Vilken höjd pratar du om nu? Normal marschfart för en 767 är mach 0.80 (470 knop = 851 km/h) på 35,000 ft (11,000 m) cruise altitude.
Vidare finns det ingenting, utöver rykten, som tyder på att Egypt Air 990 bröts itu i luften - däremot finns det gott om data som motsäger detta... T.ex. så var oljetryck normalt i båda motorerna ända till nedslag - vilket förstås skulle vara rätt underligt om någon av vingarna eller motorerna hade brutits av som har påståtts... https://www.metabunk.org/debunked-pilots-for-9-11-truth-wtc-speeds.t2942/
På utskriften kan du även se att de flög en bra bit över 450 knop vid nedslag - inte 425 eller vad du påstår..
At sea level pratar jag givetvis om och inte på cruising altitude.
Luftens densitet gör att det fysiskt inte är möjligt att uppnå dessa hastigheter och samtidigt behålla ett 80 ton flygplan som är lika smidig att styra som en buss intakt.
Vi snackar inte om F16s här.
Att sedan, i den hastigheten styra in planet i ett mål som så gott som är lika bred som planet så utomordentligt på pricken som skedde är OMÖJLIGT för en stressad jihadistpilot knappt klarat sina prov med sketna cessnor.
Under stress med säkerligen en hel hord gapande och skrikande passagerare och kabinpersonal som bankar och halv sliter upp cockpitdörren 1.5m bakom dig....
Det är en ÖMÖJLIGHET, end of story.
NITS hastighetsangivelser är felaktiga.
Spelar ingen roll vad du och jag vill eller ej.
Det är fysikens lagar.
Jag tror inte MvK har påstått att utredningen inte följer fysikens lagar, jag har definitivt inte påstått det. Däremot påstår du och Dr Tinnitus att utredningen minsann följer fysikens lagar, och jag är benägen att hålla med i så måtto att utredarna säkerligen var under påverkan av gravitation, även de som utfrågades lär ha lydit under denna naturlag.
Men du kanske kan förtydliga vad du menar när du säger att 911 commission report följer fysikens lagar.
MvK skrev såhär som svar på Dr Tinnitus inlägg om 9-11 rapporterna: Att diskutera med någon som påstår att rapporten har "överlägset bäst stöd vad gäller fysikens lagar" är inget annat än fjortisfasoner.
Det var detta svar jag ifrågasatte och bad honom(?) bevisa att det inte stämde. Jag vet inte vad du tycker är konstigt med det om jag ska vara ärlig.
Jag konstaterar att du valde att inte svara på alla de faktiska motargument jag gav till alla dina felaktiga påståenden. Det är talade för vilken nivå du är på.
Jo absolut svara jag på frågor.
Satt bara här med en kopp nybryggd nespresso som jag höll på sätta i halsen för jag visste inte om du drev med mig när du säger att 9/11 CR är ackurat.
Svårt att ta någon på allvar då.
Vi kan börja med rapporten som är det mest fundamentala i det här.
Nu undviker du svara på argument när din älskade 9/11 CR tom förkastas av dom som gjorde den.
Vad säger du om det?
Ärligt talat verkar du väldigt lite påläst.
Verkar som om du fastan i Loose change-tiden och knappt brytt dig om att revidera alla nya bevis som kommit på sistone.
Allt är fel, du och den allsmäktiga 9/11 CR har rätt.
Din polare med katten verkar iaf vara lite kunnig.
At sea level pratar jag givetvis om och inte på cruising altitude.
Luftens densitet gör att det fysiskt inte är möjligt att uppnå dessa hastigheter och samtidigt behålla ett 80 ton flygplan som är lika smidig att styra som en buss intakt.
Källa på att det inte går att flyga så brant nedåt som piloterna gjorde 9-11 och behålla hastigheten? Ingen har lyckats komma med annat än lösa påståenden på 15 år men jag antar att du har en sådan källa. Vidare har du fortfarande inte förklarat vad detta har med ljudets hastighet att göra? Hur menade du då?
