2015-04-12, 18:22
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Min kritik av bilden är just att den inte uppfyller de kriterier som kommer av alla andra krascher vars foton och film jag via media tagit del av genom åren. Vet du någon krasch med ett liknande plan som visar en liknande nedslagsplats? Om du gör det, länkar till de bilderna. Har du rätt drar jag tillbaka min kritik avseende jordgropen.

Tyvärr vet ingen annan flygplanskrasch som skett på samma sätt. Men eftersom du förväntar dig en hel del ifrån denna krasch så antar jag att du har liknande situationer att jämföra med?

Citat:
Jodå, jag har googlat runt en hel del men hittar inte ett enda foto som ger stöd åt hypotesen att ett massivt passagerar-jet har kraschat i den lilla gropen i Shanksville.

Du har lyckats bättre?

Jag länkade till en av sidorna på planet och en av flygplansmotorerna finns det också bild på. Sen ignorerar du det faktum att över 90% av planet återfanns.

Citat:
Den syns inte i kratern på någon av bilderna och brukar det inte vara två?

http://edition.cnn.com/2001/US/09/13/penn.attack/
http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/prosecution/P200066.jpg

Citat:
Jag är inte intresserad av skvaller eller hörsägen. Jag vill se formella edsvurna vittnes-rapporter. Filmade intervjuer av identifierade vittnen på plats går också bra.

Har du länk?

https://www.youtube.com/watch?v=2jhEs35iCOI
Citera
2015-04-12, 18:22
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av skvaller eller hörsägen. Jag vill se formella edsvurna vittnes-rapporter. Filmade intervjuer av identifierade vittnen på plats går också bra.

Har du länk?
Värst vad vi var petiga med vittnesmål nu helt plötsligt... Skvaller, hörsägen och vittnesmål tagna ur sin kontext brukar annars inte vara något större problem för truthers.

Här är några vittnesmål från Shanksville.

Citat:
"We think it is fascinating that all these people from across the United States want to see the crash site. It is interesting to talk with them," said King. ...When King and his crew arrived, they saw what smoking pieces remained of the plane. “There were small pieces everywhere and small signs of human remains. It was total destruction.

Citat:
King: "We stopped and I opened the door. The smell of jet fuel was overpowering. I will never forget that smell; it is really burnt into my mind. ...I walked down the power line and got my first glimpse of human remains. Then I walked a little further and saw more."

Citat:
Firefighter Mike Sube: "We made our way to a small pond. That's where I observed the largest piece of wreckage that I saw, a portion of the landing gear and fuselage. One of the tires was still intact with the bracket, and probably about three to five windows of the fuselage were actually in one piece lying there. ...There were enough fires that our brush truck was down there numerous times. ...I saw small pieces of human remains and occasionally some larger pieces. That was disturbing, but what was most disturbing was seeing personal effects."

Citat:
Lieutenant Roger Bailey, Somerset Volunteer Fire Department: "We started down through the debris field. I saw pieces of fiberglass, pieces of airplane, pop rivets, and mail...Mail was scattered everywhere. ...the one guy who was with us almost stepped on a piece of human remains. I grabbed him, and he got about half woozy over it."

Citat:
"The remains of a number of passengers had been found in all five [search] sectors." –Somerset County Coroner Wallace Miller, quoted in Jere Longman's "Among the Heroes," p. 262.
Läs mera här: https://sites.google.com/site/wtc7lies/flight93page1
Citera
2015-04-12, 18:23
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Var i gropen hittade vem det här?

Ingen aning.
Citera
2015-04-12, 18:25
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Om du har en massa bra och värdefull information här varför citerar du inte då relevanta delar och presenterar dessa som svar på mina frågor istället?

Lite får du göra själv.
Citera
2015-04-12, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Lite får du göra själv.
Återigen denna föreställning att meningsmotstånderan ska springa runt och leta källor till dina påståenden.

Vill du att jag ska hitta goda argument åt dig också? Posta dem i PM?
Citera
2015-04-12, 18:33
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Återigen denna föreställning att meningsmotstånderan ska springa runt och leta källor till dina påståenden.

