Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Så vad exakt krävs för att du ska godta t ex de uppgifter från de människor som grävde upp och identifierade människoresterna vis Shanksville?
Var hittar jag de uppgifterna? Var exakt. Med länk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Men du inser att det måste vara en ansenlig mängd om t ex allt som rapporterats om fynden vid Shanksville är falskt?
Är inte detta något du borde fundera över?
Då vet du ytterst lite, eller ingenting om hur en mörkläggning US National Security Style fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Jag skulle säga ansenlig kontroll över hela rätts- och myndighetsapparaten, media, samt alla deltagare i utredningarna. Tiotusentals människor om inte mer. Vilket är varför det hela naturligtvis är rena fantasier som hör hemma i filmens värld.
Jo, jag förstår nu att det här fungerar som en lugnande, samvetsdövande tankestoppare för dig. För oss andra som vet hur en mörkläggning som involverar US National Security fungerar, är det bara en generande undanflykt.
Skam-attack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Du menar diskussionen som jag förklarat att vi ska ta via PM och som vi sedan gjort fram tills jag avslutade den för att vi pratar förbi varandra, men som du sen av okänd anledning ändå tar upp här i tråden igen iaf? Nej, eftersom jag har avslutat den så har jag inte tänkt mer kring den.
Jag gick ingalunda med på att ta den uteslutande via PM, men kommer självfallet respektera din rätt att själv bestämma över en eventuell publicering av vår diskussion. Jag har inga som helst invändningar mot att min del publiceras., men förstår självklart varför du borde ha det.
Till er andra. Fiffiniffi och undertecknad har inte kommit en millimeter närmare frågan om de 19 påstådda kaparna i 9/11-katastrofen i så fall kan sägas ingått i en 'konspiration', eller inte.
Fiffiniffi menar fortfarande att så inte är fallet. Undertecknad menar att så var fallet.
Jag ger härmed Fiffiniffi eller vem som helst som delar hennes uppfattning återigen möjligheten att publikt förklara varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Har du "tänkt" klart kring hur det kan vara en halmdocka att bemöta något som någon bevisligen skrivit?
Absolut. Även om jag använder ordet "pennkniv" i ditt citat så har det fortfarande ingen som helst bäring på kärnfrågan i mitt argument som ju handlade om en säregen gymasiepsykologisk/kvantpsykologisk teori som visade sig vara tveeggad, inte bara infantil.
Oavsett om det var ditt medvetna syfte eller inte, så fick det effekten att styra bort fokus från kärnfrågan där jag tvingades på defensiven i ett försvar av mitt val av ordet "pennkniv" som slarvig översättning av "box-cutter" ----> klassisk halmdocka.
Till er andra. Fiffiniffi är självklart medveten om det här och jag tycker själv att det är ett utmärkt exempel på hur 9/11-förnekare för debatten.
Döm själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Har du "tänkt" klart kring exakt vad det är du vill veta om tornens ras efter kollapsens initiering när vi vet att våningsplanen under - i helt oskadat tillstånd, bör tilläggas - bara klarade av MAX 6 våningars last i rörelse, men drabbades av 12 resp 29 varpå gravitationen uppenbarligen kommer att krossa byggnaden? Vad är det som är så viktigt för dig att veta kring detta skede?
Det är fortfarande så att min kritik uteslutande handlar om bristen på riktig information med underlag i de förklaringar som ges i de officiella publikationerna. Jag har alltså inte påstått att de officiella förklaringarna garanterat är fel.
Det jag påstår är att de inte presenteras med tillräckligt underlag för att kunna bedömas på sina egna förtjänster, att de därför kräver ett visst mått av tillit till de personer/institutioner som ligger bakom samma förklaringar.
Jag personligen saknar helt den tilliten. Om du till äventyrs känner tillit till Bush-administrationen så får du gärna ange varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
För att du t ex tycks vara av meningen att det inte kraschade ner ett passagerarplan i marken vid Shanksville. Det räcker ganska gott för mig.
Jag "tex tycks" vara av den meningen endast i den mån du låter ditt fantasiliv spela fritt när du tolkar det jag skriver.
Det jag menar är, fortfarande, att ingen har presenterat bevis för mig att United Airlines Flight 93 med 44 dödsoffer ligger begravt i den här gropen i Shanksville PA, 11.09.01.
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread536069/pg1
Jag säger inte att det INTE gör det. Jag säger att jag vill se bevis för att det gör det.
Hur många gånger tror du att jag behöver säga det här innan karamellen trillar in?