Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyrockare
någon som intagit kodeintabletter nån gång? alltså rent kodein, inte citodon eller nåt sånt

Yes, har kodein recip 25mg på recept Skönt att slippa oroa sig för levern
Citera
2015-04-02, 18:18
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyrockare
någon som intagit kodeintabletter nån gång? alltså rent kodein, inte citodon eller nåt sånt

Japp, hade 200st rena kodeintabletter för något år sedan. Käkade det som godis under sommaren och åkte på en kortvarig men väldigt obehaglig avtändning. Käkade 14st som mest och fick ett underbart rus på det. Brukade även blanda med tramadol vilket skapade ett helt perfekt opiatrus. Blandade även med rohypnol, cannabis och alkohol. Ahh, fina tider!
Citera
2015-04-02, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av Jonktillnarcissus
Avmaskar man hundvalpar med citodon?

Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Hakmask, spolmask o bandmask, som hundar avmaskas mot, fixar nog inte Citodon!! Herregud!
Är inte paracetamol (den andra ingrediensen i Citodon) livsfarligt för hundar? Då de inte kan bryta ner det?

För övrigt, innan jag började äta Haldol så var jag en s.k. hypersnabb metaboliserare. Dvs jag omvandlade mer än 10% av kodeinet till morfin. Det är ett enzym kallat CYP450 2D6 som gör detta. Men nu äter jag Haldol, vilket inaktiverar detta enzym, så kodein är nästan helt verkningslöst på mig numera...
Citera
2015-04-11, 21:29
Medlem
Har ätit citodon till och från under snart 9 månader. Ibland bytt till tramadol eller oxynorm. Nu är allt mitt slut och jag har panik. Min värk kommer bli extrem och jag är livrädd för abstinensen.. Min läkare är på semester och De andra här i stan vägrar skriva ut pga att jag är hennes patient.
Vad kan jag göra? Finns det något som kan lindra? Jag har ingen info om kranar och sånt så den vägen kan jag inte gå och inte tror jag att jag vill det heller..
Citera
2015-04-12, 15:17
Medlem
limE86s avatar
Varför är det livsfarligt att ta Kodein IV? Vad är det för komplikationer som kan uppstå?
Citera
2015-04-12, 15:58
Medlem
zjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjfosmor
Har ätit citodon till och från under snart 9 månader. Ibland bytt till tramadol eller oxynorm. Nu är allt mitt slut och jag har panik. Min värk kommer bli extrem och jag är livrädd för abstinensen.. Min läkare är på semester och De andra här i stan vägrar skriva ut pga att jag är hennes patient.
Vad kan jag göra? Finns det något som kan lindra? Jag har ingen info om kranar och sånt så den vägen kan jag inte gå och inte tror jag att jag vill det heller..

Stora doser loperamid funkar ju för vissa. Läs mer i loperamid-tråden.
Citera
2015-04-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjack
Stora doser loperamid funkar ju för vissa. Läs mer i loperamid-tråden.

Finns det inget annat?
Citera
2015-04-17, 21:43
Medlem
Nu 2 veckor utan kodein, är helt orkeslös fram till sen eftermiddag och mâr sedan skitbra hela kvällen. Är det abstinens eller en depression som min läkare pâstâr?
Jag har trappat ned under 4 mânader.
Citera
2015-05-04, 16:05
Avstängd
pastregretss avatar
3x Spasmofen

Hejsan! Har aldrig någonsin testat morfin tidigare, men har kommit över 3st i form av stolpilla. Om jag stoppar upp alla, bör jag känna rus?

Någon som kan?
Citera
2015-05-08, 19:13
Medlem
kattvraks avatar
Kan man på något sätt minska den fruktansvärda smaken vid CWE? Blir nästan spyfärdig av att känna smaken av en tablett i munnen innan jag sväljer den. Händer ibland att jag struntar i CWE på 10st 500/30mg citodon för att jag inte pallar smaken vid CWE. Det är så illa att jag har spytt upp det omgående vid CWE. Får dock lite ont i magen utan CWE några timmar efteråt samt att min avföring blir gul om jag struntar i CWE vilket inte känns så nyttigt, detta beror på paracetamolen?
Senast redigerad av kattvrak 2015-05-08 kl. 19:18.
Citera
2015-05-10, 20:45
Medlem
Frågar här istf i Medicinforumet o hoppas på hjälp.
Har Citodon och Stesolid utskrivet för migrän. Ja, jag vet att det inte är det vanliga, men Stesolid fungerar bra för mig då musklerna slappnar av och migränen "ger sig" lite. Citodonet funkar inte, men får det iaf.
Min fråga nu är; hur är det med Somadril? Är det bättre eller sämre än Stesolid? Jag vet att den inte finns längre, men jag har Somadril Comp kvar sedan förr.
Har aldrig tagit Somadril o undrar om det är "värt" att prova eller om det är för starkt för migrän.
Citera
2015-05-10, 21:24
Medlem
Skulle nog lagt min fråga i Bensodiazepiner ist! Ursäkta min okunskap

Får jag posta min fråga i Bensotråden nu?
Senast redigerad av Steinbeck 2015-05-10 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in