Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Hur vet du att något finns om du inte vet att det finns?
Många här på forumet likställer "vet" med kan bevisas och accepteras av alla människor. Kan jag bevisa det så - nej. Kan jag ana att så är fallet, genom logiska slutsatser, rykten, motiv, pengar, indicier, händelser, delvis spår av användning, logisk följd av teknikutveckling, osv - ja.
Citat:
Vad får dig att tro något som du inte vet om det finns är delvis hämtad direkt från kunskap från störtade UFO's som du inte heller vet om de finns?
Skulle bli en lång och lustig text. Det är helt enkelt min åsikt av det jag kan och har lärt mig. Samt vad andra som jobbar med UFO-frågan och liknande säger. Kan dock säga att osäkerheten kring t.ex Roswell och att det verkligen var ett äkta UFO. Är mycket liten bland de som jobbar med frågan och inte tillhör myndigheterna.
Citat:
Ja, det rapporteras dagligen oidentifierade flygande objekt världen över, så sådana finns verkligen, men menar du att utomjordingar (aliens) finns här på jorden trots att du inte vet att de gör det?
Tillhör inte tråden, men ja det anser jag. Det är också en logisk slutsats att så borde vara fallet.
Citat:
Vem anser att de anses tycka så?
Det är helt min egna åsikt att så är fallet.
Citat:
Om inte den officiella förklaringen stämmer och att den verkliga historien mörkläggs, tror du att den här typen av helt ogrundade spekulationer bidrar till att frågan tas på allvar och att en ny oberoende utredning inleds?
Bra och intressant fråga.
Det är som så att trotts vad debunkersna hävdar så är de människor som på något sätt är på den sida som anser att det är en mörkläggning. Denna grupp är långt från enig. Ja, det är ett enormt spann.
Många ser, problemen, ser lögner, osv. Människor har svårt att förstå att någon kan vara så ond att den vill mörda människor så. Sedan har de ännu svårare att köpa att det kan komma, från myndigheter, stater, hemliga grupper, militären osv. Men det kan några köpa. Där har vi en grupp.
Nästa grupp kan se att själva attacken inte gjordes som det har sagts. De håller sig kanske till sprängämnen osv. Det kan de köpa, men absolut inga konstiga saker, som hemliga vapen eller liknande. Där drar de gränsen.
Därför är det läger som jag tillhör ganska litet. Inte många klara mentalt av ta steget så fullt ut att de kan börja tro att det kunde vara energivapen som var inblandade, osv. Det blir för långt för många människor.
Det enda man kan göra är att respektera de olika åsikterna. Jag har den åsikten. Om andra anser det omöjligt, det får står för dem.
Jag anser att allt hänger samman. UFO frågan, aliens, flygplan som försvinner, 911, banker osv. Allt hänger samman. Så konstig är jag. Men respektera det vänligen.