Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Steppa upp kommer vi nog göra då vi inte är förväntade att va spelförande mot Elfsborg, eller så viker vi ned oss (igen). Jag sitter bara och väntar på årets första plattmatch så man har det överstökat.
Ja. Känns ju dessvärre som att den kommer komma mot ett sämre lag. Att vi tappar poäng mot Elfsborg är ju ingen katastrof i sig, även om jag tror vi får med oss åtminstone en pinne. Oroväckande då att Malmö har ett relativt enkelt spelschema kommande 3-4 matcherna och torde gå rent.
Citat:
Jo det tycker jag, Nisse nicka in bollen i eget mål igår.
Ja, visserligen. Men det är sådant som händer ett par gånger per år. Känns däremot som att Nisse nu har gjort en handfull självmål under sina år? Annars har ju Nisse faktiskt varit en positiv överraskning i år. Tycker han ser oförskämt pigg ut.
Citat:
Nabbe har ju haft småskavanker under försäsongen och nu en hjärnskakning på detta. Ska ge honom fler chanser att visa vad vi alla vet han kan och det är jävligt skönt å se att vi bevisligen klarar oss utan honom, så var det inte i fjol. Ryktet säger att Sociedad fortfarande är intresserade och förmodligen kommer han dra i sommar och som det ser ut nu har jag inga större problem med det (om nu priset är rätt).
Ja. Problemet är att han är systematiskt dålig när AIK generellt är dåliga. Det man kunde önska är att han rycker upp laget när det går segt. Istället tenderar han ju att göra sina poäng när vi ändå vinner med några bollar. I någon mån är han sämst när det gäller. Precis som du säger så känns det som att vi faktiskt klarar oss utan honom nu med ett tämligen brett mittfält. Får vi bra med pengar för honom så är det bara att krita under.
Citat:
Tycker faktiskt synd om Eliasson, han förtjänar bättre än så här och trots petning efter petning visar han inte den minsta antydan till gnäll. Verkar mer glad för sina lagkamraters skull.
Ja, jag tycker det är jättetrist. Jag har tidigare basunerat ut honom som en lightversion av Bahoui även om de skiljer sig betänkligt i spelet. Men han ska ju vara en poänggörare som kan gå på eget genombrott. Jag vet inte om det har varit problem vid sidan av fotbollen för honom, men det har tyvärr varit en usel utväxling på den värvningen. Min förhoppning var (är) att han skulle kunna gå rakt in och axla Bahoui när han går. Nu lär det knappast ske. Men från och med i sommar borde man i alla fall kunna alternera lite med honom.
Saletros är också tämligen låst. Oklart hur det kommer bli där. Hade också velat se Nikolic få speltid i år, bortsett från 5 minuter i slutet i matcher som redan är döda. Ser väl rätt tjockt ut även där. Nåväl.