2016-05-05, 13:18
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Luchs är den roligaste vagnen att flumma runt i, sladdar riktigt fint med space-tangenten.

Luchs säger du, har ju ett gäng lätta vagnar och plojköra med. Ska ta och testa idag.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
De japanska tier 5 och 6 heavysarna är för tillfället OP, men de blir nerfade nästa patch som kommer snart. Tjeckiska vagnarna är bra med undantag för tier 8 som är skräp. Tier 6, 9, 10 är det bästa tanksen i den linjen.

Japanska mediumlinjen börjar uselt men blir bättre och bättre, tier 6 och 7 i den linjen är riktigt usla.

Jag älskade det japanska mediumsen från t8 och framåt, STB1 är nog en av mina absoluta favoriter i hela spelet, men deras lågtiers är fruktansvärt dåliga. De tjeckiska vagnarna verkar passa min typ av spelstil, men det är på högre tiers tyvärr.

Orkade inte mer än att grinda fram tjeckerna och japsanas nya vagnar till t4 igår innan jag tröttnade. Det märktes att jag inte spelat på evigheter, spelade faktiskt så uselt att jag blev kallad idiot, noob och fick tipset att spela tetris av polska tomater...
Citera
2016-05-05, 13:56
Medlem
franges avatar
Jaha, nu har jag skrapat ihop ett par miljoner i silver och ska väl gå vidare på något träd jag låst upp nästevagn på nu, kan dock inte bestämma mig vilket jag ska slänga pengar på...

SU-152 till ISU-152?

Tiger II till E75?

T20 till Pershing?

Eller bubblaren, T34/100 till TVP VTU tillsammans med O-I Exp till O-I?
Citera
2016-05-05, 14:27
Medlem
Låste upp och köpte WT auf E100 idag. Har inte spelat så många matcher än men jag tycker den är ganska underhållande hittills De första 7 var raka segrar iaf, trevligt.

Läste något igår om att 9.15 kommer den 8e. Kan det stämma? Isåfall har jag väl en Grille 15 snart med/istället för antar jag
Citera
2016-05-05, 19:44
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha, nu har jag skrapat ihop ett par miljoner i silver och ska väl gå vidare på något träd jag låst upp nästevagn på nu, kan dock inte bestämma mig vilket jag ska slänga pengar på...

SU-152 till ISU-152?

Tiger II till E75?

T20 till Pershing?

Eller bubblaren, T34/100 till TVP VTU tillsammans med O-I Exp till O-I?

Köp den som passar dig och din spelstil bäst. Själv älskade jag E-75, en av de bästa tunga vagnarna i spelet enligt mig. ISU-152 har jag aldrig spelat, men jag avskyr att möta en bra spelare i den med tanke på skadan skiten gör och alla studsar. Ang Pershing hade jag någon slags hatkärlek till den, ibland var den fantastiskt och ibland missade alla skott, men den var rätt kul att köra då jag gillar hulldown spelstilen.

Grindade äntligen fram t5 av både den japanska tunga vagnen och den tjeckiska tier V vagnen. Den japanska var helt absurd, stor, ful och ser ut som något en 5-åring ritat, men av någon anledning var den attans snabb med tanke på att den väger 100 jävla ton och hade en kanon med fantastisk alpha skada för sin tier. Hur dessa 100 ton fördelat sig på pansaren kan man dock fråga sig, satte japanerna i blyvikter bara för att öka tyngden? Helgalen, men ändå riktigt kul att spela.

Skoda T24 var dock riktigt bra och riktigt kul att spela, kändes inte alls som en tier V tank och har haft riktigt riktigt kul med den än så länge, hoppas det trädet fortsätter på det viset.
Citera
2016-05-05, 20:30
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Köp den som passar dig och din spelstil bäst. Själv älskade jag E-75, en av de bästa tunga vagnarna i spelet enligt mig. ISU-152 har jag aldrig spelat, men jag avskyr att möta en bra spelare i den med tanke på skadan skiten gör och alla studsar. Ang Pershing hade jag någon slags hatkärlek till den, ibland var den fantastiskt och ibland missade alla skott, men den var rätt kul att köra då jag gillar hulldown spelstilen.

