2015-03-31, 14:18
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakzy
Studieuppehåll pga ekonomi och rester

Hejsan! Jag började jobba i en annan stad under min utbildning för att kunna bo kvar dvs av ekonomiska skäll. Det orsakade att jag inte hann plugga ordentligt och det började samlas tentamenrester sista terminen. Fick då inte fortsätta nästa termin så tog studieuppehåll. Jag har tagit igen några av tentorna nu, men har fortfarande ett antal kvar. Kanske skall nämna att jag skall söka sommarjobb inom det jag pluggar till och de kräver inte att man har avslutat utbildningen.

Min fråga nu är hur förklarar jag i mitt personliga brev på bästa sätt att jag blev tvungen att jobba och det var därför jag fick rester och kunde inte fortsätta utbildningen?

När jag försöker få ihop meningar så låter det som att jag inte är ansvarsfull och klarar inte av stress, vilket är viktigt för just det jobbet jag söker. Uppskattar verkligen alla tips!

Skulle skita i att berätta det i brevet, är ju inte direkt ovanligt att folk tar uppehåll och liknande så tror inte någon kommer bry sig nämnvärt. Givetvis ska du ha ett bra svar om någon frågar på en intervju men känns irrelevant att ta upp i brevet.
Citera
2015-03-31, 15:55
Avslutad
Ska söka sommarjobb som fiskrensare i Norge och förhoppningsvis jobba som det efter studenten.

Här är mitt CV:

"Tjena!
Jag heter **** **** och kan se mig själv som en tillgång till er. Det gör jag eftersom att jag är positiv, glad, framåtriktad och samtidigt en lugn person.

Jag bor och är uppvuxen i en villa med min lillasyster och mina två föräldrar, i T*** på *****. Tidigare, fram till för något år sedan, spelade jag innebandy och fotboll. Jag trivdes i båda lagen och nu trivs jag bra med min klass i min nuvarande utbildning till elektriker. Jag har erfarenhet ifrån arbetslivet eftersom jag går i en yrkesinriktad utbildning, där jag fick privilegiet att praktisera/arbeta som elektriker i 16 veckor.