Citat:
NITS hastighetsangivelser är felaktiga.
Spelar ingen roll vad du och jag vill eller ej.Det är fysikens lagar.
Jo absolut svara jag på frågor.
Satt bara här med en kopp nybryggd nespresso som jag höll på sätta i halsen för jag visste inte om du drev med mig när du säger att 9/11 CR är ackurat.
Då frågar jag igen, VAD i 9/11 CR är inte korrekt enligt dig? Vad är "pulvriserat", motbevisat, felaktigt osv?
Citat:
Svårt att ta någon på allvar då.
Vi kan börja med rapporten som är det mest fundamentala i det här.
Nu undviker du svara på argument när din älskade 9/11 CR tom förkastas av dom som gjorde den.
Vad säger du om det?
Du har inte kommit med något argument ännu vad jag sett, att citera någon som anser att de fick kort tid och lite pengar är inget bevis för att den är fel..
Jag tror inte MvK har påstått att utredningen inte följer fysikens lagar, jag har definitivt inte påstått det. Däremot påstår du och Dr Tinnitus att utredningen minsann följer fysikens lagar, och jag är benägen att hålla med i så måtto att utredarna säkerligen var under påverkan av gravitation, även de som utfrågades lär ha lydit under denna naturlag.
Men du kanske kan förtydliga vad du menar när du säger att 911 commission report följer fysikens lagar.
Nej, jag har inte påstått att CR specifikt har bäst stöd i fysikens lagar. Jag skrev som jag redan förklarat flera rapporter och flera saker som en eller flera av dessa har stöd i. Jag har alltså inte påstått att CR hare stöd i just fysikens lagar. Kanske det blev för svårt för dig att hålla isär det med vilka rapporter som hade med vilka av de efterföljande ”fysikens lagar, vittnesmål, forensiska fynd etc etc.” att göra.
Nog om detta nu. Vi kan återgå att se om du eller MkV klarar att belägga var de officiella förklaringarna brister i stöd från fysikens lagar, och kan styrka det med kontrollerbara fakta och bevis. Jag tippar på att vi får se en våg av samma gamla söndertjatade och till leda motbevisade falska påståendena som vi redan behandlar massor av gånger i dessa trådar, ja var gång det dyker upp nån ny gör som svalt lögnerna på de så spännande konspirationssidorna på nätet....
Ja så går det när du är okunnig och lättlurad, du har svalt lögnerna från Harrit och den andra idioten. Nej, man har inte alls hittat något som helst i dammet som skulle bevisa att Thermite eller några andra avsiktliga sprängämnen el dyl kan ha använts, det är en fet lögn.
De analyser du pratar om är så bristfälligt genomförda att det är totalt omöjligt att dra några som helst slutsatser utifrån dem. Man har inte hanterat proverna enligt korrekt procedur, man har kass spårbarnet, man har inte använt rätt utrustning, man har inte hanterat proverna korrekt, man har inte ens låtit andra få kontrollera testerna alltså reproducera dem, med samma prover. Det man hittat är ämne som ingår i gipsskivor vilket det fanns massor av i tornen, men man har inte hittat några av de ämnen som är unika restprodukter för Thermite och är inte det märkligt...?
Jasså, har man inte använt "rätt utrustning"?
Intressant, berätta mer.
Vem är "man"?
Här är dina standardsvar igen.
I relation till videon jag postade, vem exakt har inte hanterat proverna korrekt?
Ingår sfäriskt formade järnmolekyler som endast uppstår när järn reagerar med termit under tillräckligt hög temperatur (och inte en brand med pärmar ock skrivbord) i gipsskivor?
Ska du komma med någon form av källa eller förväntar du dig att jag ska göra det för dig också?
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det man hittat är partiklar som precis lika törna kan ha uppstått vid skärbränning av balkar vid räddnings/röjningsarbetet eller helt enkelt rost.
En del prover togs så tidigt som 10min efter första tornet rasade så där faller din teori.
