2015-05-03, 10:57
Medlem
James91s avatar
Det är inte ens på svenska så många kommer nog kasta det direkt.
Citera
2015-05-03, 11:01
Medlem
Jag söker praktikplats i London, då kan jag inte skriva den på Svenska.
Citera
2015-05-03, 11:59
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someya
Jag söker praktikplats i London, då kan jag inte skriva den på Svenska.
Skriv det då. Så slipper man undra.
Citera
2015-05-03, 12:05
Medlem
Det står redan Internship-UK.
Citera
2015-05-03, 12:10
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Det är inte ens på svenska så många kommer nog kasta det direkt.
Bäst!

TS, du bör nog be någon med bättre kunskaper i engelska läsa igenom brevet, becouse youa no talka english well. Ett annat tips är att söka på exempelbrev från Storbritannien och studera hur de är utformade.
Citera
2015-05-03, 12:38
Medlem
yggdrazils avatar
Ja, engelskan är inte så bra. Jag skulle inte vilja säga att jag talar bra Engelska när meningen jag säger det med är så*konstigt formulerad. Som arbetsgivare skulle jag ifrågasätta vad du menar med att vara bra på saker.
Citera
2015-05-03, 13:36
Bannlyst
Vänd på ordningen av språk, sätt arabiska sist då detta är irrellevant.
Du behöver heller inte förklara vad din utbildning är läran av.
Citera
2015-05-03, 13:44
Medlem
speeeds avatar
Som tidigare skribenter redan påpekat så bör du be någon med bättre kunskaper i engelska se över och skriva om ditt pb, ser inte bra ut att skriva att man är bra på något och bevisa motsatsen samtidigt.

Sen skulle jag skippa utbildnings och arbetssnacket då detta ska finnas punktat med förklaringar i CV.
Fokusera på vad du kan tillföra företaget och vilka dina bästa egenskaper är.
Citera
2015-05-03, 14:27
Medlem
Hej,

Tack för tips men det är en Webbprogrammerare tjänst då måste jag ändå ta upp att jag kan programmering. eller ???
Citera
2015-05-03, 19:58
Medlem
jagluktarketchups avatar
jag tycker inte engelskan i sig var särskilt dålig, några saker behövs bytas ut, ändras och läggas till.
"I can talk three languages well, Arabic, Swedish, English."
man brukar säga speak, inte talk, när det kommer till språk. sen vad menar du med well? talar du arabiska flytande eller kan du tala det bra men inte perfekt? samma med övriga två språk.
jag hade skrivit något i stil med (utgår ifrån mig själv nu): I speak two languages: Swedish and English. I speak (and write) Swedish fluently (mother tounge) and I speak English well but not fluently (though I write very well in English).
nu är väl inte min engelska felfri heller och jag suger på sådant här men det hade i alla fall gett arbetsgivaren tydligare information.
Citera
2015-05-03, 20:27
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someya
I can talk three languages well, Arabic, Swedish, English.
Bara där avslöjar du att din English inte är så well.
Citera
2015-05-03, 22:37
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Engelskan, broder, engelskan. Jag vill inte vara nån partypooper men du måsta jacka upp den annars hamnar brevet obönhörligt i papperskorgen. Jag arbetar på ett brittiskt företag och är engelskan dålig så är man chanslös i konkurrensen då det är tokviktigt för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in