2015-04-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highless
Tack och bock! Har ändrat lite nu =) Annars ser det rätt ok ut?

Det tycker jag. Tycker det är en bra blandning mellan yrke och fritid. Jag hade nog sett dig som en "skön person" som troligen skulle passa i gänget!
Citera
2015-04-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det tycker jag. Tycker det är en bra blandning mellan yrke och fritid. Jag hade nog sett dig som en "skön person" som troligen skulle passa i gänget!

Nice! Skickade iväg ansökan ikväll. Tack för hjälp! =)
Citera
2015-04-20, 15:32
Medlem
Woooqes avatar
hur ser ni på att börja ett PB såhär:

En pålitlig elektrikerlärling som gör ett noggrant arbete utan att leta genvägar eller efterlämna ett hafsigt jobb. låter det intressant? Då kanske jag är nåt för er på " bla bla".

eller

Söker ni en pålitlig elektrikerlärling som gör ett noggrant arbete utan att leta genvägar eller efterlämna ett hafsigt jobb? Då kanske jag är nåt för er på " bla bla".

låter det för klyschigt, dåligt eller kan det funka? vad tycker ni?
Senast redigerad av Woooqe 2015-04-20 kl. 15:39. Anledning: ,
Citera
2015-04-26, 22:15
Medlem
Der.Rattenfangers avatar
Nej jag fick faktiskt inte 2.0 men jag var nära och tror det är inom min potential och jag planerar att skriva om bara för att kunna säga jag fick 2.0. Nu är jag redan inne på min drömutbildning så har inget praktiskt behov att ha fått maxpoängen men så tänkte jag man kanske kan sätta det på sitt CV? Hur tror ni arbetsgivare uppfattat det? Som onödigt skrytsamt eller som imponerande? Är ju trots allt bara cirka 1 av 1000 som lyckas få det. Det går väll utan att säga att sätta 1.8 på HP på sitt CV måste se rätt korkat ut xD men 2.0 har en viss klang
Citera
2015-04-26, 22:44
Medlem
Askenars avatar
Hur ska man motivera att AG ska anställa en eller varför deras företag är bra?
Citera
2015-04-27, 18:40
Medlem
dutys avatar
Håller på med ett personligt brev & behöver lite hjälp.

Jag har tänkt och skriva några rader där jag nämner att jag är målmedveten, ambitiös, produktiv och har ett stort driv & framåtanda. Men jag känner lite att det är kaka på kaka? Att de flesta av orden egentligen betyder det samma? Vad tror ni?
Citera
2015-04-27, 20:40
Medlem
Hur det egentligen, är det okej att börja en mening med "Jag"?
Hör väldigt skilda meningar om detta. Vissa säger att det ser riktigt oprofessionellt ut, samtidigt ser jag att väldigt många i den här tråden skriver så.

Ibland är det riktigt svårt att skriva om det på ett finare sätt.

Hur kan man skriva om meningen "Jag har sedan tidigare erfarenhet av liknande arbete"?
Citera
2015-04-27, 21:03
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rdsense
Hur det egentligen, är det okej att börja en mening med "Jag"?
Hör väldigt skilda meningar om detta. Vissa säger att det ser riktigt oprofessionellt ut, samtidigt ser jag att väldigt många i den här tråden skriver så.

Ibland är det riktigt svårt att skriva om det på ett finare sätt.

Hur kan man skriva om meningen "Jag har sedan tidigare erfarenhet av liknande arbete"?

Vem har sagt att man inte kan börja en mening med jag? Aldrig hört talas om, låter ytterst märkligt att man inte skulle få göra det. Däremot ska du väl undvika att börja alla meningar på samma sätt. "jag har tidigare jobbat.... jag är duktig på att... jag skulle vilja jobba här...." Ser inget fel i att börja meningar med "jag" så länge du varierar dig.
Citera
2015-04-30, 18:11
Medlem
Någon här inne som är duktig på photoshop? Jag behöver få en text och bild inklistrad på mitt CV.. Det är en pdf fil
Citera
2015-05-02, 19:23
Avslutad
Om det står på en utbildning bifoga cv innebär det per automatik att man ska ha ett personligt brev inkluderat?
Citera
2015-05-02, 20:42
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Hur ska man motivera att AG ska anställa en eller varför deras företag är bra?

Bumpar denna. I mitt fall jobbar jag med något som inte har med min utbildning att göra. AKA "jag vill jobba hos er eftersom jag tycker om mitt utbildningsområde och det jag jobbar med nu har inte så mycket med mitt ursprungliga utbildningsområde att göra" utan att det ska låta för uppenbart eller för vagt.
Citera
2015-05-03, 10:21
Medlem
Vad tycker ni om min personligt brev.

My name is XXXX. I study Master's programme in Software Engineering of Distributed Systems at XXXXXX in Sweden. It is with great enthusiasm that I submit my application for the Internship-UK. What strengthens my interest is that the service contains tasks that I find very stimulating.

Software engineering is the study and an application of engineering to the design, development, and maintenance of software. I have great interest at programming and database. I studied over twelve programming courses in my educational including Network Programming with Java, Sql and XML.

I can talk three languages well, Arabic, Swedish, English. I am writing cover letters seeking a summer internship as a Web Development to get professional experience in my educational. I know my diverse skills and qualifications will make me an asset to the Internship-UK.

In addition to work and study, I have since early age been active in various voluntary associations. Within the student compound, I got experience of board work, overall responsibility for the organization and also leadership experience and a responsible role.

As a person I am honest, ambitious and passionate about what I may engage in. Whatever I do, I am good at working with others and planning my work.
My experiences in various roles from several industries have developed me to be very flexible and adaptable I have been acknowledged for my good communication skills, pleasant manner with customers and doing my job to the satisfaction of everyone concerned

I would love the opportunity to meet with you and discuss the value that I can bring to the Internship-UK . I appreciate your consideration and look forward to hearing from you.

Best Regards

XXXXXXX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in