2015-04-17, 15:26
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Det betyder bara att män jobbar/tjänar mer. Vilket det finns anledningar till som jag redan tagit upp.
Att jobba mer är inte så bara. Många män hade nog kunnat tänka sig sitta och jollra med sitt barn. Men plikten att försörja sin tacksamma familj får män att stanna kvar på fabriksgolvet, verkstadsgolvet,nere i rörgropen, uppe i elledningsstolpen, vid slakterikroken, i grisstallet, nere i gruvan, med motorsågen, i fiskekuttern, i sopbilen, m fl. ställen feministen tror han gömmer sig, undan det tuffa jobbet att ta hand om sitt eget barn

Du verkar tro att kvinnorna har semester medan du jobbar på nere i rörgropen. Att kvinnor jobbar mindre beror ju delvis på att de branscher där man lättast blir utbränd är kvinnodominerade. Och på föräldraledigheten. Detta är två helt legitima anledningar till att inte jobba, att vara utbränd eller att ta hand om en nyfödd bebis är ingen semester.
Och om du vill vara hemma och "jollra" med ditt barn så kan du väl vara det. Istället för att envist fortsätta gå till jobbet och sen klaga på att kvinnor betalar mindre skatt. Va hemma med ditt barn istället så kan kvinnan jobba. Vilket gör att män kommer närmre sina barn och att kvinnor betalar mer skatt. Problem solved?
Citera
2015-04-17, 15:36
Medlem
Ingen av er här inne hade existerat utan kvinnan. Ni som smutskastar kvinnor härinne för att försöka få ert eget kön att framstå som det bättre och mest produktiva - tänk på allt vad era mödrar gjort för er. Den ena kan omöjligt existera utan den andre.

Antar att ni helt enkelt inte kan eller också vägrar ni att ta fram den sidan hos er själva när ni istället kan sitta bakom era datorskärmar och fördriva tid genom att snacka en massa goja.

Er ilska över era egna tillkortakommanden yttrar sig i kvinnohat och en massa annat hat som ni får utlopp för på detta forum med sin tillåtande natur.
Citera
2015-04-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Ingen av er här inne hade existerat utan kvinnan. Ni som smutskastar kvinnor härinne för att försöka få ert eget kön att framstå som det bättre och mest produktiva - tänk på allt vad era mödrar gjort för er. Den ena kan omöjligt existera utan den andre.

Antar att ni helt enkelt inte kan eller också vägrar ni att ta fram den sidan hos er själva när ni istället kan sitta bakom era datorskärmar och fördriva tid genom att snacka en massa goja.

Er ilska över era egna tillkortakommanden yttrar sig i kvinnohat och en massa annat hat som ni får utlopp för på detta forum med sin tillåtande natur.
Sant.

Hur många här inne hade existerat utan män? Det är män, inte kvinnor som smutskastas och behandlas som lort i Sverige.

Skulle man kunna säga att feminismen bygger på manshat och egna tillkortakommanden tror du?
Citera
2015-04-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Sant.

Hur många här inne hade existerat utan män? Det är män, inte kvinnor som smutskastas och behandlas som lort i Sverige.

Skulle man kunna säga att feminismen bygger på manshat och egna tillkortakommanden tror du?
Nej, jag tror att feminismen bygger på rättvisa och jämställdhet. Måste man trycka ner någon annan för att hävda sig själv?
Citera
2015-04-17, 15:47
Medlem
Citat:
Nej, jag tror att feminismen bygger på rättvisa och jämställdhet. Måste man trycka ner någon annan för att hävda sig själv?
Vet inte. Måste ni feminister det?

Ja du tror det och jag noterar din infantila tro. Jag vet att feminism handlar om kvinnomakt.
Citera
2015-04-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vet inte. Måste ni feminister det?

Ja du tror det och jag noterar din infantila tro. Jag vet att feminism handlar om kvinnomakt.
Uppenbarligen tycker du att du måste trycka ner andra för att framföra dina egna argument. Har ingen ork att diskutera med sådana människor då det ändå inte leder någonstans.
Citera
2015-04-17, 15:52
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Du verkar tro att kvinnorna har semester medan du jobbar på nere i rörgropen. Att kvinnor jobbar mindre beror ju delvis på att de branscher där man lättast blir utbränd är kvinnodominerade. Och på föräldraledigheten. Detta är två helt legitima anledningar till att inte jobba, att vara utbränd eller att ta hand om en nyfödd bebis är ingen semester.
Och om du vill vara hemma och "jollra" med ditt barn så kan du väl vara det. Istället för att envist fortsätta gå till jobbet och sen klaga på att kvinnor betalar mindre skatt. Va hemma med ditt barn istället så kan kvinnan jobba. Vilket gör att män kommer närmre sina barn och att kvinnor betalar mer skatt. Problem solved?

Har kvinnodominerade branscher mer problem med utbrändhet för att det är mest kvinnor där och kvinnor blir lättare utbrända oavsett yrke? Blir manliga sjuksköterskor och lärare sjukskrivna för utbrändhet i samma utsträckning som kvinnorna?

Kvinnor är betydligt oftare sjukskrivna och långtidssjuksrivna i mansdominerade arbeten som industri också där man har fackligt framförhandlad lön och exakt samma arbetsuppgifter som männen.

