Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Ljugit? Ett problem i den här historien är ju frånvaron av konkreta anklagelser. Kasselstrand har bemött svepande och diffusa anklagelser på ett svepande och diffust sätt för det har liksom inte funnits mycket annat att göra. Läs detta:
Detta är väldigt diffusa och svepande utspel som är svåra att kontrollera. I sammanhanget bör man ju också komma ihåg att det nu aktuella mejlet skrevs 2012, det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Här har vi Kasselstrands egna förklaring gällande det hela:
Du kan vända och vrida på det hur mycket som helst, men faktum är att Kasselstrand satt i TV och sa att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar i SDU. Om det hade varit någon nobody ur NU och breven varit formulerade på annat sätt, hade jag kunnat köpa att man helt enkelt glömt men här gäller det ledaren för NU och breven är övertydliga med att man är medveten om dubbelanslutningen men inte vill ta tag i det för att slippa släpa det framför media, vilket jag kan förstå.
Samtidigt, som Oyto skrev, hittar man inte mer skit på Kasselstrand efter det här, så är han bland de renaste politiker som finns. Och det är naturligtvis en grymt integritetskränkande åtgärd att sno åt sig Kasselstrands alla mail. Om SDU haft sin egen mailserver hos SD, vilket verkar vara fallet, tvivlar jag på att det är lagligt av moderpartiet att läsa hans mail eftersom SD och SDU är två helt olika organisationer. Det beror väl på hur avtalet ser ut, om det ens finns något avtal.
Men jag är ändå besviken på att Kasselstrand ljög. Han sa rakt av att det inte fanns några dubbelanslutna medlemmar trots att han måste vetat att så var fallet, och det får han leva med nu.