2015-04-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nja så är det inte. Hade han skrivit på Luleå så skulle han aldrig kunna använda dom orden tex.

Själv är det inte så att jag hoppar av glädje. Ännu en legoknekt som gör en säsong för att sedan dra till Canada.

Bra att han går med i en klubb där han kan gö de då! Nä men en duktig back som kommer ge er mycket, ni ska ändå vara nöjda. Nu får vi Tömmernes istället där han förhoppningsvis kan bidra flera år framöver så känns bra.

https://twitter.com/frolunda_hc/status/588270981820588032 Haha, frölunda verkar lite bittra.
Citera
2015-04-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Bra att han går med i en klubb där han kan gö de då! Nä men en duktig back som kommer ge er mycket, ni ska ändå vara nöjda. Nu får vi Tömmernes istället där han förhoppningsvis kan bidra flera år framöver så känns bra.

https://twitter.com/frolunda_hc/status/588270981820588032 Haha, frölunda verkar lite bittra.

Kul inlägg på twitter

Säkert kan han bidra men om man ser på Färjestad och trupperna man haft dom 2-3 senaste säsongerna så finns det inte många kvar,typ bara Rickard Wallin. Och detta är ingen bra utveckling.
Så hade hellre sett någon som är klar med NHL och KHL.

Men man får glädjas över det lilla. Men frågan är. Leffe lovade 2 bomber,undrar om han tycker att denna var en av dom?
Citera
2015-04-15, 11:49
Medlem
Damacys avatar
Citat:

Tweeten verkar borttagen, vad skrev dom?
Citera
2015-04-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy

"Bortskänkes" och så en bild på Wikstrands utrustning.
Citera
2015-04-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy

"Bortskänkes" och en bild på Wikstrands plats i omklädningsrummet med hans utrustning.
Citera
2015-04-15, 12:25
Medlem
JoshTees avatar
Wikstrand säger: "Ja, jag är ingen storstadsgrabb och ville komma närmare hem. Det ska bli spännande att få vara en del av Färjestad BK.".
Vad har det att göra med om han är en storstadsgrabb eller inte att göra? Så vitt jag vet har han bott i Göteborg.
Citera
2015-04-15, 12:29
Medlem
http://blogg.gp.se/rylanderjohan/2015/04/15/wikstrand-pengakat-svikare-eller-hemmakar-realist/ efter att ha läst det här känns Wikstrand-affären som en bra deal.
Citera
2015-04-15, 12:41
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Wikstrand säger: "Ja, jag är ingen storstadsgrabb och ville komma närmare hem. Det ska bli spännande att få vara en del av Färjestad BK.".
Vad har det att göra med om han är en storstadsgrabb eller inte att göra? Så vitt jag vet har han bott i Göteborg.

Göteborg är förstås en storstad för en som tidigare spelat i Ore och Mora vilket de flesta som klarade grundskolan begriper. Jag förstår att du kommer från Stockholm och därmed är helt oförmögen att sätta dig in i andras situationer. Eller menar du att om du skulle flytta till Los Angeles skulle det vara som vilken håla som helst, då det finns rejäla städer som är tio gånger större?
Citera
2015-04-15, 13:09
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Göteborg är förstås en storstad för en som tidigare spelat i Ore och Mora vilket de flesta som klarade grundskolan begriper. Jag förstår att du kommer från Stockholm och därmed är helt oförmögen att sätta dig in i andras situationer. Eller menar du att om du skulle flytta till Los Angeles skulle det vara som vilken håla som helst, då det finns rejäla städer som är tio gånger större?

Är du från GBG? Lite dryga skämt med pikar om GBG från Stockholmare tas ofta på blodigt allvar av just Göteborgare.

Hur som lär det bli tufft att flytta till NHL om man tycker Göteborg är för stort.
Citera
2015-04-15, 13:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Är du från GBG? Lite dryga skämt med pikar om GBG från Stockholmare tas ofta på blodigt allvar av just Göteborgare.

Hur som lär det bli tufft att flytta till NHL om man tycker Göteborg är för stort.

Nä jag är från Dalarna. På sin höjd vågar jag ta mig in i stora stygga Falun.
Citera
2015-04-15, 14:05
Medlem
Citat:
http://blogg.gp.se/rylanderjohan/2015/04/15/wikstrand-pengakat-svikare-eller-hemmakar-realist/ efter att ha läst det här känns Wikstrand-affären som en bra deal.

Frölunda anhängare verkar ofta glömma sin historia. Att Rylander har pengakåt som rubrik är att bra fjantigt.

När Niskala mjölkade så mycket att han kanske än i dag är den bäst betalad spelare i ES/SHL historien glöms bort. Eller hur Brunnström mjölkade så mycket som möjligt då han valde mellan Färjestad och Frölunda.

Undrar om Dick Axelsson spelade i Frölunda för pengarna eller för att vinna ett guld

Sedan kan man undra om denna lilla pöjk kommer klara av Ottawa om han knappt klarar av Mora.
Citera
2015-04-15, 15:00
Medlem
Embas avatar
Ryktas att O.Sundh är klar för HV.

Stämmer det så är det klent. Har rätt mycket grit i laget redan. Men, AJ lär ju bli nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in