Det är inte meningen att låta negativ eller så men ser ju att texten låter hårdare än jag menar.
1. Asplöven skulle inte överleva på sikt utan Luleå och i viss mån Falander.
2. Asplöven har bara ca 1000 åskådare per match och är ett norrländskt div1-lag.
3. Luleås kostnad för dessa spelare i Asplöven är sammanlagt större än vinsten dom gör på samarbetet.
4. Asplövens alltiallo Kenttä är ju vass och det är inte osten, ta in Mr Asplöven så slipper vi dom.
5. Ska alla SHL-Lag ha en liten äckligt Ha-club som någonsorts farmarclub blir det helt fel. Nu börjar även Malmö med Pantern.
6. Luleå har alltså en HA-club som scoutar deras nästkommande spelare, det blir mer och mer uppenbart.
Nu menar jag inget illa även om denna text lät lite tråkig.
Kanske är värt att starta en tråd om SHL.och deras farmarclubar i Ha, som jag iaf inte vill ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferros
Cehlarik, Fagerudd, Mannberg, Wallmark och Sylvegård har ju varit i Asplöven för att sedan ta en plats i Luleå, skulle säga att det är mycket bra för Luleå att ha en chans att låta yngre spelare få speltid i Asplöven. Nu har man dessutom haft både Ward och Oskarsson där, två spelare som säkert kan ta med det de lärt sig i Haparanda till Luleå en vacker dag.
Jag förstår inte hur du kan få samarbetet till något negativt, i alla fall inte för Luleå.