Citat:
Ursprungligen postat av
Lilabanan
tagit 5mg för en halvtimme sen, känner mig bara lite småflöddrad?
Har legat på ca 20-40mg diazepam om dagen senaste veckan samt 10mg imorse. Korstolerans? Jag vill ju bli helt fucked

Ja benso hör väl till dom mest korstoleranta substanserna har jag för mig. Skall väl även vara korstoleranta mot imovane, stilnoct, sonata etc Så har du kört en vecka med 40 mg stess så är det fullt logiskt att du är lite nedstängd.
Själv tar jag benso väldigt sporadiskt. Kanske max ett tillfälle per månad om ens det. Och då aldrig längre en ett par dagar på så små doser att jag känner medicinen gör god nytta. Senaste halvåret har jag använt xanor 1-2mg/dag, stesolid 10-15 mg/dag, nitrazepam 15-20mg/dag, sobril 30-45mg/dag och Iktoveril 2mg/dag
Av samtliga får jag påslag om jag när jag tog dom med dom doserna. Men det har alltid rört sig om korta perioder och jag verkar dessutom ha låg tolerans generellt mot benso.
Dock måste jag säga att när jag häromdagen tog en FM1 på 1mg, så påverkade den här dosen mig på ett sätt som ingen annan benso jag testat kommer i närheten av. Fick svårt med koordinationen och kände den klassiska tarzan-mentaliten som är det bästa med benso. Dock så övergår tarzan-effekten till en mer sedativ fas efter ett par timmar. Men det är ju dess syfte med då FM1 är avsedda att sova på. Men om man jämför med FM1:ans äldre men svagare bror -nitrazepam så får jag ingen tarzan-effekt för fem öre. Jag slocknar dock inom 20 minuter om jag tar dom i ett lite för trött tillstånd. Och dom är ju också endast för sömnen, vilket jag tycker dom sköter fint.
Jag kanske tog vårdslösa doser med rohypnol för många år sedan, på tiden då dom kostade några kronor och flödade på gator och torg. Och det är klart att effekten av dom blev mindre efter bara några dagar om jag smält i mig 5mg+ per dag. Sen dess tar jag aldrig benso i högre doser än att jag får en avslappnande och förlösande tarzan-effekt. (vilket bara går att uppnå med ett fåtal bensodiazepider om man är lågdoserande) Dessa är främst:
Fm1 - överlägsen, plats två - Xanor. Resternade blir jag mest avslappnad och välmående på med små doser. Ingen tarzan träder fram på 45mg sobril direkt.. Men välmående och positiv blir jag ändå.