Jag har postat källor för i helvete! Den där länken var mer för er att allmänt läsa och kanske kan hjälpa er att komma till klarhet.
Citera
2015-04-12, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Värst vad vi var petiga med vittnesmål nu helt plötsligt... Skvaller, hörsägen och vittnesmål tagna ur sin kontext brukar annars inte vara något större problem för truthers.

Här är några vittnesmål från Shanksville.

Läs mera här: https://sites.google.com/site/wtc7lies/flight93page1
Vems sajt är det här?
Citera
2015-04-12, 18:35
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:

Det handlar väl mera om att man kan ta sig tiden att kolla upp båda sidorna själv. Truthers har en tendens att endast snöa in sig på YouTube-klipp ala "THE TRUTH ABOUT 9/11!!! MUST WATCH!!!!" och då får man aldrig hela bilden, för som vi vet brukar dessa filmer lämna ute en hel del viktig information.
Citera
2015-04-12, 18:39
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Det handlar väl mera om att man kan ta sig tiden att kolla upp båda sidorna själv. Truthers har en tendens att endast snöa in sig på YouTube-klipp ala "THE TRUTH ABOUT 9/11!!! MUST WATCH!!!!" och då får man aldrig hela bilden, för som vi vet brukar dessa filmer lämna ute en hel del viktig information.

Dessutom är det snart 14 år av samma gamla skräp som folk kommer dragandes med vilket har gjort att man tappat förhoppningen om att truthers överhuvudtaget kan ta åt sig information.
Citera
2015-04-12, 18:42
Avstängd
Citat:
Som sagt, jag är inte speciellt inläst på ämnet och det har jag klargjort från start. Du vet inte vilka böcker jag läst eller vilka källor jag tagit del av och det är du som vill dela upp folk i "truthers" och ??

Om nu de här "filmerna" som du tror att jag har sett utelämnar så mycket, varför då inte passa på att efterfölja mina efterfrågningar om just "... en hel del viktig information", när jag ber om riktiga källor?

Att det ska gå så trögt?
Citera
2015-04-12, 18:45
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Vems sajt är det här?
Sajten tillhör Mark Roberts. Jag kan posta några av hans debatter där han smular sönder alla möjliga truthers och deras fåninga argument. Rekommenderas verkligen.

Mark Roberts vs. skaparna av Loose Change:
https://www.youtube.com/watch?v=y7tMHMQ863Q

Mark Roberts vs. Richard Gage, skaparen av Architects & Engineers for 9/11 Truth (Vad jag vet är det här den enda debatten som man inte gör reklam för på A&E911Truth:s hemsida. Undra varför)
https://www.youtube.com/watch?v=AlYVUUTeZp0

Mark Roberts vs. Jim Fetzer
https://www.youtube.com/watch?v=ynUaVI4d-XU

Jag förstår att du helt och hållet ignorerade vittnesmålen som jag lade fram och bytte ämne till vem hemsidan tillhör, men om du går in på hemsidan så ser du att Roberts lägger fram källor till det som står där.
Citera
2015-04-12, 18:48
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Som sagt, jag är inte speciellt inläst på ämnet och det har jag klargjort från start. Du vet inte vilka böcker jag läst eller vilka källor jag tagit del av och det är du som vill dela upp folk i "truthers" och ??
https://sites.google.com/site/wtc7lies/home

Det här är en bra början om du vill läsa in dig på ämnet. Klicka dig runt på hemsidan och notera att det finns källor om du vill granska informationen själv. Jag ber om ursäkt ifall jag lägger dig i truther-facket.

Citat:
Om nu de här "filmerna" som du tror att jag har sett utelämnar så mycket, varför då inte passa på att efterfölja mina efterfrågningar om just "... en hel del viktig information", när jag ber om riktiga källor
Jag förstår att du helt och hållet ignorerade vittnesmålen som jag lade fram och bytte ämne till vem hemsidan tillhör, men om du går in på hemsidan så ser du att Roberts lägger fram källor till det som står där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in