Citat:
Eller varför Harrit inte låter andra oberoende seriösa instanser kontrollera hans analys....
Källa?
Citat:
Varför ljuger du? Är det för att du är totalt okunnig...?
Man hittade flera av de svarta lådorna, men några var för skadade (fullt förståeligt, men olyckligt) för att få fram någon info ur den, andra kunde man få info från.
Pajas, nu tog du dig vatten överhuvudet.
Återigen visar du hur okunnig du är. Återigen ingen källa till påståendet.
Du inser att du inte postat en enda länk sen du började citera mig utan slänger ur dina standardsvar bullshit som du hållit på med sen 2001 utan grund.
Enligt FBI och senare även 911 Commission Report HITTADES INGA SVARTA LÅDOR från flight 11 & 175, detta trots flera vittnesuppgifter från brandmän att dom hittat och lämnat över 3-4 lådor till FBI men FBI förnekar detta och CR nämner det bokstavligen i rapporten att inga lådor hittades vilken är en uppenbar lögn. https://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories#Cockpit_recorders
According to the 9/11 Commission Report, the cockpit voice recorders (CVR) or flight data recorders (FDR), or "black boxes", from Flights 11 and 175 were not recovered from the remains of the WTC attack; however, two men, Michael Bellone and Nicholas DeMasi, who worked extensively in the wreckage of the World Trade Center, said in the book Behind-The-Scenes: Ground Zero[178] that they helped federal agents find three of the four "black boxes" from the jetliners:[179][180]
At one point, I was assigned to take Federal Agents around the site to search for the black boxes from the planes. We were getting ready to go out. My ATV was parked at the top of the stairs at the Brooks Brothers entrance area. We loaded up about a million dollars worth of equipment and strapped it into the ATV. There were a total of four black boxes. We found three.[181]
Ja varför skulle det vara märkligt att ett pass som är gjort för att tåla en hel del (det är ju inte tidningspapper direkt...) kan klara sig genom en sådan händelse när miljontals andra ömtåliga papperssaker från krascherna också klarade sig och singlade ner över gator och hus? Dessutom var kaparna inte medborgare i landet vilket gör det mycket mer sannolikt varför de hade passen med sig för ev. identifikation på flygplatser etc.
Hahaha ok Einstein.
Jag fattar också att man måste ha med sig pass när man flyger men frågan är hur ett pass gjort av papper klarar sig men inte 4 svarta lådor?
Du jämför hundratusentals "papperssaker" som fanns överallt i byggnaden med ett pass som var MITT i ett inferno så varmt att det kan "försvaga" stål.
Kom igen, t.o.m. du som vigt ditt liv åt vidhållande av 911CR måste hålla med det är märkligt.
Tomten, big foot och "jorden är platt" måste ligga dig varmt om hjärtat
Du drar ner kvalitén på tråden.
Hahaha ok Einstein.
Jag fattar också att man måste ha med sig pass när man flyger men frågan är hur ett pass gjort av papper klarar sig men inte 4 svarta lådor?
Du jämför hundratusentals "papperssaker" som fanns överallt i byggnaden med ett pass som var MITT i ett inferno så varmt att det kan "försvaga" stål.
Kom igen, t.o.m. du som vigt ditt liv åt vidhållande av 911CR måste hålla med det är märkligt.
Tomten, big foot och "jorden är platt" måste ligga dig varmt om hjärtat
Du drar ner kvalitén på tråden.
Det var inte så länge sedan vi diskuterade passen här i tråden. Om du tänker efter lite så inser du säkert att ett pass bestående av papper har större chanser att klara sig än en svart låda vid en kollision.
Jämför med det "norska hjälmtestet" där man släpper en motorcykelhjälm och en mössa ned för ett stup. Hjälmen går sönder och mössan klarar sig.
Sedan verkar du ju inte tro att dom svarta lådorna är förstörda så du verkar till och med argumentera emot dig själv.
Vidare måste du vara kraftigt förståndsutmanad för att inte förstå att rost kan ha existerat innan händelsen. Att vissa prover togs 10 minuter efter att första byggnaden rasade utesluter alltså inte på något sätt att där fanns rost.
