2015-04-13, 09:07
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vi behövde ju inte göra mer. Det var uppenbart direkt i början av andra halvlek att IFK inte skulle skapa något. Inte värt att riskera mer genom att spela mer offensivt eftersom segern var säkrad.

Ofattbart uselt spel av IFK. WTF?

Malmö imponerade verkligen...

Det ska verkligen inte krävas en straff för att man ska ta poäng på hemmaplan med det är som vanligt alltid Malmö som drar fördel av domsluten. Straffen är solklar
Senast redigerad av JohnDRockefeller 2015-04-13 kl. 09:13.
Citera
2015-04-13, 09:31
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Malmö imponerade verkligen...

Det ska verkligen inte krävas en straff för att man ska ta poäng på hemmaplan med det är som vanligt alltid Malmö som drar fördel av domsluten. Straffen är solklar

Ja vi imponerade genom att köra över er i första halvlek och sen sätta stopp för varje gång ni försökte något i andra.

Patetiskt gnäll. Det är minimal kontakt och det krävs mer för att det ska bli straff där. Ni skapade för fan ingenting på hela matchen ni borde nog gnälla mer över det än en korrekt icke-dömd straff.
Citera
2015-04-13, 09:47
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Här var vi negativa. Visst får jag hålla med om att spelet var undermåligt med alla felpass och att vi ens släppte in 1-1 är rent av dåligt men i övrigt tycker jag inte Gefle skapar mycket och bortsett från att vi inledde andra halvlek relativt dåligt så är jag nöjd över kämpaglöden som uppstod efter 1-1.

Lundholm var oväntat nog pigg och förde spelet bra i sitt inhopp samtidigt som företrädaren Brustad återigen slarvar för mycket, är han inte bättre än såhär? Snabb som fan men inte ett dugg effektiv är känslan man fått av honom så här långt.

Men slutet gott allting gott vill jag se det här som, missade tyvärr Blombergs 1-0 då en polare var så seg i planeringen... Mer att säga om Blomberg är att det hittills verkar va en riktigt bra värvning, sättet han och Goitom hittar varandra är beundransvärt och lägg till Bangura som trots sina brister i passningsspelet verkligen visat tecken på sitt gamla jag (äntligen!) och gud man njöt av hans 3-1 mål!

Måste erkänna att man var innerligt frustrerad över hur det såg ut efter Gefles kvittering och sättet de kom till på men som sagt väljer jag att se detta positivt.

Ellos borta nästa vecka blir inte lätt, inför säsongen sa jag att godkänt skulle va 6 poäng efter 4 omgångar och nu har vi 7 så med andra ord kan jag ta en hedersam förlust mot Elfsborg men att Bahoui förmodligen är tillbaka då är ett skönt besked!

Ptja, visst är huvudsaken att vi inkasserade 3 poäng och för en gångs skull inte är efter redan i början. Nu gäller det dock att steppa upp rejält. Det fina spelet mot Malmö var som väntat helt bortblåst och det är så uppenbart att vi inte kan styra en match. Därför tror jag att vi kommer göra en bra match mot Elfsborg, även om det förstås blir jäkligt tufft. Vi tenderar ju att spela bra mot bättre lag och vika ned oss mot bottenlag. Nu har vi ju dock lyckats vinna bägge hemmamatcherna trots tvivelaktigt spel, vilket förstås är bra.

Maskineriet knackar betänkligt. Så mycket kan man väl säga i alla fall. Med en positiv överraskning på defensiven. Inget av de två baklängesmål vi har släppt in hittills går väl riktigt att lasta backlinjen för. Däremot har vi släppt till några lägen som inte borde släppas till.

Viktigt att Goitom får sätta ett par bollar. Brustad kommer nog igång om han får hitta nätet snart.

Vad gäller Bahoui så blir jag i någon mån mer och mer benägen av att han säljs för en god påse pengar till sommaren. Han är tyvärr alldeles för ojämn. Alm får ett angenämt problem när Etuhu och Bahoui är tillbaka. Tycker egentligen ingen som spelade igår är petningsbar till förmån av en formsvag Bahoui och en halvskadad Etuhu. Vi behöver avyttra spelare i sommar för att inte Salteros, Eliasson och Gravius ska te sig fullständigt överflödiga.

