2015-08-26, 21:55
Medlem
attisjuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Är inte direkt nån erfaren användare av benzo, men nu tagit fem fm1, känner mig småskön , men hade nog väntat lite mer go.. Dock bara dessa, inte blandat med något annat.. OM man ska blanda med något , vad är att föredra?

Dra en bärs.
Citera
2015-08-26, 23:42
Medlem
Finns det nån nuförtiden som får flunitrazepam utskrivet för sömnen och då i mer än ett par veckor?
Citera
2015-08-26, 23:57
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Finns det nån nuförtiden som får flunitrazepam utskrivet för sömnen och då i mer än ett par veckor?
väldigt tveksamt. själv får jag inte ens zopiklon utskrivet längre...
Citera
2015-08-27, 07:38
Medlem
Har aldrig testat flunitrazepam innan men har fått tag på 2 st FM1 (visst är det flunitrazepam?). Dock så (miss)brukar jag diazepam ganska flitigt, mellan 20-40 mg per dag (ibland upp till 60 mg), med undantag för vissa dagar då jag inte tar nått alls. Tar även alprazolam då och då, maxdoser om 4 mg (dock väldigt sällan, håller mig till diazepam)

Vad kan jag förvänta mig utav dessa piller med ovanstående i omtanke? Har hört att dom ska vara väldigt starka så vill inte bli helt borta av dom liksom

(Dessutom så gillar jag parenteser (märkte jag först nu efter detta inlägget) )
Citera
2015-08-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
väldigt tveksamt. själv får jag inte ens zopiklon utskrivet längre...

Fick flunitrazepam 1 mg i ett par veckor för att ta ett uppehåll med stilnoct. Därför nyfiken på om nån annan får medicinen längre än så.
Citera
2015-08-28, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Har aldrig testat flunitrazepam innan men har fått tag på 2 st FM1 (visst är det flunitrazepam?). Dock så (miss)brukar jag diazepam ganska flitigt, mellan 20-40 mg per dag (ibland upp till 60 mg), med undantag för vissa dagar då jag inte tar nått alls. Tar även alprazolam då och då, maxdoser om 4 mg (dock väldigt sällan, håller mig till diazepam)

Vad kan jag förvänta mig utav dessa piller med ovanstående i omtanke? Har hört att dom ska vara väldigt starka så vill inte bli helt borta av dom liksom

(Dessutom så gillar jag parenteser (märkte jag först nu efter detta inlägget) )

Kommer ihåg första gången jag testade roofies med hög bensotolerans. Tog 1, kände inget, tog 2, nä, tog 3, okej nu börjar det kännas, tog 4, oh yeah okej nu har jag fint rus.

Så det går ju att testa sig fram. Inget man behöver ta en rätt dos av för att det ska funka.
Citera
2015-08-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Kommer ihåg första gången jag testade roofies med hög bensotolerans. Tog 1, kände inget, tog 2, nä, tog 3, okej nu börjar det kännas, tog 4, oh yeah okej nu har jag fint rus.

Så det går ju att testa sig fram. Inget man behöver ta en rätt dos av för att det ska funka.
Tack! Tänkte mest så att man inte blir helt "knockad" av 1 mg Har dock bara 2 st så det borde jag klara bra då.
Citera
2015-09-01, 03:36
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Ja faktiskt, även om det är sällsynt. 10månaders behandling som kommer fortsätta och ålder på personen är 20+. Personen får det utskrivet för sömnproblem och använder det också mot sömnproblem.
Citera
2015-09-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja faktiskt, även om det är sällsynt. 10månaders behandling som kommer fortsätta och ålder på personen är 20+. Personen får det utskrivet för sömnproblem och använder det också mot sömnproblem.

Hur är det med toleransen egentligen när man tar den mot sömnproblem, hur snabbt ökar den? Har haft flunitrazepam tidigare i drygt ett halvår men kommer inte ihåg hur det var.
Citera
2015-09-01, 21:40
Medlem
auto607989s avatar
Citat:

Får utskrivet en hundraburk FM1or när mina Imovan slutar fungera. Imovanen brukar fungera 1,5år ungefär och då tar jag 2*7,5mg (15mg) varje dag innan sova. Kör sen 3månader med 1mg Flunitrazepam och sen byter jag tillbaka till Imovan. Kombinerar alltid med Propavan och Theralen.
Detta har jag kört på i typ 13år, har hört att det är i princip omöjligt att få utskrivet Flunitrazepam nu för tiden om man inte haft det utskrivet förut och det är regler läkarna fått från socialstyrelsen eller liknande.

mvh
Citera
2015-09-02, 10:26
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Hur är det med toleransen egentligen när man tar den mot sömnproblem, hur snabbt ökar den? Har haft flunitrazepam tidigare i drygt ett halvår men kommer inte ihåg hur det var.

Eftersom personen äter dom för att kunna sköta sitt jobb och sova bra i veckorna så gör han uppehåll på helgerna. Toleransen ökar och visst får man kanske inte samma effekt som i början. Men det fungerar fortfarande. Men man får planera övriga medicinintaget bra för det har inte samma däckande effekt som i början.
Citera
2015-09-03, 01:22
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:

Jodå lilla farfar tex, burk på 100, haft i flera år.. Å han är ju väldigt hjälpsam när man beklagar sig att man inte kan sova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in