2015-04-13, 00:16
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Jaha, för läkaren snackade lite om en starkare "släkting" men gick inte vidare på det. Men nu när jag testat variera nitra med diverse osv och det inte har fungerat hoppas jag får fluni imorgon. Ska ringa i morgon. Spännande att se vad som händer... Oftast när jag skriver det på fb får jag otur, så kanske inte så bra ahah

Är ändå väldigt ung, så är förvånad över hur mkt medicin jag fått med mig på två månader typ

Ja, då är det nog fluniz han pratar om. Den är nitrazepams större och starkare lillebror (nitran kom alltså först).
Citera
2015-04-13, 00:26
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, då är det nog fluniz han pratar om. Den är nitrazepams större och starkare lillebror (nitran kom alltså först).
Har testat enbart nitra - sov inget
nitra + prop - sov så där, men hade BRUTAL baksmälla fram till 4 på dagen!! alltså värre än när man bara tar propavan

sedan hade han ett annat bisarrt alternativ, att ta stilnoct innan läggdags, sedan när jag vaknar efter fyra timmar, ska jag ta en till, och sova typ 3-4 timmar. men sedan när jag vaknar har ju således endast halva tiden gått på medicinen. blir man inte konstig i huvudet då dem på fass uppmanar en ej till att göra "vanliga" saker inom åtta timmar vid intag av stilnoct? eller har jag fel? testade det natten till fredagen och vart helt konstig i huvudet på fm :S hur ska jag kunna leva ett normalt liv om jag ska hare så:S
Citera
2015-04-13, 00:41
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Har testat enbart nitra - sov inget
nitra + prop - sov så där, men hade BRUTAL baksmälla fram till 4 på dagen!! alltså värre än när man bara tar propavan

sedan hade han ett annat bisarrt alternativ, att ta stilnoct innan läggdags, sedan när jag vaknar efter fyra timmar, ska jag ta en till, och sova typ 3-4 timmar. men sedan när jag vaknar har ju således endast halva tiden gått på medicinen. blir man inte konstig i huvudet då dem på fass uppmanar en ej till att göra "vanliga" saker inom åtta timmar vid intag av stilnoct? eller har jag fel? testade det natten till fredagen och vart helt konstig i huvudet på fm :S hur ska jag kunna leva ett normalt liv om jag ska hare så:S

Halveringstiden på zolpidem är ju väldigt kort, typ 2 h, så risken att få bieffekter dagen efter att ha tagit det är ju liten och betydligt mindre än om man tar nitra eller flun, som har mycket lägre halveringstid än så.
Citera
2015-04-13, 00:45
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Rohypnol och flunitrazepam är två helt olika saker.
Citera
2015-04-13, 00:50
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Rohypnol och flunitrazepam är två helt olika saker.

Nej, Rohypnol är ett varumärke och den aktiva substansen i det är flunitrazepam. Du hade kunnat googla på det istället för att komma med ett korkat påstående.
Citera
2015-04-13, 07:17
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Halveringstiden på zolpidem är ju väldigt kort, typ 2 h, så risken att få bieffekter dagen efter att ha tagit det är ju liten och betydligt mindre än om man tar nitra eller flun, som har mycket lägre halveringstid än så.
På fass står det 4 tim
Citera
2015-04-13, 16:18
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
På fass står det 4 tim

Jag ser att jag var lite slarvig när jag skrev igår kväll, det ska stå att flun och nitra har längre halveringstid än zolpidem, inte lägre. Halveringstiden för flun är 13-19 h, nitran ännu längre, så risken att få en slags baksmälla av dem är större än zolpidem.

Jag har bara kännt av zolpidem dagen efter när jag tappat kontrollen över intaget och fått i mig ca 50 mg. Efter en natt med fluniz kan jag känna mig lite extra avslappnad och vardagsångesten brukar vara borta. En mer tråkig bieffekt som kan uppstå av flunizar är minnesstörningar, men det är ingeting som jag själv har märkt av. Men du får väl testa och se hur det fungerar för dig, förutsatt att läkaren ger dig flunizar då.

Edit: Kollade lite på halveringstider på zolpidem. Olika källor anger lite olika tider, men den verkar vara på mellan 1-4 h, och skiljer sig så klart från person till person. Men den är i alla fall betydligt mindre än fluniz och nitra, kan man konstatera.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2015-04-13 kl. 16:31.
Citera
2015-04-13, 17:17
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Jag ser att jag var lite slarvig när jag skrev igår kväll, det ska stå att flun och nitra har längre halveringstid än zolpidem, inte lägre. Halveringstiden för flun är 13-19 h, nitran ännu längre, så risken att få en slags baksmälla av dem är större än zolpidem.

