2015-04-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ja vi imponerade genom att köra över er i första halvlek och sen sätta stopp för varje gång ni försökte något i andra.

Patetiskt gnäll. Det är minimal kontakt och det krävs mer för att det ska bli straff där. Ni skapade för fan ingenting på hela matchen ni borde nog gnälla mer över det än en korrekt icke-dömd straff.

Iom att man alltid annars blåser straff för en sådan situation,så ska det göras det nu också.
Sedan har du rätt i att blåvitt borde fan vara riktigt besvikna på sig själva. Man gör en urusel match.

Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Vibe har i min värld inte kontroll på bollen, Helander sparkar och träffar både boll och ben. Man måste få tillåta kontakt i fotboll.

Hela landets kelgris. Menar du Adu i första omgången då?

Du menar den där Adu som bara filmar en jävla massa?
Citera
2015-04-13, 12:49
Medlem
Det verkar som att Djurgården startar med "bästa möjliga" startelva i derbyt ikväll. Jawo ersätts av Nyasha:

12. Kenneth Höie

17. Tim Björkström
13. Emil Bergström
15. Omar Colley
2. Jesper Arvidsson

9. Haris Radetinac
6. Alexander Faltsetas
10. Daniel Berntssn

18. Kerim Mrabti

20. Sam Johnson
21. Nyasha Mushekwi

Denna elva ville jag se då den ger fler offensiva möjligheter. Återstår att se om laget kan förvalta det nu. Jag är trött på Hammarby-bajens hybris, den känns så skev för mig som är uppväxt med "bajen" som förlorarnas klubb.
Citera
2015-04-13, 12:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ptja, visst är huvudsaken att vi inkasserade 3 poäng och för en gångs skull inte är efter redan i början. Nu gäller det dock att steppa upp rejält. Det fina spelet mot Malmö var som väntat helt bortblåst och det är så uppenbart att vi inte kan styra en match. Därför tror jag att vi kommer göra en bra match mot Elfsborg, även om det förstås blir jäkligt tufft. Vi tenderar ju att spela bra mot bättre lag och vika ned oss mot bottenlag. Nu har vi ju dock lyckats vinna bägge hemmamatcherna trots tvivelaktigt spel, vilket förstås är bra.

Maskineriet knackar betänkligt. Så mycket kan man väl säga i alla fall. Med en positiv överraskning på defensiven. Inget av de två baklängesmål vi har släppt in hittills går väl riktigt att lasta backlinjen för. Däremot har vi släppt till några lägen som inte borde släppas till.

Viktigt att Goitom får sätta ett par bollar. Brustad kommer nog igång om han får hitta nätet snart.

Vad gäller Bahoui så blir jag i någon mån mer och mer benägen av att han säljs för en god påse pengar till sommaren. Han är tyvärr alldeles för ojämn. Alm får ett angenämt problem när Etuhu och Bahoui är tillbaka. Tycker egentligen ingen som spelade igår är petningsbar till förmån av en formsvag Bahoui och en halvskadad Etuhu. Vi behöver avyttra spelare i sommar för att inte Salteros, Eliasson och Gravius ska te sig fullständigt överflödiga.

Förmodligen ryker väl Bahoui och Ofori till sommaren. Jag tror den senare är mest problematiskt, även om han var kass igår.
Steppa upp kommer vi nog göra då vi inte är förväntade att va spelförande mot Elfsborg, eller så viker vi ned oss (igen). Jag sitter bara och väntar på årets första plattmatch så man har det överstökat.
Citat:
Inget av de två baklängesmål vi har släppt in hittills går väl riktigt att lasta backlinjen för.
Jo det tycker jag, Nisse nicka in bollen i eget mål igår.

Nabbe har ju haft småskavanker under försäsongen och nu en hjärnskakning på detta. Ska ge honom fler chanser att visa vad vi alla vet han kan och det är jävligt skönt å se att vi bevisligen klarar oss utan honom, så var det inte i fjol. Ryktet säger att Sociedad fortfarande är intresserade och förmodligen kommer han dra i sommar och som det ser ut nu har jag inga större problem med det (om nu priset är rätt).

