SDU-ledningen är medvetna om detta men struntar i det pga han inte har någon framträdande roll.
Skriver inte ens någon uppmaning till honom, eller förklaring, att han inte hör hemma i partiet.
Skyller sedan allt på att de inte ville ha en medial storm. Rubriker som "Nazist gick med i SDU - blev utesluten", eller vadå?
Som att SD skulle tillåta SVPs partiledare att vara medlem så länge han inte är aktiv för att undvika mediala stormar.
Så otroligt värdelös bortförklaring. Bevisar precis var SDU-ledningen står i frågan.
Du har ju precis några inlägg ovan avkrävts bevis för dina tidigare overifierade påståenden. Du bör ju bemöta det eller så är du uppenbarligen enbart en lögnare och ett troll.
SDU-ledningen är medvetna om detta men struntar i det pga han inte har någon framträdande roll.
Skriver inte ens någon uppmaning till honom, eller förklaring, att han inte hör hemma i partiet.
Skyller sedan allt på att de inte ville ha en medial storm. Rubriker som "Nazist gick med i SDU - blev utesluten", eller vadå?
Som att SD skulle tillåta SVPs partiledare att vara medlem så länge han inte är aktiv för att undvika mediala stormar.
Så otroligt värdelös bortförklaring. Bevisar precis var SDU-ledningen står i frågan.
Den som är värdelös är du som vägrar svara på för dig "obehagliga frågor" vars svar bevisar dig fel. Istället springer du och gömmer dig, som vanligt. Precis som när du förlöjligade Hahnes styrelseförslag för att det innehöll en frimurare, när valberednings förslag innehöll samma person. Precis som alla andra tillfällen i den här tråden.
Men oavsett vilka hårda ord du än slänger mot Kasselstrand och SDU kommer du inte ifrån två saker:
1. Du har nyligen ljugit i tråden om att Hahne hävdat att det inte är några problem att det finns många dubbelanslutna medlemmar. Inget sådant mail har presenterats.
2. Fredrik Hagberg är även medlem i SD, eller kanske bara eftersom GK hävdar att han ej längre är medlem i SDU. Rikta därför dina hårda ord dit.
Jag har ställt en fråga och vill ha ett svar. Hagberg är knappast nazist för övrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Den som är värdelös är du som vägrar svara på för dig "obehagliga frågor" vars svar bevisar dig fel. Istället springer du och gömmer dig, som vanligt. Precis som när du förlöjligade Hahnes styrelseförslag för att det innehöll en frimurare, när valberednings förslag innehöll samma person. Precis som alla andra tillfällen i den här tråden.
Men oavsett vilka hårda ord du än slänger mot Kasselstrand och SDU kommer du inte ifrån två saker:
1. Du har nyligen ljugit i tråden om att Hahne hävdat att det inte är några problem att det finns många dubbelanslutna medlemmar. Inget sådant mail har presenterats.
2. Fredrik Hagberg är även medlem i SD, eller kanske bara eftersom GK hävdar att han ej längre är medlem i SDU. Rikta därför dina hårda ord dit.
"Det finns allt möjligt folk i SDU", skriver Hahne som svar på att Hagberg är medlem.
"Det finns allt möjligt folk i SDU", skriver Hahne som svar på att Hagberg är medlem.
Nej, det är Kasselstrand som skriver att det finns allt möjligt folk i SDU och SD. Att detta bara skulle handla om dubbelanslutna medlemmar är något du hittat på.
Jag undrar för övrigt vad du tycker om att moderpartiet, enligt Kasselstrand, accepterat potentiellt olämpliga medlemmar under förutsättning att dessa i praktiken bara varit passiva stödmedlemmar. Kommer du förespråka en uteslutning av Karlsson om det stämmer?
Senast redigerad av MrSkargard 2015-04-17 kl. 00:32.
Nej, det är Kasselstrand som skriver att det finns allt möjligt folk i SDU och SD. Att detta bara skulle handla om dubbelanslutna medlemmar är något du hittat på.