Jag har bara kännt av zolpidem dagen efter när jag tappat kontrollen över intaget och fått i mig ca 50 mg. Efter en natt med fluniz kan jag känna mig lite extra avslappnad och vardagsångesten brukar vara borta. En mer tråkig bieffekt som kan uppstå av flunizar är minnesstörningar, men det är ingeting som jag själv har märkt av. Men du får väl testa och se hur det fungerar för dig, förutsatt att läkaren ger dig flunizar då.

Edit: Kollade lite på halveringstider på zolpidem. Olika källor anger lite olika tider, men den verkar vara på mellan 1-4 h, och skiljer sig så klart från person till person. Men den är i alla fall betydligt mindre än fluniz och nitra, kan man konstatera.
Var i kontakt med dem idag och nitra är endast det jag kan få tillsvidare. De känner mig inte tillräckligt påstår de, men mår ju skit. Så vet inte hur jag ska göra.. Ska träffa pyskolog nästa vecka men dem gör väl ingenting åt medicin? Skulle vilja testa flun. Mest för att se om Jag sover bra. Men flunis är väl den starkaste sömnmedicinen, eller? Vill bara kunna sova, och helst inte känna av dåsigheten dagen Efter. En off topic fråga, varför vägrar de skriva ut annat än stesolid när jag ändå går på 40 mg om dagen och det ej hjälper fullt ut?!

PS. Fungerar nitra att ta på dagen som lugnande?
Senast redigerad av maskrooos 2015-04-13 kl. 17:20.
Citera
2015-04-13, 17:22
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Var i kontakt med dem idag och nitra är endast det jag kan få tillsvidare. De känner mig inte tillräckligt påstår de, men mår ju skit. Så vet inte hur jag ska göra.. Ska träffa pyskolog nästa vecka men dem gör väl ingenting åt medicin? Skulle vilja testa flun. Mest om Jah sover bra. Enda jag vill.

PS. Fungerar nitra att ta på dagen som lugnande?

Nej, psykologer kan inte förskriva några mediciner. Och det fungerar att ta nitra på dagen som lugnande, men då kommer de fungera väldigt dåligt att sova sedan - så fungerar det med alla bensos och z-analoger, som det är tänkt att man ska somna och sova på.
Citera
2015-04-13, 17:41
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Nej, psykologer kan inte förskriva några mediciner. Och det fungerar att ta nitra på dagen som lugnande, men då kommer de fungera väldigt dåligt att sova sedan - så fungerar det med alla bensos och z-analoger, som det är tänkt att man ska somna och sova på.
Men om jag fattat det rätt så kmr min psykolog vara mellanhand mellan mig och läkaren. Kanske kan få psykologen att förstå att jag behöver starkare.... Å att psykologen i sin tur pratar med läkaren. Eller kan det bero på att jag bara är 20 år, är det därför de är så fittiga?? Får bara stesolid mot ångest och det hjälper inte alls
Citera
2015-04-13, 17:59
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Men om jag fattat det rätt så kmr min psykolog vara mellanhand mellan mig och läkaren. Kanske kan få psykologen att förstå att jag behöver starkare.... Å att psykologen i sin tur pratar med läkaren. Eller kan det bero på att jag bara är 20 år, är det därför de är så fittiga?? Får bara stesolid mot ångest och det hjälper inte alls

Kanske kan du få psykologen att tala för din sak, men jag tycker ofta att psykologer verkar vara ganska negativt inställda till benso, så det är nog bara om du verkligen behöver det som h*n kan göra det. Läkare är alltid försiktiga med att skriva ut benso och de är ännu försiktigare om man är ung, ja. Är man dessutom en ung man, blir de extra försiktiga. Som grädde på moset är de ofta mer restriktiva med flunisar än annan benso, eftersom den anses så beroendeframkallande och missbrukarvänlig. Dessutom är den hårdare klassad än många andta annan bensos (är den inte till och med hårdare klassad än någon annan?).
Citera
2015-04-13, 18:12
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Kanske kan du få psykologen att tala för din sak, men jag tycker ofta att psykologer verkar vara ganska negativt inställda till benso, så det är nog bara om du verkligen behöver det som h*n kan göra det. Läkare är alltid försiktiga med att skriva ut benso och de är ännu försiktigare om man är ung, ja. Är man dessutom en ung man, blir de extra försiktiga. Som grädde på moset är de ofta mer restriktiva med flunisar än annan benso, eftersom den anses så beroendeframkallande och missbrukarvänlig. Dessutom är den hårdare klassad än många andta annan bensos (är den inte till och med hårdare klassad än någon annan?).

Stämmer att flunitrazepam är sjukt hårda straff på, tror 20 st är normalgraden och 1000 är grovt... Kan va bra att känna till ifall man tänkt ta med sig mkt någon gång, typ 6år el liknande är det då inte värt att köpa hem tex 1300st
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in