2015-03-18, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Wallin är en ledare. Får de honom billigt är det en bra förlängning.
Han var en bra ledare. Färjestad är verkligen ett lag som skriker efter förnyelse. Ett bra sätt att börja på vore att kicka tränaren och Wallin.
Citera
2015-03-18, 19:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Han var en bra ledare. Färjestad är verkligen ett lag som skriker efter förnyelse. Ett bra sätt att börja på vore att kicka tränaren och Wallin.

Tommy Samuelsson tog upp Skellefteå AIK till Elitserien. Sånt är inhugget i marmor. Men han kan ha slut med idéer för Färjestad. Blir spännande att se.
Citera
2015-03-18, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Tommy Samuelsson tog upp Skellefteå AIK till Elitserien. Sånt är inhugget i marmor. Men han kan ha slut med idéer för Färjestad. Blir spännande att se.
Mmm, det var typ tusen år sedan. Karln liksom hela Färjestad är helt slut på idéer.
Citera
2015-03-18, 21:19
Medlem
Citat:
Wallin är en ledare. Får de honom billigt är det en bra förlängning.

Tror du ett inavel från norrbotten förstår sådant?

Citat:

Du tänker givet på vad HV har gjort med Petra,eller Davidsson. Hade inte skada hindrat så hade han spelat denna säsong också. Och kommande.

Citat:
Mmm, det var typ tusen år sedan. Karln liksom hela Färjestad är helt slut på idéer.

Du tänker på att man ska ta efter HV och deras framgång som man haft senaste 3 säsongerna?
Citera
2015-03-18, 22:27
Medlem
Illusioners avatar
Från Aftonbladet:

"Enligt Sportbladets uppgifter har Bengtzén också redan gjort klart med några nyförvärv till kommande säsong."

Undrar vilka...
Citera
2015-03-18, 23:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Blomqvist ligger illa till för ett utköp från kontraktet då? Döma av EP-scouting och vad folk i ens närhet sagt.
Citera
2015-03-19, 02:27
Medlem
LT10s avatar
Blir oerhört intressant att se vad som händer med brunkarna. Brodin sägs ju vara klar och honom vill jag verkligen ha hit. Brodin är DIF och ska spela i DIF. Håller tummarna!

Ska Hedman in känns det tyvärr som att det inte finns plats för Ahlén. Men allt beror ju på Hedman och Brodins löner och om vi kan få iväg överflödiga spelare som Alvarez och Heinerö till andra klubbar.

Om jag får välja ser jag mer än gärna alla tre, känns dock inte realistiskt med tanke på ryktet om Hedmans lön i Färjestad och att vi redan har så många forwards på kontrakt, dessutom måste vi ha in två klasslirare.

I slutändan tror jag ändå att det slutar med Brodin och Hedman medan Ahlén får gå. Skulle kännas förjävligt att släppa Ahlén men faktum är att Brodin och Hedman är både ett och två snäpp bättre än Ahlén. De kan smälla på bra som Ahlén men skillnaden främst är att dem är betydligt bättre skridskoåkare och kan hantera pucken.

Återstår att se vad som händer men kul att sillyn är igång.

Spelare jag hoppas på:
Jonas Ahnelöv
Linus Hultström/Robin Press
Tomi Sallinen
Daniel Brodin
Patrick Cehlin
Anton Hedman
NY klassforward/center
Citera
2015-03-19, 07:18
Medlem
Displaceds avatar
http://norran.se/hockeybloggen/sweatt-pa-vag-till-skelleftea-366892

Sweatt till SAIK? Då är han död för mig.
Citera
2015-03-19, 08:58
Moderator
Gromguttens avatar
Holøs är bara 27.

http://nwt.se/sport/ishockey/folj_fbk/2015/03/17/fbk-vill-ha-holos?refresh=true

Citat:
Ursprungligen postat av Leif Carlsson
Hur många nyförvärv jobbar ni offensivt med just nu?

– Sex stycken. Men vi har ingen påskrift än. Jag törs utlova ett par riktiga skrällar.

Undrar om resigningen av Wallin var en av skrällarna? Micke J är väl heller ingen skräll om han återvänder med bättre självførtroende...
Citera
2015-03-19, 09:26
Medlem
pokemontrainers avatar
Ryktas om att Stefan Bengtzén kanske kommer tillbaka till KHK.
Citera
2015-03-19, 09:54
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Ryktas om att Stefan Bengtzén kanske kommer tillbaka till KHK.
Vore tungt att tappa ytterliggare en sportchef...
Citera
2015-03-19, 10:05
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Vore tungt att tappa ytterliggare en sportchef...

Ett jobb för Roger Melin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in