Jag undrar för övrigt vad du tycker om att moderpartiet, enligt Kasselstrand, accepterat potentiellt olämpliga medlemmar under förutsättning att dessa i praktiken bara varit passiva stödmedlemmar. Kommer du förespråka en uteslutning av Karlsson om det stämmer?
Om det visar sig att SD-ledningen tillåtit aktiva nazister i partiet så är det naturligtvis lika problematiskt som att Kasselstrand och Hahne gjort samma sak i SDU.
I Kasselstrand och Hahnes fall får man dock sätta det i ett större sammanhang och ta med saker som Patrik Ehn, uteslutningarna man motsatt sig, idéprogrammet, USB-minnet och inte minst faktumet att man skadat partiet otroligt mycket genom att gå ut i media med diverse uttalanden, vilket i efterhand visat sig vara fullkomliga lögner man kommit med.
Om det visar sig att SD-ledningen tillåtit aktiva nazister i partiet så är det naturligtvis lika problematiskt som att Kasselstrand och Hahne gjort samma sak i SDU.
Hagberg är som sagt inte någon nazist oavsett vad Expo har försökt trycka ner i halsen på dig.
Citat:
Patrik Ehn
Uteslutningen av Ehn var löjeväckande.
Citat:
idéprogrammet
Ingenting i programmet avviker nämnvärt från moderpartiets linje.
Citat:
USB-minnet
En obevisad historia.
Citat:
gå ut i media med diverse uttalanden, vilket i efterhand visat sig vara fullkomliga lögner man kommit med.
Vad har Kasselstrand och Hahne ljugit om?
Senast redigerad av MrSkargard 2015-04-17 kl. 01:18.
Jag älskar att de fyras gäng lockar tilll massavhopp.
Demokratin återställs snart i Sverige när fler vaknar upp för den toppstyrning som Jimmie & vänner bedriver.
Jag ser framför mig ett sverige där killar som william hahne och kasslern vaknar upp och inser att de håller på med samhällsdestruktiv verksamhet
Jag har onekligen tappat en del förtroende för Kasselstrand & Hahne nu. De har uppenbart ljugit om att det inte finns dubbelanslutna medlemmar.
Men som sagt, det som gnager mest är fortfarande den låga intellektuella nivån från Karlssons sida med epitetsklistrandet och guilt-by-association med mera. Och varför utesluts alla som på något sätt stöttat Hahne och Kasselstrand - många av anklagelserna är ju närmast befängda? Och det är med tanke på vad anklagelserna mot de som stöttat K&H består av anmärkningsvärt att det inte öppnats något personärende mot Henrik Vinge. Slutsatsen kan ju bara bli att allt ändå enbart handlar om makt. Man utesluter nu alla som på något sätt skulle kunna hota Karlsson.
Dessutom finns problemen med toppstyrningen och nepotism kvar. Samt dubbelmoralen. Alla har sina skelett i garderoben, tydligen.
Det enda det här har gjort är att jag fullständigt tappat förtroendet för Karlsson och tappat en hel del förtroende för Kasselstrand och Hahne. Bra jobbat, partiet.
När var det ledningen skulle lägga fram bevisen?
26 April eller liknande???
Ingen normalbegåvad människa tror att eliten i SD har annorlunda tankar än rassarna i SDU men för att verka mainstream måste man ge sken av att vara väldigt light och inte för aggressiv i sin invandringskritik, formulera sig försiktigt till den dagen man får 30-40-50-60% av rösterna.
Först då kan man släppa loss sin riktiga agenda med full kraft.
Björn Söder och järnrörsjuden Ekeroth exempelvis har exakt samma radikala syn på invandring och muslimer som SDU men dom tonar ner det för situationen kräver det.
Folk som trodde att SD var hyvens killar som skulle revolutionera svenska politik med ärlighet och schysst spel kan känna sig blåsta.
SD är som vilket annat skitparti som helst fast med lite mer kritik mot islam och blattar. annars samma skit.