Logiken borde därmed påvisa att detta inte beror på själva yrket som sådant.
Citera
2015-04-17, 16:13
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Har kvinnodominerade branscher mer problem med utbrändhet för att det är mest kvinnor där och kvinnor blir lättare utbrända oavsett yrke? Blir manliga sjuksköterskor och lärare sjukskrivna för utbrändhet i samma utsträckning som kvinnorna?

Kvinnor är betydligt oftare sjukskrivna och långtidssjuksrivna i mansdominerade arbeten som industri också där man har fackligt framförhandlad lön och exakt samma arbetsuppgifter som männen.

Bra fråga. Det har jag faktist inte koll på. Men jag är man och har själv jobbat på både dagis och skola och där dömer jag inte någon som blir utbränd. Flera gånger i veckan blev jag lämnad ensam med en barngrupp på nästan 30 ungar som jag skulle hålla koll på.
Vårdyrket vet jag inget om men jag kan verkligen tänka mig att det är lätt för både män och kvinnor att bli utbrända där.
Det kanske delvis har med att kvinnor har lättare för att bli utbrända att göra men jag tror mest det har att göra med själva yrket. I alla fall i pedagogyrket där jag kan tala från erfarenhet.
Citera
2015-04-17, 16:48
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Ingen av er här inne hade existerat utan kvinnan.
Knappast utan mannen heller, va?

Ni som smutskastar kvinnor härinne för att försöka få ert eget kön att framstå som det bättre och mest produktiva - tänk på allt vad era mödrar gjort för er.
Det skulle ni oxå tänkt på när ni smutskastar mannen. Samtidigt kan ni skänka er far en varm tanke, han skulle bli väldigt förvånad, van av otacksamhet

Den ena kan omöjligt existera utan den andre.
Precis

Ja, för utrota alla män, gubbslem, mansgris, vita kränkta män mm är ju så seriöst.

Er ilska över era egna tillkortakommanden yttrar sig i kvinnohat och en massa annat hat soom ni får utlopp för på detta forum med sin tillåtande natur.
Vi returnerar den decenielånga förtalskampanjer mot män. Samt ett manshat etablerat i absoluta toppen i politik och media
Citera
2015-04-17, 17:04
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Du verkar tro att kvinnorna har semester medan du jobbar på nere i rörgropen.
Nej, men en behagligare tillvaro. Jag trodde i min enfald att kvinnor tyckte om att tillbringa tid med gemensamma barnet.

Att kvinnor jobbar mindre beror ju delvis på att de branscher där man lättast blir utbränd är kvinnodominerade.
Jojo, utbränd. Vad är det för branscher som är värre än de manliga som orsakar denna nyfunna sjuka?

Och på föräldraledigheten. Detta är två helt legitima anledningar till att inte jobba, att vara utbränd eller att ta hand om en nyfödd bebis är ingen semester.
Vem har snackat om semester. Borde vara ett priviligierade för vilken mor som helst. Om inte kvinnor gillar den förmånen får vi gemensamt jobba för dess avskaffande

Och om du vill vara hemma och "jollra" med ditt barn så kan du väl vara det.
Det ligger i mannens natur att vara familjeförsörjare liksom detborde ligga i kvinnans natur att i första hand ta hand om den gemensamma avkomman

Istället för att envist fortsätta gå till jobbet och sen klaga på att kvinnor betalar mindre skatt. Va hemma med ditt barn istället så kan kvinnan jobba.
Ja, det är ett bra argument. Hade männen gjort slag i saken och stannat hemma, hade det blivit ett jävla gnäll. Det där är en tom önskan från kvinnor.

Vilket gör att män kommer närmre sina barn och att kvinnor betalar mer skatt. Problem solved?
Problemet hade aldrig uppstått utan år av ologisk feminism
Citera
2015-04-17, 17:09
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Bra fråga. Det har jag faktist inte koll på. Men jag är man och har själv jobbat på både dagis och skola och där dömer jag inte någon som blir utbränd. Flera gånger i veckan blev jag lämnad ensam med en barngrupp på nästan 30 ungar som jag skulle hålla koll på.
Vårdyrket vet jag inget om men jag kan verkligen tänka mig att det är lätt för både män och kvinnor att bli utbrända där.
Det kanske delvis har med att kvinnor har lättare för att bli utbrända att göra men jag tror mest det har att göra med själva yrket. I alla fall i pedagogyrket där jag kan tala från erfarenhet.

Jaha, en man, tragiskt.

Hur är det överhuvudtaget möjligt att bli utbränd av att passa barn!?
Citera
2015-04-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem

Man brukar väl säga att kvinnor har större risk att drabbas för utbrändhet för att:
1. Kvinnor har dubbla ansvar, de jobbar samt tar fortfarande största ansvaret för hem och barn, vilket gör att kvinnor rusar hem med andan i halsen och fortsätter jobba, mens män tar sig hem och har större del "ledigt".
2. Kvinnodominerande arbeten av de större slagen: skola, sjukvård, åldringsvård är alla exempel på områden med kraftiga indragningar, effektivisering, osjälvständighet och därmed stress. Detta i kombination med usla löner gör ju inte saken bättre.
3. Sen finns det en del forskning som menar att kvinnors hjärnor via sina fler kopplingar hit och dit är mer stresskänsliga än mäns, var också nått om nått hormon som manliga hjärnor kan filtrera men inte kvinnors. don't ask…googla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in