2015-04-17, 14:12
Medlem
Baertlings avatar
Så vad har vi sammanfattningsvis för påstådda skäl till uteslutningarna:
- Ett par SDU-företrädare råkar stöta ihop med expo på krogen och debatterar politik med dem
- Det visar sig att SDU haft en dubbelansluten person
- Det står inte uttryckligen 'socialkonservativt parti' någonstans i SDU:s idéskrift
- WH har mottagit en medlemslista
- Vaga påståenden om fascistoida och antisemitiska åsikter
- Någon påstår att någon blivit tvungen att radera innehåll på ett USB-minne, för att på så sätt rädda en kamrat
- Har jag glömt något?

Verkligt tunga grejer...och allt detta har man lyckats få fram genom dataintrång där man tillskansat sig tusentals e-mail (ja, tills motsatsen bevisas tänker jag utgå ifrån att partiledningen ligger bakom dataintrånget). Undrar om den som åker in ett par år för det brottet tycker att det var värt det.

Dubbelmoralen och hyckleriet hos partiledningen är monumental.
Citera
2015-04-17, 15:19
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Så vad har vi sammanfattningsvis för påstådda skäl till uteslutningarna:
- Ett par SDU-företrädare råkar stöta ihop med expo på krogen och debatterar politik med dem
- Det visar sig att SDU haft en dubbelansluten person
- Det står inte uttryckligen 'socialkonservativt parti' någonstans i SDU:s idéskrift
- WH har mottagit en medlemslista
- Vaga påståenden om fascistoida och antisemitiska åsikter
- Någon påstår att någon blivit tvungen att radera innehåll på ett USB-minne, för att på så sätt rädda en kamrat
- Har jag glömt något?

Verkligt tunga grejer...och allt detta har man lyckats få fram genom dataintrång där man tillskansat sig tusentals e-mail (ja, tills motsatsen bevisas tänker jag utgå ifrån att partiledningen ligger bakom dataintrånget). Undrar om den som åker in ett par år för det brottet tycker att det var värt det.

Dubbelmoralen och hyckleriet hos partiledningen är monumental.

Ja, inte är det mycket man lyckats skramla fram trots användande av expo-metoder i form av mejlhackning,nyspråk och epitetsklistrande.
Lyckas man i SD-ledningen att segla hem dessa önskade uteslutningar på så svaga grunder är det ju rent ut sagt sjukt.

Utesluta på dessa substanslösa grunder går ju inte utan att man i samma andetag bekräftar misstankarna om maktfullkomlighet och bortsopande av konkurrens.. Samtidigt har man gått ut stenhårt och mer eller mindre redan pekat ut Kasselstrand och övriga som fullfjädersidentitärer och nazistinfiltratörer, så att låta dessa personer fortsätta vara en del av SD blir ju också omöjligt för Karlsson utan att se ut som en dumstrut till åsna..

Hur ska Karlsson på taket med bihang reda ut det här utan att tappa ansiktet? Det kan man fråga sig.
Ska de lyckas får de nog hitta något med lite substans..
Citera
2015-04-17, 16:58
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ljugit? Ett problem i den här historien är ju frånvaron av konkreta anklagelser. Kasselstrand har bemött svepande och diffusa anklagelser på ett svepande och diffust sätt för det har liksom inte funnits mycket annat att göra. Läs detta:

Detta är väldigt diffusa och svepande utspel som är svåra att kontrollera. I sammanhanget bör man ju också komma ihåg att det nu aktuella mejlet skrevs 2012, det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Här har vi Kasselstrands egna förklaring gällande det hela:

Du kan vända och vrida på det hur mycket som helst, men faktum är att Kasselstrand satt i TV och sa att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar i SDU. Om det hade varit någon nobody ur NU och breven varit formulerade på annat sätt, hade jag kunnat köpa att man helt enkelt glömt men här gäller det ledaren för NU och breven är övertydliga med att man är medveten om dubbelanslutningen men inte vill ta tag i det för att slippa släpa det framför media, vilket jag kan förstå.