Förmodligen ryker väl Bahoui och Ofori till sommaren. Jag tror den senare är mest problematiskt, även om han var kass igår.
Citera
2015-04-13, 10:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
En spelare som likt en regista arbetar fysiskt för att vinna boll,
Jag borde ju inte svara alls för du förtjänar ingen uppmuntran.
Men den enda gången som Bojanic arbetar fysisk är väl när han ska trycka i sig en burgare på McDonalds, vet inte om jag nånsin sett en fetare spelare i allsvenskan faktiskt.. Definitivt inte mitt i säsongen och som inte varit långtidsskadad eller sjuk.
Citera
2015-04-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det skall vara Bajen seger på grund av att Bajen har ett bättre och mer samspelt lag. Får man bara stopp på Mrabti, som jag tycker varit en frisk fläkt, så.

Det jag sett av dif imponerar inte, och det skulle vara väldigt ologiskt ifall dom plötsligt börjar imponera. Känns som att dom får kriga för att få ett likaresultat med sig i första hand, även om det betyder att dif är kvar nere i bottenträsket ett tag till.

Jawo är skadad, men jag vet inte om gårdarna kanske ser det som något bra att Nyasha går in istället för honom...?

Det lag som får till en fungerande offensiv har en stor fördel i matchen.
Citera
2015-04-13, 10:16
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ja vi imponerade genom att köra över er i första halvlek och sen sätta stopp för varje gång ni försökte något i andra.

Patetiskt gnäll. Det är minimal kontakt och det krävs mer för att det ska bli straff där. Ni skapade för fan ingenting på hela matchen ni borde nog gnälla mer över det än en korrekt icke-dömd straff.

Nej det är inte minimal kontakt, titta på klippet eller tig. Upprör det faktum att Malmö är hela landets kelgris som får både domslut och slaskmedia med sig? En neutral jävla förening...

Att ni körde över oss krävs det väl en subjektiv grisbonde att göra gällande.
Senast redigerad av JohnDRockefeller 2015-04-13 kl. 10:20.
Citera
2015-04-13, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Det lag som får till en fungerande offensiv har en stor fördel i matchen.
Jo precis, och det goes with out saying kanske. Ville mest påpeka att jag tycker vi har en bra organisation för att vinna denna match i matchen, iom att Persson och Israelsson och mittbackarna varit väldigt lyckosamma så här långt.
Citera
2015-04-13, 10:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej det är inte minimal kontakt, titta på klippet eller tig. Upprör det faktum att Malmö är hela landets kelgris som får både domslut och slaskmedia med sig? En neutral jävla förening...

När jag såg det i matchen tyckte jag att det var en bra brytning eftersom bollen rullar bortifrån spelarna.
I repriserna ser det ut som straff från ena vinkeln medan det från en annan vinkel ser ut som Helander når bollen strax innan han träffar Vibes häl.

Sedan har Nygard rätt i att Göteborg kanske skulle titta på sin egen prestation istället. Hade de någon riktigt bra chans innan Mikkelsens nick i slutsekunderna?

Detta påminner om vårt försök till bortförklaringar som att AIK parkerade bussen, ovana vid gräs och tufft spelprogram. Sanningen låg ju i att vi inte spelade bra.
Citera
2015-04-13, 10:34
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:

Vibe har i min värld inte kontroll på bollen, Helander sparkar och träffar både boll och ben. Man måste få tillåta kontakt i fotboll.

Hela landets kelgris. Menar du Adu i första omgången då?
Citera
2015-04-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jo precis, och det goes with out saying kanske. Ville mest påpeka att jag tycker vi har en bra organisation för att vinna denna match i matchen, iom att Persson och Israelsson och mittbackarna varit väldigt lyckosamma så här långt.

Jag kan hålla med dig att bajen gjort det bra så här långt. Jag anser dock att Djurgården har ett starkare defensivspel överlag, försäsongen inräknad. Men det är i offensiven Djurgårdens stora problem finns. Dags för Pelle och grabbarna att plocka fram ett fungerande anfallsspel ikväll om man ska ha chansen att vinna.
Citera
2015-04-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Känns lite märkligt att vi som nykomlingar är favoriter i Stockholmsderbyt ikväll. Dock är det väl inte så konstigt med tanke på vad lagen visat upp hittills. Skönt att vi har 4p redan, så även vid torsk är det ju inte precis en katastrof tabellmässigt. Desto värre är det för Djurgården vid förlust.

