2015-03-18, 17:09
Medlem
bikerfrees avatar
3st Flunitrazepam Mylan 1mg till natten är lagom bra för mig. Det är min dos, och ger mig 100st per månad.
Citera
2015-03-19, 01:00
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bikerfree
3st Flunitrazepam Mylan 1mg till natten är lagom bra för mig. Det är min dos, och ger mig 100st per månad.
Jag fattar fan inte hur ni gör för att få läkaren att tycka att det är en bra idé med stora doser poten benso under långa perioder dessutom? Eller har ni något extremt psykiskt problem (väldig ångest eller nåt som gör er extremt spända) som få läkaren att förbise alla varningar som står i Fass om dess vanebildande effekt? (Fass avråder absolut högre doser än 2mg per dygn och under max 14 dagar, när det gäller Flunitrazepam)
Om ni delvis spelar teater, eller helt, spelar teater så -hur gör ni? Vad skall man säga? Är ni inskrivna på någon speciell vårdenhet (öppen som sluten) där bensot flödar fritt?
Själv mådde jag extremt dåligt för flera år sedan, därför att jag hade pundat till det med tjack (som jag knappt använder eller ens använt, förutom då) och fick en mycket mörk och akut depression, då det i samma veva hände lite smådramatiska saker i min tillvaro. Jag bad om att få stesolid eller nåt liknande.Ville inte visa att jag var insatt på området, men jag såg att läkarkärringen fick en bekymrad min när jag frågade efter Stesolid. Sen sa hon "det kommer inte på fråga, jag skriver ut Atarax 25 mg."

Efter att verkligen bönat om nåt som verkligen kunde få min ångst att släppa, så gav hon mig:
25 styck Oxascand på 5 mg... "en halv, absolut inte mer än 5 mg till natten, för det här är farliga mediciner"..
Senast redigerad av nero1 2015-03-19 kl. 01:04.
Citera
2015-03-19, 02:55
Medlem
bikerfrees avatar
Är man som jag totalt "fucked up" i hjärnan, så är det inga problem att få medicinering därefter. Har varit med om mycket i mitt liv som gjort stora förändringar i strukturen på min hjärna. Den kräver väldigt höga doser av medicin för att kunna fungera.
Citera
2015-03-19, 12:19
Medlem
Lilabanans avatar
tagit 5mg för en halvtimme sen, känner mig bara lite småflöddrad?
Har legat på ca 20-40mg diazepam om dagen senaste veckan samt 10mg imorse. Korstolerans? Jag vill ju bli helt fucked
Citera
2015-03-20, 01:04
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Har legat på ca 20-40mg diazepam om dagen senaste veckan samt 10mg imorse. Korstolerans? Jag vill ju bli helt fucked
Ja benso hör väl till dom mest korstoleranta substanserna har jag för mig. Skall väl även vara korstoleranta mot imovane, stilnoct, sonata etc Så har du kört en vecka med 40 mg stess så är det fullt logiskt att du är lite nedstängd.

Själv tar jag benso väldigt sporadiskt. Kanske max ett tillfälle per månad om ens det. Och då aldrig längre en ett par dagar på så små doser att jag känner medicinen gör god nytta. Senaste halvåret har jag använt xanor 1-2mg/dag, stesolid 10-15 mg/dag, nitrazepam 15-20mg/dag, sobril 30-45mg/dag och Iktoveril 2mg/dag

Av samtliga får jag påslag om jag när jag tog dom med dom doserna. Men det har alltid rört sig om korta perioder och jag verkar dessutom ha låg tolerans generellt mot benso.

Dock måste jag säga att när jag häromdagen tog en FM1 på 1mg, så påverkade den här dosen mig på ett sätt som ingen annan benso jag testat kommer i närheten av. Fick svårt med koordinationen och kände den klassiska tarzan-mentaliten som är det bästa med benso. Dock så övergår tarzan-effekten till en mer sedativ fas efter ett par timmar. Men det är ju dess syfte med då FM1 är avsedda att sova på. Men om man jämför med FM1:ans äldre men svagare bror -nitrazepam så får jag ingen tarzan-effekt för fem öre. Jag slocknar dock inom 20 minuter om jag tar dom i ett lite för trött tillstånd. Och dom är ju också endast för sömnen, vilket jag tycker dom sköter fint.

Jag kanske tog vårdslösa doser med rohypnol för många år sedan, på tiden då dom kostade några kronor och flödade på gator och torg. Och det är klart att effekten av dom blev mindre efter bara några dagar om jag smält i mig 5mg+ per dag. Sen dess tar jag aldrig benso i högre doser än att jag får en avslappnande och förlösande tarzan-effekt. (vilket bara går att uppnå med ett fåtal bensodiazepider om man är lågdoserande) Dessa är främst:
Fm1 - överlägsen, plats två - Xanor. Resternade blir jag mest avslappnad och välmående på med små doser. Ingen tarzan träder fram på 45mg sobril direkt.. Men välmående och positiv blir jag ändå.
Citera
2015-03-28, 00:44
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Ja, ruset försämras eller uteblir helt för mig om jag käkat Benzo samma dag.
Citera
2015-04-12, 16:42
Medlem
maskroooss avatar
fungerar fluni bättre än nitra när det kommer till sömnen?
Citera
2015-04-12, 16:43
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
fungerar fluni bättre än nitra när det kommer till sömnen?

Olika från person till person
Citera
2015-04-12, 16:55
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Olika från person till person
vilken är starkast? eller går det inte att jämföra? Känns iaf som att det finns en slag "hierarki" kring benzodepiner
Citera
2015-04-12, 17:43
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
vilken är starkast? eller går det inte att jämföra? Känns iaf som att det finns en slag "hierarki" kring benzodepiner

Flunitrazepam brukar räknas som strakare och mer hypnotisk än Nitrazepam. Nitra är också lättare att få utskribet än fluniz.
Citera
2015-04-12, 18:38
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Efter att verkligen bönat om nåt som verkligen kunde få min ångst att släppa, så gav hon mig:
25 styck Oxascand på 5 mg... "en halv, absolut inte mer än 5 mg till natten, för det här är farliga mediciner"..

Komedi på detta, fick ssri och Sobril 3 x 15mg/dag på första försöket.

Vettifan om det var så bra egentligen för gilla dom direkt, såpass att jag inte slutat än...
Citera
2015-04-12, 21:12
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Flunitrazepam brukar räknas som strakare och mer hypnotisk än Nitrazepam. Nitra är också lättare att få utskribet än fluniz.
Jaha, för läkaren snackade lite om en starkare "släkting" men gick inte vidare på det. Men nu när jag testat variera nitra med diverse osv och det inte har fungerat hoppas jag får fluni imorgon. Ska ringa i morgon. Spännande att se vad som händer... Oftast när jag skriver det på fb får jag otur, så kanske inte så bra ahah

Är ändå väldigt ung, så är förvånad över hur mkt medicin jag fått med mig på två månader typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in