposten.

Bör väl vara Jokerit.
Citera
2015-03-24, 12:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Uppdatering kring Örebro, dock inget bekräftat än så länge:

- Assisterande tränare Håkan Åhlund sägs ersättas av nuvarande J20-tränare Lars Ivarsson.
- Jared Aulin förlänger inte. Djurgården, Karlskrona och Leksand ska ha hört sig för om Aulin.
- Stefan Johansson får kicken.

Sen tidigare ska man redan vara överens med Greg Squires. MrMadhawk har också gått ut med att Örebro har visat intresse för Malmös Jens Olsson och Björklövens Alexander Hellström.

Får hoppas senaste ryktena stämmer, känns som bra beslut alla tre i så fall.
Hade gärna haft tillbaka Aulin i Leksand, vore en bra tredjecenter.
Citera
2015-03-24, 13:09
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Bör väl vara Jokerit.
Det var en klubb från Liiga.
Citera
2015-03-24, 15:11
Medlem
Waltin till SSK på 3år
Citera
2015-03-24, 16:15
Medlem
VSVPs avatar
Leksand värvar TV-kommentator;

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article20517463.ab

Lagbygget inför nästa säsong verkar vara i gång på allvar nu.
Citera
2015-03-24, 17:08
Medlem
vapor21s avatar
Nilstorp-Steen

Murphy-X
Laakso-Varakas
Larsson-Lundgren
Martinsson-C Rosén

Kiiskinen-R Rosén-X
X-X-X
Reddox-X-Lundh
A Johansson-Josefsson-Rydahl
M Johansson

Växjös lag inför nästa säsong just nu. Hoppas att de får förlängning med Johnson så att förstakedjan är intakt. Hoppas även att Welch förlängs men han kommer nog tyvärr försvinna. Trovärdiga källor till Smålandsposten placerar Ilkka Heikkinen på den backplatsen. Säger absolut ja till det som en bra ersättare.
Utav Växjös nuvarande andrakedja med Rakhshani-Hennessy-Kallio hoppas jag att Rakhshani förlänger och kanske Hennessy. Dock så har det ryktats att Rasmussen kommer tillbaka och då ser jag ingen plats till Hennessy då Falk ryktas tas in som ny tredjecenter istället för Lajunen som jag tycker är det största tappet tillsammans med Welch. Kallio har nog tyvärr gjort sitt på elitnivå i Sverige efter denna säsongen och där kan nog Tambellini få en plats och det skulle kännas okej då han är hyfsat produktiv.

Så i realistiskt hopp hoppas jag på något liknande:

Nilstorp-Steen

Murphy-Heikkinen
Laakso-Varakas
Larsson-Lundgren
Martinsson- C Rosén

Kiiskinen-R Rosén-Johnson
Rakhshani-Rasmussen-Tambellini
Reddox-Falk-Lundh
A Johansson-Josefsson-Rydahl
M Johansson

Jag skulle ge tummen upp för detta!
Senast redigerad av vapor21 2015-03-24 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in