Laget har fullt av självförtroende, så jag hoppas verkligen att man visar mod och pressar högt som man ju vill. Tror att Djurgården kan bli skärrade vid en tidig anstormning, men mest troligt är väl att det blir lite försiktigt spel. Jag har inga problem om Djurgården skulle försöka ha lite bollinnehav eftersom vi är riktigt vassa i omställningarna, men å andra sidan hade ju Elfsborg 72-28% i bollinnehav i inledningen mot Djurgården...

Det ryktas om att Djurgården ställer upp med följande elva:

-------------------Höie

Björkström-Bergström-Colley-Arvidsson

-----------------Faltsetas

--Radetinac-------Mrabti-----Berntsen

------------Nyasha--Johnson

Värt att notera med den elvan är att 6 spelare är helt gröna vad gäller Stockholmsderbyn. Trots att vi är nykomlingar kommer vi alltså ha fler spelare som har erfarenhet av Stockholmsderby tidigare tack vare mötet med Gnaget i cupen. En match vi dessutom vände och vann.

Min gissning är att vi ställer upp med:

----------Hopf

Solheim-Sätra-Birkir-Batan

----Persson-Israelsson

Söderqvist-Besara-Kennedy

---------Hallenius

Vi har för övrigt 4 raka vinster mot Djurgården.

Djurgården-Hammarby 0-1
Hammarby-Djurgården 3-1

Djurgården-Hammarby 0-2
Hammarby-Djurgården 3-0

Kan även tillägga att vi inte torskat på Nya Söderstadion sedan juni förra året.
Varför är det märkligt att ni är favoriter när ni har hemmaplan (där ni inte förlorat sedan juni), vunnit senaste fyra mötena, haft en bättre säsongsinledning och har nyligen vunnit ett Sthlmsderby? Vad överhuvudtaget talar för Djurgården? Att de gjorde en dålig allsvensk säsong förra året, haft en dålig inledning och har skral ekonomi? Allt annat än en klar Bajenseger är väl ok prestation i Djurgårdsögon?
Citera
2015-04-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Som sagt är jag inte ett dugg orolig, Helsingborg har inte direkt visat nån guldform under årets allsvenska och nu mot Halmstad så tycker jag mest Halmstad var dåliga än att HeIF var bra (såg förvisso bara första halvlek men tror inte på nån avsevärd förbättring.

Atakora var en frisk fläkt på AIK`s kant under sitt första halvår men tro mig när jag säger att han rätta jag kommer visa sig, okej visst har han en fin grundteknik som kan lura många allsvenska backar men en värre hönshjärna får man leta efter och finna i HBK men i övrigt finns det nog inte många så spelointelligenta spelare likt Atakora, hans oförmåga att släppa bollarna och passa i rätt tid drar ner honom.

Förutom ett par fina aktioner tycker jag inte den där videon visar speciellt mycket iögonfallande bra. Skulle nog kunna få Sam Lundholm att framstå som bättre om jag använder rätt klipp och lägger in det på Youtube (det är en sann klyscha att Youtube kan få vem som helst att se bra ut) men med det sagt är inte Bojanic värdelös.

Sant, youtube gör inte en bedömning rättvisa. Bojanic var lysande under försäsongen, hyfsad i premiären & mot FFF var det han & wede som försökte komma framåt. Igår var han riktigt svag. Dock, ligger han för lågt i sin utgångsposition och kommer alldeles för sällan till sista tredjedelen. Henke vill ha honom som en sittande mittfältare som växeldrar med Mårtensson. Resursslöseri tycker jag. Jag tror 4-3-1-2 varit melodin med Påhlsson, Landgren & mårtensson, samt Bojan som offensiv kreatör mellan mittfält/anfall.

Atakora var bra i första matchen, blek mot FFF och värdelös igår. Den som varit godkänd so far är nog bara Wede & nyförvärvet Helstrup. Resten måste höja sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in