Samtidigt, som Oyto skrev, hittar man inte mer skit på Kasselstrand efter det här, så är han bland de renaste politiker som finns. Och det är naturligtvis en grymt integritetskränkande åtgärd att sno åt sig Kasselstrands alla mail. Om SDU haft sin egen mailserver hos SD, vilket verkar vara fallet, tvivlar jag på att det är lagligt av moderpartiet att läsa hans mail eftersom SD och SDU är två helt olika organisationer. Det beror väl på hur avtalet ser ut, om det ens finns något avtal.

Men jag är ändå besviken på att Kasselstrand ljög. Han sa rakt av att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar trots att han måste vetat att så var fallet, och det får han leva med nu.
Citera
2015-04-17, 17:33
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Du kan vända och vrida på det hur mycket som helst, men faktum är att Kasselstrand satt i TV och sa att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar i SDU. Om det hade varit någon nobody ur NU och breven varit formulerade på annat sätt, hade jag kunnat köpa att man helt enkelt glömt men här gäller det ledaren för NU och breven är övertydliga med att man är medveten om dubbelanslutningen men inte vill ta tag i det för att slippa släpa det framför media, vilket jag kan förstå.

Samtidigt, som Oyto skrev, hittar man inte mer skit på Kasselstrand efter det här, så är han bland de renaste politiker som finns. Och det är naturligtvis en grymt integritetskränkande åtgärd att sno åt sig Kasselstrands alla mail. Om SDU haft sin egen mailserver hos SD, vilket verkar vara fallet, tvivlar jag på att det är lagligt av moderpartiet att läsa hans mail eftersom SD och SDU är två helt olika organisationer. Det beror väl på hur avtalet ser ut, om det ens finns något avtal.

Men jag är ändå besviken på att Kasselstrand ljög. Han sa rakt av att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar trots att han måste vetat att så var fallet, och det får han leva med nu.

Jag tror att det stod någonstans att de (SDU) hade sin mailserver via google? Lär vara ett gång som genom åren haft tillgång till den hur som om SDU haft den under en längre tid vilket verkar vara fallet. 10,000-tals mail skrevs det om.

Vilka tror ni visar sig ligga bakom intrånget i slutändan? Ledningen? Nyttiga idioter?
Citera
2015-04-17, 18:22
Medlem
Jag har ändrat ståndpunkt i frågan. Jag tror fortfarande att Jimmie och MK måste städa ut, men man gick långt över anständighetens gräns. Jag känner inget förtroende för K eller H, men man får för den sakens skull inte behandla dom eller faktiskt en stor del av gräsrötterna så här. Jaja, det får väl ha sin gång och bli vad det blir
Citera
2015-04-17, 18:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jag vrider inte på någonting, jag försöker problematisera ledningens sätt att framföra sina anklagelser om NU-samröre.
Citera
2015-04-17, 18:26
Medlem
Menveds avatar
Inte roligt att läsa Dagerlind idag. Där här är så out of character jämfört med vad han tidigare skrivit att den enda förklaring jag kan komma på är att han haft ett snack med partiledningen och att de lovat honom något i utbyte för hans helhjärtade stöd i den här striden.

http://avpixlat.info/2015/04/17/sd-behovs-i-ett-sverige-dar-do-framjar-i-stallet-for-motverkar-diskriminering/

Det här är samtliga Mattias Karlssons talking points. Han passar samtidigt på att efterfråga nyansering från Marika Formgren, vilket jag tror han ska passa sig för. Att bli skriven på näsan vad man ska tycka är något Marika Formgren fått nog av i sin yrkesutövning och jag tror hon går i taket av Dagerlinds formuleringar.

Nåväl, av de etablerade figurer som inte har något ekonomiskt eller karriärmässigt att vinna på att någon sida vinner, Formgren och Wachtmeister så är kritiken mot Karlsson bastant.

