2015-04-11, 19:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Lägg ihop Dixon, Cam och Chris och du har vad Pesonen kostar.

Vad händer om det handlar om antingen Chris eller en klasscenter som ska spela med Sweatt och styra powerplay?

Du går på att Chris styr PP och spelar med Sweatt istället?
Du kan ju läsa vad jag skriver istället för att fråga tvärtom. Det ska in en helsikes bra spelare om man ska tänka sig sparka lagkaptenen och den spelare som håller jämnast och högsta nivå i laget för att finansiera detta. Och det behöver inte vara något alternativ då heller, det finns andra spelare att "offra".
Men allt det här fattar osten, om Chris menar allvar att han vill stanna och accepterar ett 1-års kontrakt blir han kvar, inget snack om den saken.
Citera
2015-04-11, 19:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du kan ju läsa vad jag skriver istället för att fråga tvärtom. Det ska in en helsikes bra spelare om man ska tänka sig sparka lagkaptenen och den spelare som håller jämnast och högsta nivå i laget för att finansiera detta. Och det behöver inte vara något alternativ då heller, det finns andra spelare att "offra".
Men allt det här fattar osten, om Chris menar allvar att han vill stanna och accepterar ett 1-års kontrakt blir han kvar, inget snack om den saken.

Fast när lönen är 200 - 250 k i månaden så kommer det alltid bli ett alternativ. I min bok ska du göra 40 p varje säsong när du lyfter den lönen som forward.
Citera
2015-04-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Tror du Luleå räknar med att både Lagace och Ekarv ska centra var sin kedja redan första säsongen i SHL?

Tycker nog det verkar lite väl tufft men jag har inte följt dessa två herrar, så jag kan ha fel...
Nä, det är ju det jag skriver.

Ekarv center och Lagace flyttar ut på en kant i någon kedja - där han också kan spela. Så fungerar han som reserv-C om någon annan C blir sjuk.

Grejen är att det börjar bli många C-namn nu och i slutänden handlar det om hur man ser på Ekarv. 20 bast och värvad från AIK som "talangfull".

Vad gör man med en sådan kille? Begraver honom i Asplöven eller ger honom en ärlig chans i LHF:s trupp från början?

Edit: OK, för att var tydlig. Man har redan fyra centrar i truppen men behöver en genuin förstecenter. Då blir det antingen Chris eller nåt bättre som går in i första.

Lagace är den av honom och Ekarv som fungerar bäst på kanten - då får Lagace ta kanten medan Ekarv får börja sin SHL-karriär som center i fjärdekedjan.

Tycker jag.
Senast redigerad av byggare bob 2015-04-11 kl. 19:37.
Citera
2015-04-11, 20:12
Medlem
Låter vettigt.
Jag tror nog som du att Ekarv blir med Asplöven till stora delar, en ny Bryggman?

Nu följer jag varken Aspis eller Lule men vad håller Luleå på med?
Verkar ju helt värdelöst, och är inte speciellt snällt att värva folk som hoppas på SHL och hamna där i Helvetikaarena.
Förvisso har dom ju fått Lagace och Lassinatti.
Men resten har väl varit så där.
Asplöven behövs helt enkelt inte i.HA.
Mitt tips till Luleå är ju att skrota samarbetet, sparka Osten och anställa Mr Kentöö eller vad han heter som sportchef.
Och jaga folk som står närmare SHL till sitt SHL-Lag.

Vidare undrar jag ju när "alla nya pengar" kommer?

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nä, det är ju det jag skriver.

Ekarv center och Lagace flyttar ut på en kant i någon kedja - där han också kan spela. Så fungerar han som reserv-C om någon annan C blir sjuk.

Grejen är att det börjar bli många C-namn nu och i slutänden handlar det om hur man ser på Ekarv. 20 bast och värvad från AIK som "talangfull".

Vad gör man med en sådan kille? Begraver honom i Asplöven eller ger honom en ärlig chans i LHF:s trupp från början?

Edit: OK, för att var tydlig. Man har redan fyra centrar i truppen men behöver en genuin förstecenter. Då blir det antingen Chris eller nåt bättre som går in i första.

Lagace är den av honom och Ekarv som fungerar bäst på kanten - då får Lagace ta kanten medan Ekarv får börja sin SHL-karriär som center i fjärdekedjan.

Tycker jag.
Citera
2015-04-11, 20:20
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Låter vettigt.
Jag tror nog som du att Ekarv blir med Asplöven till stora delar, en ny Bryggman?

Nu följer jag varken Aspis eller Lule men vad håller Luleå på med?
Verkar ju helt värdelöst, och är inte speciellt snällt att värva folk som hoppas på SHL och hamna där i Helvetikaarena.
Förvisso har dom ju fått Lagace och Lassinatti.
Men resten har väl varit så där.
Asplöven behövs helt enkelt inte i.HA.
Mitt tips till Luleå är ju att skrota samarbetet, sparka Osten och anställa Mr Kentöö eller vad han heter som sportchef.
Och jaga folk som står närmare SHL till sitt SHL-Lag.