Tycker faktiskt synd om Eliasson, han förtjänar bättre än så här och trots petning efter petning visar han inte den minsta antydan till gnäll. Verkar mer glad för sina lagkamraters skull.
Citera
2015-04-13, 13:09
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Steppa upp kommer vi nog göra då vi inte är förväntade att va spelförande mot Elfsborg, eller så viker vi ned oss (igen). Jag sitter bara och väntar på årets första plattmatch så man har det överstökat.

Ja. Känns ju dessvärre som att den kommer komma mot ett sämre lag. Att vi tappar poäng mot Elfsborg är ju ingen katastrof i sig, även om jag tror vi får med oss åtminstone en pinne. Oroväckande då att Malmö har ett relativt enkelt spelschema kommande 3-4 matcherna och torde gå rent.

Citat:
Jo det tycker jag, Nisse nicka in bollen i eget mål igår.

Ja, visserligen. Men det är sådant som händer ett par gånger per år. Känns däremot som att Nisse nu har gjort en handfull självmål under sina år? Annars har ju Nisse faktiskt varit en positiv överraskning i år. Tycker han ser oförskämt pigg ut.

Citat:
Nabbe har ju haft småskavanker under försäsongen och nu en hjärnskakning på detta. Ska ge honom fler chanser att visa vad vi alla vet han kan och det är jävligt skönt å se att vi bevisligen klarar oss utan honom, så var det inte i fjol. Ryktet säger att Sociedad fortfarande är intresserade och förmodligen kommer han dra i sommar och som det ser ut nu har jag inga större problem med det (om nu priset är rätt).

Ja. Problemet är att han är systematiskt dålig när AIK generellt är dåliga. Det man kunde önska är att han rycker upp laget när det går segt. Istället tenderar han ju att göra sina poäng när vi ändå vinner med några bollar. I någon mån är han sämst när det gäller. Precis som du säger så känns det som att vi faktiskt klarar oss utan honom nu med ett tämligen brett mittfält. Får vi bra med pengar för honom så är det bara att krita under.

Citat:
Tycker faktiskt synd om Eliasson, han förtjänar bättre än så här och trots petning efter petning visar han inte den minsta antydan till gnäll. Verkar mer glad för sina lagkamraters skull.

Ja, jag tycker det är jättetrist. Jag har tidigare basunerat ut honom som en lightversion av Bahoui även om de skiljer sig betänkligt i spelet. Men han ska ju vara en poänggörare som kan gå på eget genombrott. Jag vet inte om det har varit problem vid sidan av fotbollen för honom, men det har tyvärr varit en usel utväxling på den värvningen. Min förhoppning var (är) att han skulle kunna gå rakt in och axla Bahoui när han går. Nu lär det knappast ske. Men från och med i sommar borde man i alla fall kunna alternera lite med honom.

Saletros är också tämligen låst. Oklart hur det kommer bli där. Hade också velat se Nikolic få speltid i år, bortsett från 5 minuter i slutet i matcher som redan är döda. Ser väl rätt tjockt ut även där. Nåväl.
Citera
2015-04-13, 13:14
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Iom att man alltid annars blåser straff för en sådan situation,så ska det göras det nu också.
Sedan har du rätt i att blåvitt borde fan vara riktigt besvikna på sig själva. Man gör en urusel match.

Nej, det gör man inte alltid annars heller. Men fortsätt böla ni.

Citat:
Du menar den där Adu som bara filmar en jävla massa?

När har Adu filmat?
Citera
2015-04-13, 13:22
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Det verkar som att Djurgården startar med "bästa möjliga" startelva i derbyt ikväll. Jawo ersätts av Nyasha:

Denna elva ville jag se då den ger fler offensiva möjligheter. Återstår att se om laget kan förvalta det nu.

Känslan rent instinktivt när man ser elvan är att dif släpper mittfältet till bajen och går på kontringar, hade hellre sett Walker/Falsetas och 442 eftersom jag tror vi skulle vunnit kampen på mitten. Nu kan vi få det svårt om dif hittar in bakom en högre stående backlinje. Känns märkligt att gå in i ett derby med lite favorittryck på sig efter så många år i ettan och en förlust ikväll är inget annat än en katastrof.