Själv tror jag att SD i längden kan bli utkonkurrerade av ett nytt parti bestående av mer rumsrena ungdomar som inte varit med på sekttiden. Men det är klart att Sverige förlorar tid som vi inte har råd att förlora.
Citera
2015-04-17, 19:59
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Inte roligt att läsa Dagerlind idag. Där här är så out of character jämfört med vad han tidigare skrivit att den enda förklaring jag kan komma på är att han haft ett snack med partiledningen och att de lovat honom något i utbyte för hans helhjärtade stöd i den här striden.

http://avpixlat.info/2015/04/17/sd-behovs-i-ett-sverige-dar-do-framjar-i-stallet-for-motverkar-diskriminering/

Det här är samtliga Mattias Karlssons talking points. Han passar samtidigt på att efterfråga nyansering från Marika Formgren, vilket jag tror han ska passa sig för. Att bli skriven på näsan vad man ska tycka är något Marika Formgren fått nog av i sin yrkesutövning och jag tror hon går i taket av Dagerlinds formuleringar.

Nåväl, av de etablerade figurer som inte har något ekonomiskt eller karriärmässigt att vinna på att någon sida vinner, Formgren och Wachtmeister så är kritiken mot Karlsson bastant.

Själv tror jag att SD i längden kan bli utkonkurrerade av ett nytt parti bestående av mer rumsrena ungdomar som inte varit med på sekttiden. Men det är klart att Sverige förlorar tid som vi inte har råd att förlora.

Det är klart att det kommer en motreaktion på det här. Mattias Karlsson och hans köpta pack tror att de har med några enkla ND:are att göra, bara att kasta ut och kalla för "nazister". Han har gett sig på någon som visade sig kunna försvara sig.

All förlorad tid för Sverige är SD-ledningens fel. De är Sveriges och det svenska folkets värsta fiende,r eftersom de inte bara är fiender utan också förrädare. De kommer ALLTID att vara fienden, även när vi har glömt Sahlin och Ullenhag.
Citera
2015-04-17, 20:08
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Det här var Dagerlinds svanesång. Han trodde att han var med och hjälpte till i en utstädning, och det som hände var att han blev utstädad själv. Han får lära sig den hårda vägen vilken nytta man har av att lita på Mattias Karlsson.

Vad Dagerlind än gör fr o m nu, så står han alltid på minus. Det kommer han att upptäcka när han
kommer krypande tillbaka och vill ha förtroende från dem han nu har svikit.
Citera
2015-04-17, 20:22
Medlem
Frappants avatar
Citat:

Men det Kasselstrand sa var ju att det I SVARANDE ÖGONBLICK inte fanns några dubbelanslutna, inte att DET ALDRIG HADE FUNNITS NÅGRA DUBBELANSLUTNA? Det är skillnad, och det senare är ju helt möjligt att veta. Det kan du knappast kalla för att han ljuger.

Fredrik Hagberg, NU, var/är ju f ö medlem i SD och inte i SDU, om inget nytt har framkommit. Det är ju ett problem för SD och inte för SDU, och ett skäl till uteslutning av Mattias Karlsson själv för att ha tillåtit dubbelanslutning/inte haft koll på medlemsregistret varje sekund 24/7 d v s samma grunder som han tänker utesluta Kasselstrand på.
Citera
2015-04-17, 20:31
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Det här var Dagerlinds svanesång. Han trodde att han var med och hjälpte till i en utstädning, och det som hände var att han blev utstädad själv. Han får lära sig den hårda vägen vilken nytta man har av att lita på Mattias Karlsson.

Vad Dagerlind än gör fr o m nu, så står han alltid på minus. Det kommer han att upptäcka när han
kommer krypande tillbaka och vill ha förtroende från dem han nu har svikit.

Fattar noll, tyvärr (jag har inte följt varje förveckling de senaste dagarna). Härom dagen drog Dagerlind en lans för Karlssons anfall mot Kasselstrand och Hahne. Vad menar du med, att det resulterade i, att "det som hände var att han blev utstädad själv"?
Citera
2015-04-17, 20:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Men det Kasselstrand sa var ju att det I SVARANDE ÖGONBLICK inte fanns några dubbelanslutna..

Isf typiskt för politiker... att luras utan att direkt ljuga.

Citat:
Fredrik Hagberg, NU, var/är ju f ö medlem i SD och inte i SDU, om inget nytt har framkommit.

Är det klarlagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in