Det var inte så länge sedan vi diskuterade passen här i tråden. Om du tänker efter lite så inser du säkert att ett pass bestående av papper har större chanser att klara sig än en svart låda vid en kollision.
Jämför med det "norska hjälmtestet" där man släpper en motorcykelhjälm och en mössa ned för ett stup. Hjälmen går sönder och mössan klarar sig.
Sedan verkar du ju inte tro att dom svarta lådorna är förstörda så du verkar till och med argumentera emot dig själv.
"Kollision"?
Du får det låta som om planet råkat krocka med en tankbil vid gaten.
Såg det där ut som en "kollision" eller inferno?
En kille hittar passet några kvarter bort, lämnar över det till en snut och "springer iväg". https://youtu.be/oJVCXDy4WW4
Vad jag tror är oväsentligt.
Vad som är relevant är vad 911 CR påstår, att lådorna aldrig hittades när trovärdiga vittnen påstår att dom både hittades och överlämnades till FBI.
FBI har inga gränser för sina lögner.
Dom ljuger ju fan inte ens med "klass" eller på något sätt "logiskt" heller, dom säger inte "vi hittade lådorna men dom var sönder" eller "vi hittade delar av dom", dom påstår att lådorna inte HITTADES ALLS.
"Kollision"?
Du får det låta som om planet råkat krocka med en tankbil vid gaten.
Såg det där ut som en "kollision" eller inferno?
En kille hittar passet några kvarter bort, lämnar över det till en snut och "springer iväg". https://youtu.be/oJVCXDy4WW4
Papper, och andra lätta, mjuka material, är det som oftast återfinns i oskadat skick efter flygkrascher. Efter UA93 hittades t.ex. mängder av papper, kläder och även kroppsdelar många km från nedslagsplatsen.
Citat:
Vad jag tror är oväsentligt.
Vad som är relevant är vad 911 CR påstår, att lådorna aldrig hittades när trovärdiga vittnen påstår att dom både hittades och överlämnades till FBI.
Trovärdiga vittnen?
Ett gäng bedragare utklädda i brandmanskläder som tog sig runt på ground zero och plockade åt sig material de ville ha till sin påstådda välgörenhet? Och som i samband med en boklansering (samtidigt som de började få riktigt stora skulder) kommer ut och påstår att de hittade lådorna. Dessutom ska de ha hittat dessa 3 lådor nästan en månad efter 9/11 - då undrar man ju lite varför ingen letat efter dem tidigare om det var så lätt att hitta dem så alla 3 dök upp samtidigt helt plötsligt..
A New York charity that runs a traveling exhibit of Ground Zero "artifacts" - including part of a plane, pieces of destroyed buildings and earrings, shoes and eyeglasses belonging to victims - is under investigation by city fire marshals, The Post has learned.
And Fire Department brass has warned the group - which won't say where or how it obtained many items - to stop claiming ties to FDNY and dressing in its uniforms.
"The fire marshals have opened an investigation into this group," FDNY spokesman David Billig confirmed.
Members of the organization, Trauma Response Assistance for Children (TRAC) Team, a registered nonprofit charity, cross the country talking to schoolkids and civic groups. The group wears Fire Department garb during presentations, but isn't sanctioned by the department.
"This group has no right to imply it works for or acts in any official FDNY capacity," Billig said. They are "not authorized to wear Fire Department uniforms."
Citat:
Michael Bellone, the self-proclaimed "honorary New York firefighter," who spoke to 100-200 people at Concordia University about the events of 9-11 is a "fraud," according to New York Fire Marshal Conrad Tinney.
Tinney was one of the fire marshals who arrested Bellone, 51, of Brooklyn, N.Y., on Sept. 27, for having an FDNY Scott air tank, harness, regulator and mask. He was charged with grand larceny, criminal impersonation and possession of stolen property, but the charges were later dropped after Bellone returned the items.