Nyckeln för bajen ikväll är att lyckas med presspelet och för dif att lyckas med uppspelen.
Citera
2015-04-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag borde ju inte svara alls för du förtjänar ingen uppmuntran.
Men den enda gången som Bojanic arbetar fysisk är väl när han ska trycka i sig en burgare på McDonalds, vet inte om jag nånsin sett en fetare spelare i allsvenskan faktiskt.. Definitivt inte mitt i säsongen och som inte varit långtidsskadad eller sjuk.

Hehe. Brolin åt nog en & annan large burger under sin fina karriär, så vi får sammanfatta Bojanic efter säsongen. Årets spelare eller årets xl-burgare?
Citera
2015-04-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Känslan rent instinktivt när man ser elvan är att dif släpper mittfältet till bajen och går på kontringar, hade hellre sett Walker/Falsetas och 442 eftersom jag tror vi skulle vunnit kampen på mitten. Nu kan vi få det svårt om dif hittar in bakom en högre stående backlinje. Känns märkligt att gå in i ett derby med lite favorittryck på sig efter så många år i ettan och en förlust ikväll är inget annat än en katastrof.

Nyckeln för bajen ikväll är att lyckas med presspelet och för dif att lyckas med uppspelen.

Håller med i mycket. Känns som en aning fördel Hammarby just nu. Å andra sidan brukar Djurgården vara starka när man slår i underläge.
Citera
2015-04-13, 13:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Vilket ni har gjort bra hittills i år. Både i serien och derbyt mot oss. Det kan nog komma att bli värdefullt att ni har kört hård fys nu under försäsongen. Jag tycker mig ha sett vissa tendenser i att återerövringen i AIK också har blivit bättre, men i det avseendet är nog ändå Elfsborg och Bajen på en egen nivå just nu.

Tycker att er säsongsinledning visar ganska bra hur otroligt viktig denna aspekt är, och framför allt att alla 10 man gör jobbet. Ni har uppenbarligen en sämre trupp än många lag i serien, men som ett kollektiv tillhör ni nog toppskiktet. Nu är säsongen ung och ni kanske sprattlar till nu i början, men det känns nog som att ni kan gå ganska långt på det.

Beundransvärt, verkligen.

-

Dif känns ju lite mähä egentligen. Såg premiärmatchen som Elfsborg, men inte Häcken-matchen. Laget känns väl spontant väldigt slätstruket utan spets. Hade gärna sett AIK plocka Mrabti, men därutöver är det ju en tämligen vek trupp. Hamnar Dif i en dålig cykel så tror jag på allvar att det kan bli en bottenstrid. Känns ju spontant som jag var alldeles för naiv när jag satt Dif strax under mitten.
Senast redigerad av svulle 2015-04-13 kl. 13:30.
Citera
2015-04-13, 14:01
Medlem
blockbennys avatar
Kan bara gratulera AIK till årets bästa värvning, Johan Blomberg
Citera
2015-04-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Nej, det gör man inte alltid annars heller. Men fortsätt böla ni.

Jag bölar inte,men man brukar blåsa för straff där.
Men det roligaste är att ni är storfavoriter och kommer till Göteborg och parkerar bussen framför mål. I mot ett helt tafatt blåvitt får ni inte mycket uträttat.

När har Adu filmat?
Adu låg minst 2 gånger och kved. Ena gången då han fick en lös hand mot örat/bakhuvudet och andra då bollen nuddade hans kropp.

Det man kan konstatera är att inget av lagen imponerade i går.
Citera
2015-04-13, 14:27
Medlem
bagarn29s avatar
Så här skulle ett rent Malmö lag kunna se ut:

Robin Olsen.
Brorsson-Rasmus Bengtsson-Filip Helander- Pa Konate
Pawel Cibicki-Oscar Levicki- Erdal Rakip- Simon Kroon
Agon M- Super-Mackan.

Visserligen spelade Brorsson i Näset BK men men han kom till MFF när han var 14-16 år.

Vad kan de andra allsvenska klubbarna att ställa upp med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in