2015-04-16, 13:14
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ja eller kanske den där dagliga biffen med bea + öl i mängder? Runda söta gubbmagar?
Samt sittandes i bilar istället för att vara ute och trilla barnvagn eller jaga 4-åriga barnbarn? Hmm?
Män lever i regel avsevärt mindre hälsosamt än kvinnor som grupp.
Fixa lite mer kvinnlig livsstil och era hjärtbesvär kommer försvinna.

ruttna röv? aggh!
är du säker på att resurserna till prostatacancer är så liten kontra kvinnors bröst?
och inte bara att kivnnobrösten syns mer pga av tja…*harkel* viss estetisk fördel i PR marknaden kontra liten rövkörtel, ingen människa någonsin sett i dagens ljus? Hmm? nått som slagit herrn?

well, då får du rota fram de där artiklarna…

Och jaha och var står det att män jobbar mer?

Samhällets "ekonomi" är i praktiken precis lika mycket beroende av att människor jobbar samt producerar kottar, så vore ju något missvisande rubrik tycker du inte?

I en rapport från UK där man räknade ut hur mycket pengar som läggs per cancerdiagnos i forskning på den specifika cancern så fick livmoder, bröst och äggstockscancer från 900 pund till 1900 för livmoderhalscancer. Prostatacancer låg på runt 450 pund per fall. Plus att det finns en dyrare medicin som ökar livslängden för prostatapatienter som inte täcks i deras sjukförsäkring. För något extra levnadsår är för dyrt för gubbarna. Att det inte ser lika dant ut i Sverige vore otroligt.

Jag vet att kvinnor har problem med att läsa tabeller och statistik. Det visar högskoleprovet bland annat. Men testa att läsa dom där konstiga spalterna med olika streck och linjer.
Citera
2015-04-16, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
I en rapport från UK där man räknade ut hur mycket pengar som läggs per cancerdiagnos i forskning på den specifika cancern så fick livmoder, bröst och äggstockscancer från 900 pund till 1900 för livmoderhalscancer. Prostatacancer låg på runt 450 pund per fall. Plus att det finns en dyrare medicin som ökar livslängden för prostatapatienter som inte täcks i deras sjukförsäkring. För något extra levnadsår är för dyrt för gubbarna. Att det inte ser lika dant ut i Sverige vore otroligt.

Jag vet att kvinnor har problem med att läsa tabeller och statistik. Det visar högskoleprovet bland annat. Men testa att läsa dom där konstiga spalterna med olika streck och linjer.

Du menar jag skulle inte kunna avläsa denna?

http://www.scb.se/Grupp/Artiklar/Valfard-1-2012/Mans-hushallsarbete-okar--men-kvinnorna-gor-fortfarande-mest-hemma/I-genomsnitt-arbetar-vi-en-tredjedel-av-dygnet.gif

och notera att de sammanslagna spalterna för hemarbete och yrkesliv är extremt välbalanserade mellan gruppen män kontra kvinnor? Vilket t.o.m STÅR med bokstäver under tabellen för alla dessa förvirrade själar som inte får ihop statistiken med sina förväntningar kring manligt slit.

( jag återkommer kring prosta kontra tuttar)
Citera
2015-04-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
kvinnors dåliga löner...

HAHA nu börjar det! Kvinnor har lägre lön + att dom ska ha allt smink+hår färgnings medel osv

detta ämne kommer inte leda ngn vart här på fb.. Kommer att bli en massa bråk
Citera
2015-04-16, 13:55
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:

http://www.scb.se/Grupp/Artiklar/Valfard-1-2012/Mans-hushallsarbete-okar--men-kvinnorna-gor-fortfarande-mest-hemma/I-genomsnitt-arbetar-vi-en-tredjedel-av-dygnet.gif

och notera att de sammanslagna spalterna för hemarbete och yrkesliv är extremt välbalanserade mellan gruppen män kontra kvinnor? Vilket t.o.m STÅR med bokstäver under tabellen för alla dessa förvirrade själar som inte får ihop statistiken med sina förväntningar kring manligt slit.

Ja, det är väldigt lika. Skiljer ungefär 30min per vecka om man slår ihop även med helgdagar till mäns nackdel(om man nu gillar lata lata sig). Men man kan även konstatera att i singelhushåll städar kvinnor betydligt mer vilket så klart boostar statistiken. Logiskt sett så innebär det att samboförhållanden mellan man och kvinna är ganska lika när det kommer till städandet.

Det är ungefär som den där oförklarade löneskillnaden. Den är extremt liten och i den gruppen som oförklarat hade för låg lön var 30% dessutom män.

Tänka sig att det inte är ok att rycka på axlarna i den frågan och konstatera att alla lagar finns där för att förhindra diskriminering redan och inget mer behöver göras.

Undrar om det månne beror på att där är det fler kvinnor som berörs?

