2015-04-12, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att de här bilderna (dels tagna från fbi och dels från en truther-site) inte kommer från Shanksville?
Kan du bevisa det i sånt fall?

http://www.fbi.gov/about-us/ten-years-after-the-fbi-since-9-11/response-and-recovery/202ashanksville
http://911review.com/errors/phantom/imgs/shankshole3.jpg
http://911review.com/errors/phantom/imgs/crater1.jpg
Problemet är fortfarande att de bilderna inte visar några tecken på att ett passagerar-jet har kraschat där. För liten grop. För få och för små skrotdelar i- och omkring gropen. Du måste visa något annat om du vill att någon ska tro på dig. Detaljerade edsvurna dokument. Film. Fotografier. Svarta lådor. Vittnesmål. Rekonstruktioner. Du vet, allt det där som man annars bruka lägga fram vid sådana här krascher.

Vad är det som du inte förstår?
Citera
2015-04-12, 17:21
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Problemet är fortfarande att de bilderna inte visar några tecken på att ett passagerar-jet har kraschat där. För liten grop. För få och för små skrotdelar i- och omkring gropen. Du måste visa något annat om du vill att någon ska tro på dig. Detaljerade edsvurna dokument. Film. Fotografier. Svarta lådor. Vittnesmål. Rekonstruktioner. Du vet, allt det där som man annars bruka lägga fram vid sådana här krascher.

Vad är det som du inte förstår?

Enligt dig eller?

Det finns fotografier, svarta lådan hittades, vittnen osv.
Citera
2015-04-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Enligt dig eller?
Ser du något plan?
Citera
2015-04-12, 17:28
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ser du något plan?

Jag ser delar ifrån ett plan.
Citera
2015-04-12, 17:39
Avstängd
Citat:
Enligt dig eller?
Producera en bild på en flygplanskrasch med ett liknande plan som producerar en liknande grop med liknande helt rena direkta omgivningar. Om du gör det så drar ja tillbaka min kritik på just den punkten.

Den här diskussionen påminner lite om när Allen Dulles blev hårt ansatt av en grupp fysikstudenter efter en gästföreläsning som han höll.

Efter att de tillsammans tittade på Zapruder-filmen (pirat-kopia) några gånger, får Dulles frågan varför JFK:s huvud kastas snett bakåt direkt efter träffen, när det i Warrenkommissionens rapport (Dulles var en av medlemmarna) står att JFK kastades framåt direkt efter träffen.

Han blev hårt ansatt av studenterna men vek inte en tum. Mer och mer aggressiv reste han sig till slut rödblå i ansiktet och skrek: "Enough! His head is thrawn forward!", varpå han stormade ut. Det var en mycket obehaglig stämning i hörsalen. Mycket obehaglig.

Citat:
Det finns fotografier,
Var hittar jag dem?

Citat:
svarta lådan hittades,
Var hittades den? ID-nummer? Inspelningar? Chain of custody?

Citat:
vittnen osv.
Var hittar jag de edsvurna vittnesrapporterna?
Citera
2015-04-12, 17:46
Avstängd
Citat:
Jag ser delar ifrån ett plan.
Om det nu är delar av ett plan du ser, vad för plan?

Glöm inte att det är misstankar om en false-flag-operation som föranleder frågorna. Det är alltså ingenting du a priori kan utesluta som ett alternativ.

Stämmer bilden på gropen bättre med en nedslagsplats av en mindre drone (false-flag) eller bättre med ett stort passagerar-jet med ca 40 passagerare (Al Qaeda). Allt annat lika?
Senast redigerad av onopono 2015-04-12 kl. 17:48.
Citera
2015-04-12, 17:47
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Producera en bild på en flygplanskrasch med ett liknande plan som producerar en liknande grop med liknande helt rena direkta omgivningar. Om du gör det så drar ja tillbaka min kritik på just den punkten.

Du har alltså aldrig sett en krasch med de kriterierna förut? Isåfall vill jag först veta hur du kan komma med din kritik.

Citat:
Var hittar jag dem?

Du har alltså inte ens bemödat dig med att leta efter lite bilder på kraschen? Prova google.

