Citat:
Ursprungligen postat av
i.093
Grymt initiativ tycker jag, men jag undrar hurpass korrekt det är. Jag har visserligen inte tittat i detalj då jag är på jobbet men även om vi bortser från mars 2015 (då medeldagar är 10 och allt avklarat inom 49 dagar. yeah right) så säger den att oktober då jag sökte har medel 61 dagar och att 73% av alla ansökningarna är avklarade inom 100 dagar, resterande 27 procent inom 200 dagar. BS säger jag, jag har väntat 180 dagar och inte ens fått intervju och jag är långt ifrån ensam, snarare i majoritet. Men som sagt, grymt initiativ, tror bara inte den stämmer riktigt. (Migrationsverketpropaganda? lol)
Edit: räknar den bara avslutade ansökningar i det sista diagrammet? Isf strunta i vad jag skrev ovan.
Jepp, har bara räknat med dom som har ett beslutsdatum, så beslutstiden kan ju inte bli längre för de sista månaderna, samtidigt blir ju beslutsantalet lägre. Visste inte hur jag skulle göra med dom som inte fått beslut, ska jag ta med dom på något sätt?
Men som sagt, jag vet inte alls hur bra data det är och om man kan dra några slutsatser över huvud taget från den. Det känns som att det är alldeles för få ansökningar som har fått beslut. Finns ju ganska lite data på den där "kontrollera ansökan sidan" att ta in. Är ett ärende aktivt då det fått ett ansökningsdatum?
Såg också att ärendenumrens startdatum inte låg helt i ordning, det kom tex ibland startdatum 2015 när den fortfarande höll på att kolla låga nummer på 2013