Bellone told FDNY investigators the equipment was given to his charity - Trauma Response Assistance for Children (TRAC) Team - but didn’t tell FDNY fire marshals who donated the items.
.....
"The bottom line is that I have a problem with individuals who prey on the emotions of the general public based on a tragedy," Tinney said.
Citat:
Fire marshals yesterday busted the chairman of a controversial Ground Zero charity for possessing stolen FDNY property...
An FDNY source said Bellone's group is not registered with the state as a charitable organization.
Citat:
FIRE MARSHALS ARRESTED a self-proclaimed "honorary firefighter" for allegedly touring the country with pilfered FDNY gear to promote a 9/11 book, officials said yesterday.
Michael Bellone, 51, of Brooklyn, who volunteered at Ground Zero and later collaborated on a book about the experience, showed off the equipment during speeches to schoolchildren, authorities said.
After fielding complaints, FDNY investigators questioned Bellone and discovered that a breathing mask, air tank and other gear he was using had been missing from the department since October 2001, officials said.
Bellone said the items were given to his charity - Trauma Response Assistance for Children (TRAC) Team - but would not identify who did so, sources said.
"It's very ghoulish," said a fire source. "He may have helped firefighters at the time, but now he's making a living on this."...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-01-11 kl. 08:33.
Att sedan, i den hastigheten styra in planet i ett mål som så gott som är lika bred som planet så utomordentligt på pricken som skedde är OMÖJLIGT för en stressad jihadistpilot
Källan på det här är väl ändå bland det absolut mest intressanta. Hade han klarat det om han inte var stressad? Eller om han inte varit jihadistpilot? Skulle du ha klarat det, menar du?
Papper, och andra lätta, mjuka material, är det som oftast återfinns i oskadat skick efter flygkrascher. Efter UA93 hittades t.ex. mängder av papper, kläder och även kroppsdelar många km från nedslagsplatsen.
Trovärdiga vittnen?
Ett gäng bedragare utklädda i brandmanskläder som tog sig runt på ground zero och plockade åt sig material de ville ha till sin påstådda välgörenhet? Och som i samband med en boklansering (samtidigt som de började få riktigt stora skulder) kommer ut och påstår att de hittade lådorna. Dessutom ska de ha hittat dessa 3 lådor nästan en månad efter 9/11 - då undrar man ju lite varför ingen letat efter dem tidigare om det var så lätt att hitta dem så alla 3 dök upp samtidigt helt plötsligt..
Jaha, det blev som vanligt. En ivrig och övertygad konspirationstroende kastar återigen fram samma gamla påståenden i egen bergsäker anda, och blir lika bortgjord som alla andra konspirationstroende kumpaner som lika ivriga och självsäkra kastat fram samma gamla uttjatade påståenden mången gång förut under åren, för att bara få sina påståenden avslöjade som falska eller rena lögner. Det är en rätt stor klunga foliehattar som fryser om rumpan nör de står där avslöjade med byxorna nere. Men de lär sig aldrig...
Går vi sen in på detta med svarta lådor så är det inte alls ovanligt att de inte återfinns, eller att de är så skadade att man inte kan få ut nåt från dem. Detta kan hända i mycket mildare haverier än det planen blev utsatta för i 9/11. Såg en dokumentär igår på TV om en olycka på Stord i Norge där ett plan bara kanade av banan och ner i en slänt. Men man kunde inte få ut nåt ur den svarta lådan då den blivit för svårt skadad i den efterföljande branden.
Så varför skulle det vara märkligt om man inte kunde få ut nåt ur alla lådorna i 9/11, eller om man inte ens kunde hitta alla lådorna. Klart olyckligt men inget som är nåt som bevisar att nåt skulle vara märkligt.
Nu visar ju du att det högst sannolikt bara är bluff att det finns de som säger att de lämnat över upphittade lådor till myndigheterna. Och då visar det ännu en gång att de konspirationstroende gladeligen sväljer allt som påstås på konspirationssidorna och inte bryr sig om att kolla upp fakta först.