Jag har onekligen tappat en del förtroende för Kasselstrand & Hahne nu. De har uppenbart ljugit om att det inte finns dubbelanslutna medlemmar.
Ljugit? Ett problem i den här historien är ju frånvaron av konkreta anklagelser. Kasselstrand har bemött svepande och diffusa anklagelser på ett svepande och diffust sätt för det har liksom inte funnits mycket annat att göra. Läs detta:
Citat:
Men partisekreteraren Richard Jomshof anser att partiledningen varit tvungen att agera med kraft.
”Det har funnits uppgifter om att det har funnits kopplingar mellan delar av SDU – SDU-ledningen primärt – och det vi ser som extrema organisationer, till exempel Nordisk ungdom”, säger han.
”De senaste månaderna har vi fått allt mer uppgifter som pekar i den riktningen och att det dessutom har funnits individer som har varit dubbelanslutna, både i Nordisk ungdom och SDU.”
(...)
Enligt Richard Jomshof har SD-ledningen bevis för att det finns kopplingar mellan SDU och Nordisk ungdom.
”Vi har aldrig påstått att Gustav Kasselstrand och William Hahne själva är dubbelanslutna. Däremot så kan det mycket väl vara som så att man från deras sida har känt till att det finns människor som är dubbelanslutna men inte gjort något åt det. Vi misstänker att så är fallet”, säger han.
Detta är väldigt diffusa och svepande utspel som är svåra att kontrollera. I sammanhanget bör man ju också komma ihåg att det nu aktuella mejlet skrevs 2012, det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Här har vi Kasselstrands egna förklaring gällande det hela:
Efter det grova dataintrång som jag utsattes för i helgen då en gärningsman kom över närmare 10 000 mejl från de senaste fem åren har man nu kunnat avslöja:
1. Att jag var på Grand Hotel för tre år sedan när plötsligt Expo och hela Sveriges journalistkår kommer in för att fira Stora journalistpriset. Expo klängde efter oss och vi tog några öl och pratade. Jag lyckades få dem att förstå att vi inte är några extremister som vill vrida partiets klocka tillbaka till 90-talet.
2. Att jag för tre år sedan inte uteslöt en passiv och anonym medlem som aldrig någonsin dykt upp på en SDU-aktivitet, eftersom jag gjorde bedömningen att den mediala turbulens som det skulle orsaka skulle skada förbundet.
Jag har suttit i moderpartiets partistyrelse som ledamot i två år och behandlat säkert hundra uteslutningsärenden. Jag har under denna tid aldrig varit med om att man utesluter helt passiva medlemmar. Jag har därmed haft precis samma förhållningssätt i förbundsstyrelsen som partistyrelsen har haft gentemot SD-medlemmar – man utesluter aktiva medlemmar som på olika sätt skadat partiet (denna policy har i moderpartiet ändrats på senare år till att utesluta aktiva medlemmar som man känner hotar ens egen makt – som tur är så är jag sedan 2013 bara adjungerad till partistyrelsen och slipper behandla dessa skenprocesser).
Att utesluta helt passiva medlemmar till priset av medial uppståndelse och interna missförstånd om att problemen skulle vara större än de är, det ser jag inte som prioriterat i ett parti med 17000 medlemmar och ett förbund med 5000 medlemmar. Det är sannolikt också därför partiet inte uteslutit passiva medlemmar. Mig veterligen är medlemmen inte med i SDU i dagsläget, och enligt egen utsago endast i SD (huruvida detta stämmer vet jag inte). Jag har inga problem att stå bakom det jag skrev eftersom det skedde med hänvisning till vad som var bäst för förbundet:
”Okej. Det finns allt möjligt folk som är medlemmar i både SD och SDU. Så länge man endast är passiv och anonym så tycker jag inte vi behöver vidta åtgärder som riskerar skapa media eller ens interna diskussioner.“
Det handlar alltså om att undvika negativ medial publicitet där man lätt gör en höna av en fjäder.
Senast redigerad av MrSkargard 2015-04-17 kl. 06:22.