Grindade äntligen fram t5 av både den japanska tunga vagnen och den tjeckiska tier V vagnen. Den japanska var helt absurd, stor, ful och ser ut som något en 5-åring ritat, men av någon anledning var den attans snabb med tanke på att den väger 100 jävla ton och hade en kanon med fantastisk alpha skada för sin tier. Hur dessa 100 ton fördelat sig på pansaren kan man dock fråga sig, satte japanerna i blyvikter bara för att öka tyngden? Helgalen, men ändå riktigt kul att spela.

Skoda T24 var dock riktigt bra och riktigt kul att spela, kändes inte alls som en tier V tank och har haft riktigt riktigt kul med den än så länge, hoppas det trädet fortsätter på det viset.

Jo, jag föredrar framförallt att spela heavy eller TD, och föredrar rejäla kanoner och pansar så... Tycker Tiger II är trevlig men den saknar liksom det där lilla extra, hade behövt lite mer kräm i pipan och lite bättre armor för att komma till sin rätt, antar att E75an kanske borde passa bättre då?
Får nog fan bli den tror jag...

SU-152 är hyfsat rolig eftersom den har en riktig jävla derpkanon, 152mm med 135pen och 700dmg som oneshottar det mesta i lägre tiers, men å andra sidan är det ungefär det enda den vagnen har att komma med. ISUn med stora 152mm pennar ju mer än det dubbla, så ja, den ställer till med en hel del. Tycker dock att TDs utan rörligt torn är lite tråkigt, så..

O-I Exp är smått sinnessjuk som du säger, med 10cm kanonen får man ju oneshot kills i nästan varje match när man mosar lågtiers, men å andra sidan så är den ju stor som en ladugård och blir pennad av blyertspennor i sidor och röven, så... Jävligt rolig i vissa matcher och känns mest hjälplös när man får möta högre tiers...
Citera
2016-05-05, 23:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
SU-152 till ISU-152?
Tiger II till E75?
T20 till Pershing?
Både isu och e75 är bra vagnar men på olika sätt, båda kan dominera och man har chansen att vända en match...pershing däremot är ungefär lika rolig som en elpistol mot pungen.

su-152 med 152mm och heat är en riktig trollig tank, en vagn jag verkligen vill hamna i t9 matcher med 250mm pen och 700 skada får t9 spelare att böla ordentligt, räcker med 3 penetrerande träffar så ligger man typ bland dom 5 bästa i laget.
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-05-05 kl. 23:08.
Citera
2016-05-05, 23:29
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Jo, jag föredrar framförallt att spela heavy eller TD, och föredrar rejäla kanoner och pansar så... Tycker Tiger II är trevlig men den saknar liksom det där lilla extra, hade behövt lite mer kräm i pipan och lite bättre armor för att komma till sin rätt, antar att E75an kanske borde passa bättre då?
Får nog fan bli den tror jag...

SU-152 är hyfsat rolig eftersom den har en riktig jävla derpkanon, 152mm med 135pen och 700dmg som oneshottar det mesta i lägre tiers, men å andra sidan är det ungefär det enda den vagnen har att komma med. ISUn med stora 152mm pennar ju mer än det dubbla, så ja, den ställer till med en hel del. Tycker dock att TDs utan rörligt torn är lite tråkigt, så..

O-I Exp är smått sinnessjuk som du säger, med 10cm kanonen får man ju oneshot kills i nästan varje match när man mosar lågtiers, men å andra sidan så är den ju stor som en ladugård och blir pennad av blyertspennor i sidor och röven, så... Jävligt rolig i vissa matcher och känns mest hjälplös när man får möta högre tiers...