Förstår du inte att denna tråden gör en poäng av att kvinnors ofantliga slit och helt horribla livssituation i dagens Sverige är ständigt på dagordningen i media och i beslutsfattande rum. Man hör väldigt lite om männens bidrag och offer för samhället. Förutom på detta forum då. Som är en liten oas i öknen där män kan spy ur sig frustrationer som annars hålls käft om.
Citera
2015-04-16, 14:01
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:

Varifrån har man fått uppgifterna om arbetsfördelning i hemmen.
Kan det finnas en grupp som överskattar sig själv vid en ev enkätundersökning?
Vilka uppgifter räknas som hemarbete?

Som ett litet inlägg i debatten kan jag meddela att jag under några år ensam skötte denna så överskattade syssla. Om vi nu talar om den kvinliga delen städa, tvätta, laga mat passa barn.Upptäckte jag då att arbetsbördan inte står i proposition till uppmärksamheten den fått i media och givetvis av de enögdas förening, feministerna.
Citera
2015-04-16, 14:04
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Och detta ska var ett försvar för vad? Är det ok att kvinnor föder barn utan att först se till att dom kan själva kan stå för det? Helt jävla otroligt, "kvinnor föder barn". Kvinnor bör alltid oavsett deras mans inkomst vara säkra i sin ekonomi och sig själva rent mognadsmässigt innan dom ens tänker på att föda barn.

Skämtar du nu eller? Kvinnor som föder barn utnyttjar sjukvården på mer än bara ett sätt. Det spelar ingen roll hur välbärgade de är i övrigt; de utnyttjar fortfarande sjukvården till en högre kostnad än vad de flesta män gör.
Citera
2015-04-16, 14:23
Medlem
Lyzzas avatar
Vi får börja selektera barnafödslarna så det bara föds kvinnor. När männen är utrotade får vi klona kvinnorna.

Så har vi löst problemen med män o kvinnors olika skatt och utag.
Citera
2015-04-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kvinnor är så inkompetenta. Typiskt mannen är snäll o ger kvinnorna lite mer frihet och de första de gör är att börja hata män!
Hahaha så sant.

I övrigt tycker jag inte att det är fel att kvinnor kostar oss mer. Klart att vi som ett folk ska ta hand om våra kvinnor. Problemet är ju att det inte är "våra" kvinnor vi betalar för.

Vita kvinnor som lever tillsammans med vita män ska ha rätt till ersättning från staten. Invandrare samt vita kvinnor som lever med invandrare ska inte ha en spänn. Och feminister ska brännas. Hade vi gjort så, då hade kostnaderna varit mer jämna mellan könen.
Citera
2015-04-16, 14:37
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haruvettiskallen
Artikeln visar inte på vilka faktorer som räknas in.

Om en kvinna blir gravid och går hemma en tid så självklart betalar hon in mindre skatt - för att hon inte jobbar. Dessutom kanske hon är ensamstående vilket innebär att hon nyttjar bidragen till fullo. Troligtvis är det fler kvinnor än män som gör detta...

Vet inte om vissa bidrag är subventionerade till endast kvinnor, då är det ju orättvist, men inte annars.

Jag skulle nog kalla det en biologisk orättvisa i så fall.

Bidrag är jag emot. Om man inte klarar av sin vardag på den lön man tjänar - då får man se över hur man lever. Dessutom har folk börjat räkna in bidrag som en buffert i sin ekonomi... Vilket är äckligt. "Om jag tar den lägenheten så får jag så mycket i bostadsbidrag och med barnbidraget blir det så mycket över i månaden..."

Jag har aldrig sökt bidrag - utan valt att ändra på min vardag om pengarna inte räcker till.
Hur kan man anse att något man själv betalar för är något äckligt?
Det bidrag man får har man i princip själv betalat in.
Däremot finns det personer som aldrig kanske har lyft ett finger i sitt liv och får bidrag.
Sådana personer är äckliga, rena parasiter.
Betalar man skatt så är alla former av bidrag snarare skattesubventioner, inget annat.
Citera
2015-04-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Kvinnor föder barn.

Mer behövs nog inte sägas i den här tråden.

Knappt några numera, om vi pratar om lokala svenskor då.
Citera
2015-04-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Knappt några numera, om vi pratar om lokala svenskor då.

haha jasså? vad grundar du det på?
Citera
2015-04-16, 15:22
Medlem
Oformads avatar
Fast statistiskt sätt borde det väl vara deras män som står för mellanskillnaden?
Så det blir väl ändå inget direkt "problem"?

Men visst är den typiska feministramsan lite väl ologiskt:
"Kvinnor arbetar statistiskt sätt färre timmar och blir till stor del försörjda av sina män, män är alltså svin!"
Senast redigerad av Oformad 2015-04-16 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in