Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Här var vi negativa. Visst får jag hålla med om att spelet var undermåligt med alla felpass och att vi ens släppte in 1-1 är rent av dåligt men i övrigt tycker jag inte Gefle skapar mycket och bortsett från att vi inledde andra halvlek relativt dåligt så är jag nöjd över kämpaglöden som uppstod efter 1-1.
Lundholm var oväntat nog pigg och förde spelet bra i sitt inhopp samtidigt som företrädaren Brustad återigen slarvar för mycket, är han inte bättre än såhär? Snabb som fan men inte ett dugg effektiv är känslan man fått av honom så här långt.
Men slutet gott allting gott vill jag se det här som, missade tyvärr Blombergs 1-0 då en polare var så seg i planeringen... Mer att säga om Blomberg är att det hittills verkar va en riktigt bra värvning, sättet han och Goitom hittar varandra är beundransvärt och lägg till Bangura som trots sina brister i passningsspelet verkligen visat tecken på sitt gamla jag (äntligen!) och gud man njöt av hans 3-1 mål!
Måste erkänna att man var innerligt frustrerad över hur det såg ut efter Gefles kvittering och sättet de kom till på men som sagt väljer jag att se detta positivt.
Ellos borta nästa vecka blir inte lätt, inför säsongen sa jag att godkänt skulle va 6 poäng efter 4 omgångar och nu har vi 7 så med andra ord kan jag ta en hedersam förlust mot Elfsborg men att Bahoui förmodligen är tillbaka då är ett
skönt besked!

Ptja, visst är huvudsaken att vi inkasserade 3 poäng och för en gångs skull inte är efter redan i början. Nu gäller det dock att steppa upp rejält. Det fina spelet mot Malmö var som väntat helt bortblåst och det är så uppenbart att vi inte kan styra en match. Därför tror jag att vi kommer göra en bra match mot Elfsborg, även om det förstås blir jäkligt tufft. Vi tenderar ju att spela bra mot bättre lag och vika ned oss mot bottenlag. Nu har vi ju dock lyckats vinna bägge hemmamatcherna trots tvivelaktigt spel, vilket förstås är bra.
Maskineriet knackar betänkligt. Så mycket kan man väl säga i alla fall. Med en positiv överraskning på defensiven. Inget av de två baklängesmål vi har släppt in hittills går väl riktigt att lasta backlinjen för. Däremot har vi släppt till några lägen som inte borde släppas till.
Viktigt att Goitom får sätta ett par bollar. Brustad kommer nog igång om han får hitta nätet snart.
Vad gäller Bahoui så blir jag i någon mån mer och mer benägen av att han säljs för en god påse pengar till sommaren. Han är tyvärr alldeles för ojämn. Alm får ett angenämt problem när Etuhu och Bahoui är tillbaka. Tycker egentligen ingen som spelade igår är petningsbar till förmån av en formsvag Bahoui och en halvskadad Etuhu. Vi behöver avyttra spelare i sommar för att inte Salteros, Eliasson och Gravius ska te sig fullständigt överflödiga.
Förmodligen ryker väl Bahoui och Ofori till sommaren. Jag tror den senare är mest problematiskt, även om han var kass igår.