Själv fick jag aldrig Tiger 2 att funka, tyckte mest den brann... E-75 är allt som Tiger 2 inte är, fantastiskt pansar, högvis med hp och en kanon som smäller på riktigt hårt och med ok gun depression. Nackdelen är att den är rätt stor, otymplig och kan lätt rundas av små snabba vagnar och har en relativt lång omladdning, men allt det andra väger upp de små nackdelarna i mitt tycke.
Citera
2016-05-06, 13:36
Medlem
xyklopfs avatar
Halva priset just nu på garageplatser, förnödenheter och utrustning på EU servrarna.
Även rabatter på vagnar i alla tiers och nästan alla nationers (något undantag i det Tjeckiska trädet), inklusive premium vagnar.

Även 5x exp. ett tag framöver med allt det innebär...
Citera
2016-05-06, 13:55
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
(något undantag i det Tjeckiska trädet),

Tjeckerna är undantagna eftersom de redan har större rabatter från Top of the Tree
Citera
2016-05-06, 17:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Själv fick jag aldrig Tiger 2 att funka, tyckte mest den brann... E-75 är allt som Tiger 2 inte är, fantastiskt pansar, högvis med hp och en kanon som smäller på riktigt hårt och med ok gun depression. Nackdelen är att den är rätt stor, otymplig och kan lätt rundas av små snabba vagnar och har en relativt lång omladdning, men allt det andra väger upp de små nackdelarna i mitt tycke.

Det blev E75, tyvärr så slog RNG i botten i samma ögonblick så har vunnit 1 av 10 matcher med den, oftast har det blivit klassiska slakter med 3-15, och artyträffar utan att jag blivit spottad, en match där jag sekunden efter att jag blev spottad blev träffad av mer eller mindre hela laget samtidigt och gick från 1920hp till 0 på en halvsekund...

Så freeXPade loss tracks, turret och stora kanonen ganska omgående i vredesmod, men har inte kunnat få någon bra uppfattning om vagnen än, annat än ungefär det du säger. Har dock inte fått någon chans att ha roligt med den än på grund av det förbannade uppgjorda spelet, får vänta tills efter helgen att spela med den, då förhoppningsvis RNG har rätat ut sig igen och man kan ge vagnen en ärlig chans
Citera
2016-05-06, 19:46
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Det blev E75, tyvärr så slog RNG i botten i samma ögonblick så har vunnit 1 av 10 matcher med den, oftast har det blivit klassiska slakter med 3-15, och artyträffar utan att jag blivit spottad, en match där jag sekunden efter att jag blev spottad blev träffad av mer eller mindre hela laget samtidigt och gick från 1920hp till 0 på en halvsekund...

Så freeXPade loss tracks, turret och stora kanonen ganska omgående i vredesmod, men har inte kunnat få någon bra uppfattning om vagnen än, annat än ungefär det du säger. Har dock inte fått någon chans att ha roligt med den än på grund av det förbannade uppgjorda spelet, får vänta tills efter helgen att spela med den, då förhoppningsvis RNG har rätat ut sig igen och man kan ge vagnen en ärlig chans

Ja du, själv har jag vunnit typ 30% idag, känns alldeles underbart. Tog 25 jävla matcher innan jag lyckades med att nå 5 vinster för nåt randomuppdrag liksom... Ungefär därför jag avinstallerade spelet en gång i tiden.

E-75 kanske tar ett tag att vänja sig vid, det är absolut ingen brawler, utan använd ditt pansar, vinkla, skjut saker och le när du ser allt som kommer mot dig studsa samtidigt som du krossar motståndarnas fjantiga vagnar med din tyska überkanon.
Citera
2016-05-06, 21:42
Medlem
Skarphedens avatar
Jag hade också tänkt inhandla E-75 i dagarna men jag har ett par funderingar innan dess:

1. Är det gångbart att spela den med 105:an eller måste man spendera 60 000 free exp på 128:an. (Kommer hur som helst att blåsa 50 000 på uppgradering av band och torn.)

2. Är den likt Tiger II gjord av ammo-racks eller kan man faktiskt spendera sina reparations-kit på annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in