Citat:
Ursprungligen postat av
glue
Ingen av er här inne hade existerat utan kvinnan. Ni som smutskastar kvinnor härinne för att försöka få ert eget kön att framstå som det bättre och mest produktiva - tänk på allt vad era mödrar gjort för er. Den ena kan omöjligt existera utan den andre.
Ja vad är det mördra gjort för sina barn?
Jag skall förtydliga lite först här så skall jag ställa om frågan igen...
Kom
intedragandes med exempel som är i grund och botten en
"BAS PLIKT" som man åtager sig om man väljer att skaffa barn oavsett om man är mamma eller pappa.
Så detta med att "kost och logi", "kläder" , "materiella prylar" "uppfostran", "lära ungen att bli en nyttig och samhällsmedborgare", "vaknätter", "ställa upp på ungen när denna har problem", är sådant som räknas in i
BAS PLIKTEN av att vara förälder (förälder= mamma och pappa), och är
INGET man kan kräva att en ungen skall vara tacksam över och "hedra". För ungen bad
ALDRIG om att bli född.
Så skall du koma med exempel på "tacksam över vad mödrar gjort för er" så skall det vara utöver det som som är
BAS PLIKTEN med att vara mamma (eller pappa).
Så med det förtydligat, så får du gärna berätta.
Vad är det man skall vara tacksam mot när det kommer till sin moder?
Citat:
Ursprungligen postat av
glue
Antar att ni helt enkelt inte kan eller också vägrar ni att ta fram den sidan hos er själva när ni istället kan sitta bakom era datorskärmar och fördriva tid genom att snacka en massa goja.
Kan ju börkja med detta (efter som det är andra som också läser) att det är skillnad mellan kvinnor och feminister. Är man kvinna så betyder det inte att man är en feminist och har feministiska värderingar. Jag själv är en kvinnlig icke feminist och en icke antifeminist.
Vad är det för skillnad mellan männens goja som männen kläcker ur sig om oss kvinnor, gentemot gojan som
kvinnliga feminister kläcka ur sig om männen?
Kan du berätta för mig?
Jag är kvinna icke feminist kan inte se skillnaden på detta. Vad som än har varit rent historiskt med kvinnoförtrycket är aldrig en ursäkt eller ens en förklaring heller för att ha manshat. Även om männen i "grupp", står för det mesta våldet i samhället, så är det inte heller knappast rättfärdigat med ha manshatet.
Att du ser mer "kvinnohat" på Flashback är inte så konstigt..
Det är mer män på Flashback än vad det är på feminetik.se.
Men vill du se genuin äkta manshat så kan du ju knalla in på feminetik.se i stället och/eller slå upp valfri insändare skriven av en feminist i Aftonhoran.
Gott om manshat där. Dock så skall du hålla i minnet.. Kvinnohat från män skulle knappas vara tillåten att publicera i pk-gammelmedia. Så männen som har lite kvinnohat att ösa ur sig hamnar på forum i stället. och Flashback är en av dem.
Och nej jag säger INTE att det är "mer rätt" med kvinnohatet.
Citat:
Ursprungligen postat av
glue
Er ilska över era egna tillkortakommanden yttrar sig i kvinnohat och en massa annat hat som ni får utlopp för på detta forum med sin tillåtande natur.
Skall man skylla manshatet de kvinnliga feministerna spyr ut sig över att det handlar om feminist-kvinnors egna tillkortakommande då eller?
Ja tuff shit att Flashback har verklig yttrande frihet och vågar stå för det med.
Eller du kanske vill ha demokratur på Flashback med som det är i Sverige?