Citat:
Var hittades den? ID-nummer? Inspelningar? Chain of custody?

Den fanns i kratern. Beträffande det du kräver får du nog höra av dig till National Transportation Safety Board eller FBI. Lite får du göra själv.

Citat:
Var hittar jag de edsvurna vittnesrapporterna?

Det gjordes intervjuer med vittnen. Edsvurna vet jag dock inte.
Citera
2015-04-12, 17:50
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Om det nu är delar av ett plan du ser, vad för plan?

Glöm inte att det är misstankar om en false-flag-operation som föranleder frågorna. Det är alltså ingenting du a priori kan utesluta som ett alternativ.

Stämmer bilden på gropen bättre med en nedslagsplats av en mindre drone (false-flag) eller bättre med ett stort passagerar-jet med ca 40 passagerare (Al Qaeda). Allt annat lika?

Ett passagerarplan skulle jag säga:
http://www.davesweb.cnchost.com/93debris2.jpg

Al-Qaeda bilden stämmer bättre.
Citera
2015-04-12, 18:08
Avstängd
Citat:
Du har alltså aldrig sett en krasch med de kriterierna förut? Isåfall vill jag först veta hur du kan komma med din kritik.
Min kritik av bilden är just att den inte uppfyller de kriterier som kommer av alla andra krascher vars foton och film jag via media tagit del av genom åren. Vet du någon krasch med ett liknande plan som visar en liknande nedslagsplats? Om du gör det, länkar till de bilderna. Har du rätt drar jag tillbaka min kritik avseende jordgropen.

Citat:
Du har alltså inte ens bemödat dig med att leta efter lite bilder på kraschen? Prova google.
Jodå, jag har googlat runt en hel del men hittar inte ett enda foto som ger stöd åt hypotesen att ett massivt passagerar-jet har kraschat i den lilla gropen i Shanksville.

Du har lyckats bättre?

Citat:
Den fanns i kratern.
Den syns inte i kratern på någon av bilderna och brukar det inte vara två?

Citat:
Beträffande det du kräver får du nog höra av dig till National Transportation Safety Board eller FBI. Lite får du göra själv.
Nej. Det är du som i en diskussion på ett publikt forum hävdar att United Airlines Flight 93 kraschade och begravdes helt i en liten grop på ett fält i Shanksville PA 11.09.2001.

Du kan knappast be mig leta reda på tillförlitliga källor till ditt påstående. Fram till dess du presenterar dina källor är dina påståenden just bara det, påståenden.

Citat:
Det gjordes intervjuer med vittnen. Edsvurna vet jag dock inte.
Jag är inte intresserad av skvaller eller hörsägen. Jag vill se formella edsvurna vittnes-rapporter. Filmade intervjuer av identifierade vittnen på plats går också bra.

Har du länk?
Citera
2015-04-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jodå, det händer tyvärr då och då..
http://www.quora.com/What-do-debris-of-aircraft-accidents-typically-look-like
Nobody who didn't know better would believe that that hole in the ground contained a whole aircraft and two people. But it did.
...
From this black hole in the ground that appeared to contain nothing other than a trashcan full of parts, they eventually recreated virtually the whole aircraft in a hangar, as part of the accident investigation. A lot of the debris wasn't visible to me in those early photos; there were thousands of small parts of metal buried in the soil due to the force of the impact, which were only found after the whole soil was stripped and sieved.
Ganska stor skillnad på militära jaktplan och flygbussar, som stora jumbos är.
Att små militära plan kan nå någon meter ner i marken ja. Men inte jumbojet.
Citera
2015-04-12, 18:20
Avstängd
Citat:
Finns mycket nyttigt för er att läsa här:
https://sites.google.com/site/wtc7lies/flight93page1
Om du har en massa bra och värdefull information här varför citerar du inte då relevanta delar och presenterar dessa som svar på mina frågor istället?
Citera
2015-04-12, 18:21
Avstängd
Citat:
Ett passagerarplan skulle jag säga:
http://www.davesweb.cnchost.com/93debris2.jpg

Al-Qaeda bilden stämmer bättre.
Var i gropen hittade vem det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera