2015-04-10, 22:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Jaha då var det dags för 5X exp Bonanza igen!
http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/44/special-wot-4anniversary/

Får väl gömma mig i ett skepp då

Vad heter du i skeppen då? Salorm här och har just nu max tier 5 då jag inte spelat så mkt.. Men tyckte det var kul nu så jobbar mig uppåt
Citera
2015-04-11, 19:02
Moderator
Amirons avatar
Ibland kan man verkligen fråga sig varför man spelar wot öht.

Spelade nyss en match på Abbey kartan i en T29, och hade världens flyt, alla mina skott träffar, perfekt vinklad så motståndarnas skott studsar osv.

Nästan hela laget gör bra ifrån sig, enda tills vi vart kappade. då får två till tre spelare hjärnsläpp när de kommer till flaggan och börjar skjuta på en tank som står utanför cirkeln, istället för de två tanks som står mitt i...
Tyvärr var jag på andra sidan av kartan och hann inte tillbaka.

3200 i skada, 3kills och en förlust blev resultatet
Senast redigerad av Amiron 2015-04-11 kl. 19:03. Anledning: snavfel
Citera
2015-04-11, 19:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Ibland kan man verkligen fråga sig varför man spelar wot öht.

Spelade nyss en match på Abbey kartan i en T29, och hade världens flyt, alla mina skott träffar, perfekt vinklad så motståndarnas skott studsar osv.

Nästan hela laget gör bra ifrån sig, enda tills vi vart kappade. då får två till tre spelare hjärnsläpp när de kommer till flaggan och börjar skjuta på en tank som står utanför cirkeln, istället för de två tanks som står mitt i...
Tyvärr var jag på andra sidan av kartan och hann inte tillbaka.

3200 i skada, 3kills och en förlust blev resultatet

när ska folk lära sig att skada eller kills spelar nada roll? har själv haft såna games med fler kills och massa skada ändå förlorar man stort tack vare värdelösa spelare ibland..
Citera
2015-04-11, 19:29
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
när ska folk lära sig att skada eller kills spelar nada roll? har själv haft såna games med fler kills och massa skada ändå förlorar man stort tack vare värdelösa spelare ibland..

Skadan är en av de sakerna som avgör hur mycket XP och silver du får, kills däremot är av mindre värde rent resultatmässigt.
Jag kommer inte ihåg i vilken ordning de räknas, men spotting, defend the base, capping och damage är iaf de som ger mest i "inkomst"
Citera
2015-04-11, 19:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66
Jaha då var det dags för 5X exp Bonanza igen!
Nåt sånt på na också, kör bara vagnar jag behöver xp till resten får va.
http://worldoftanks.com/en/news/pc-browser/22/wot-4th-anniversary/

.
.
.
.
.
.
.
Updated 4/10 with a round of bugs squashed! Last chance to try new features until the final release of 9.7!

It's time again for a new World of Tanks Public Test. We're gearing up for the next update by letting everyone sample what we've been working on just before it's wrapped up and ready to go. Not to mention you can help us gather data and feedback in the days leading up to the final update release!

All World of Tanks players are eligible to take part in this Public Test as long as they registered before March 8. You don't need to be an experienced tester to join in, you just need to be willing to try out as many of the new features as you can, test out new features, and send us your feedback!

Any new or changed content for the Public Test should be considered not final and subject to change upon final update release. We strongly encourage you to send us your feedback and opinions via the forums.
Main Features

In Iteration 3: Fixed an issue with switching to an allied vehicle in the postmortem screen
In Iteration 2:
New permanent teams and ranking structure for Team Battle mode (more info at the start of the Notes)
New vehicles: M56 Scorpion tank destroyer (US/VII); T-54 mod. 1 medium tank (USSR/VIII)
Removal of Northwest map from random battles
In Iteration 1:
New lineup of French light and medium tanks
New "Overlord" map, inspired by the 1944 Allied landings in Normandy
Implemented separation of new and experienced players in battles (for tier I-III vehicles)
New HD vehicles (some we showed earlier!)

And more! For the full list of changes, please see the Notes section below.
Ready to Download? New to Testing?
Get the full story on how Public Tests operate in our handy guide.
Public Test Notes

These update notes are preliminary and do not contain full details of some vehicle characteristic changes. The detailed list of these changes will be provided in the final patch notes upon release.
http://worldoftanks.com/en/news/pc-browser/17/97-test/
Citera
2015-04-12, 19:46
Medlem
xyklopfs avatar
Eftersom det är 5x exp. helg tänkte jag ignorera spelet. Ser dock att man kan spela fram en Chi-Nu Kai + garageplats om man anstränger sig.

Någon som vet om den är den värd besväret?

Citat:
Removal of Northwest map from random battles

Jaha, ytterligare en bra karta som försvinner. Verkar som om WG bara ska ha minikartorna/stadsbanorna kvar. Får se om Overlord kartan är så bra som den verkar, eller om man ska bli besviken igen.
Citera
2015-04-12, 22:00
Medlem
franges avatar
Har passat på att spela en hel del i helgen iochmed 5x XP, och har dragit in över 100k XP på någon timmes spelande per dag, har faktiskt gått rätt bra trots att det varit smockat med riktiga nötter och ryss-skitungar.

Är rätt skönt när man har bra flyt och halar in 7k XP på en match, första rundan i fredags spelade jag en match med varje av de "viktigare" elitvagnarna jag håller på med, de fem första vann jag och det var skoj att hala in 25k XP på en dryg halvtimma, höhö.

Merparten av spelandet i helgen har faktiskt gått rätt bra, även om det i vanlig ordning blivit en del av de sedvanliga förlusterna med typ 15-3 varav jag blev sist klippt, efter att själv ha fimpat 2 och gjort ett antal tusen dmg...
Citera
2015-04-13, 11:34
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Någon som vet om den är den värd besväret?

Det är ingen toppentank så du klarar dig bra utan. Har du inte spelat alls så är det nog svårt att hinna grinda den om du börjar nu.

Citat:
Jaha, ytterligare en bra karta som försvinner.

Du tycker den är bra? Jag hatar och starta söder på den kartan och att de tar bort obalanserade kartor är bra. Mines är värre så jag hoppas den försvinner också.

Jag håller med om att det är för mycket stadskartor och vill ha fler stora öppna kartor. Men man vill ha lika stor chans och vinna oavsett var man startar.
Citera
2015-04-14, 06:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Mines är värre så jag hoppas den försvinner också.
Överdjävligt, väldigt lätt att dö när man startar på sydsidan i stor tung spg innan man har en chans att köra in bakom skydd.
Citera
2015-04-17, 22:00
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är ingen toppentank så du klarar dig bra utan. Har du inte spelat alls så är det nog svårt att hinna grinda den om du börjar nu.

Du tycker den är bra? Jag hatar och starta söder på den kartan och att de tar bort obalanserade kartor är bra. Mines är värre så jag hoppas den försvinner också.

Jag håller med om att det är för mycket stadskartor och vill ha fler stora öppna kartor. Men man vill ha lika stor chans och vinna oavsett var man startar.

Orkade kämpa ihop 50000exp på andra uppdraget innan jag fick nog av att endast hamna i totala skitlag. Som alltid när det är 5x exp. verkar alldeles för många försöka dö inom 30 sekunder från start.

Angående kartorna....kanske är lite "konstig", då jag även gillade "Port" och "Severogorsk" kartorna . Gillar "Mines" , men inte i tier X matcher med många spg´s i varje lag.

Spelat några matcher ikväll, men det är totalt hopplöst att hamna i nått lag med någon som helst intelligens i. Ett gäng burkar med gammalt sillspad i vore faktiskt bättre, så illa är det .

BTW, under 5x helgen visade sig MM i sin glans i en tier X match igen. Körde vk4502b, var långt nere i matkedjan. Vårat lag bestod av en blandad kompott igen - inte två av samma sorts vagnar. 3 plutoner i varje lag. Motståndarsidans toppluton? 3 st. Maus! m.a.o 9000 hp som ska tas ned. Gissa EN gång vem som fick ta sig an den plutonen, när resten av laget spela lemmings?

Det här spelet har verkligen svart humor ibland...
Citera
2015-04-17, 22:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
3 st. Maus! m.a.o 9000 hp som ska tas ned. Gissa EN gång vem som fick ta sig an den plutonen, när resten av laget spela lemmings?

Det här spelet har verkligen svart humor ibland...
När tror du rövhålet har antagit normal storlek igen? år 2077 nä mm skulle behöva justeras på den punkten, att plutoner blir mer jämlika för det är nåt som kan slå otroligt snett.
Citera
2015-04-18, 09:58
Medlem
Noobermans avatar
Upptäckte en bug i dag - Jag har en besättning för en Tier 10 tank i min barrack för en tank/träd, jag aldrig varit i... Eller är det någon "give away"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in