Vidare undrar jag ju när "alla nya pengar" kommer?

Cehlarik, Fagerudd, Mannberg, Wallmark och Sylvegård har ju varit i Asplöven för att sedan ta en plats i Luleå, skulle säga att det är mycket bra för Luleå att ha en chans att låta yngre spelare få speltid i Asplöven. Nu har man dessutom haft både Ward och Oskarsson där, två spelare som säkert kan ta med det de lärt sig i Haparanda till Luleå en vacker dag.

Jag förstår inte hur du kan få samarbetet till något negativt, i alla fall inte för Luleå.
Citera
2015-04-11, 20:32
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Lägg ihop Dixon, Cam och Chris och du har vad Pesonen kostar.

Vad händer om det handlar om antingen Chris eller en klasscenter som ska spela med Sweatt och styra powerplay?

Du går på att Chris styr PP och spelar med Sweatt istället?

Nu är du knappast nykter! Abbotjäveln hade 250 000 i månaden enligt böterna och brossan säkert lika mycket. Vad dixon hade vet jag inte men du menar alltså att Skellefteå skulle betala långt över en halv mille i månaden för Pesonen!? Knappast!
Citera
2015-04-11, 20:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Cehlarik, Fagerudd, Mannberg, Wallmark och Sylvegård har ju varit i Asplöven för att sedan ta en plats i Luleå, skulle säga att det är mycket bra för Luleå att ha en chans att låta yngre spelare få speltid i Asplöven. Nu har man dessutom haft både Ward och Oskarsson där, två spelare som säkert kan ta med det de lärt sig i Haparanda till Luleå en vacker dag.

Jag förstår inte hur du kan få samarbetet till något negativt, i alla fall inte för Luleå.

Du glömde bort Joel Lassinantti. SHL:s bästa målvakt och vinnare av Honken Trophy.
Citera
2015-04-11, 20:37
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du glömde bort Joel Lassinantti. SHL:s bästa målvakt och vinnare av Honken Trophy.

Just det! Har säkert glömt någon annan också. Men poängen kom nog fram ändå.
Citera
2015-04-11, 20:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Fast när lönen är 200 - 250 k i månaden så kommer det alltid bli ett alternativ. I min bok ska du göra 40 p varje säsong när du lyfter den lönen som forward.

Nu var det ju inte Notch utan någon av de mindre killarna bakom Mindcraft som stöttar Lulä.

Men det var väl miljoner han stöttade med och inte växelmynt?
Ni måste väl ha några poängspelare om ni siktar på att titta ner på Skaik....
Citera
2015-04-11, 20:49
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nu var det ju inte Notch utan någon av de mindre killarna bakom Mindcraft som stöttar Lulä.

Men det var väl miljoner han stöttade med och inte växelmynt?
Ni måste väl ha några poängspelare om ni siktar på att titta ner på Skaik....

Tror inte det är offentligt hur mycket han går in med. Men borde vara någon mille/säsong. Växelmynt för Porser alltså.

Denna säsong saknade vi ju poängspelare överhuvudtaget, men lyckades ändå vinna 2 av 3 matcher mot serieledaren. Lyckades även smälla SAIK på fingrarna i CHL.

Så det är inte omöjligt trots allt. En riktig poängmaskin hade såklart underlättat.
Citera
2015-04-11, 20:57
Medlem
Det är inte meningen att låta negativ eller så men ser ju att texten låter hårdare än jag menar.

1. Asplöven skulle inte överleva på sikt utan Luleå och i viss mån Falander.

2. Asplöven har bara ca 1000 åskådare per match och är ett norrländskt div1-lag.

3. Luleås kostnad för dessa spelare i Asplöven är sammanlagt större än vinsten dom gör på samarbetet.

4. Asplövens alltiallo Kenttä är ju vass och det är inte osten, ta in Mr Asplöven så slipper vi dom.

5. Ska alla SHL-Lag ha en liten äckligt Ha-club som någonsorts farmarclub blir det helt fel. Nu börjar även Malmö med Pantern.

6. Luleå har alltså en HA-club som scoutar deras nästkommande spelare, det blir mer och mer uppenbart.

Nu menar jag inget illa även om denna text lät lite tråkig.
Kanske är värt att starta en tråd om SHL.och deras farmarclubar i Ha, som jag iaf inte vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Senast redigerad av UltraMind 2015-04-11 kl. 21:00.
Citera
2015-04-11, 21:14
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Tror inte det är offentligt hur mycket han går in med. Men borde vara någon mille/säsong. Växelmynt för Porser alltså.

Denna säsong saknade vi ju poängspelare överhuvudtaget, men lyckades ändå vinna 2 av 3 matcher mot serieledaren. Lyckades även smälla SAIK på fingrarna i CHL.

Så det är inte omöjligt trots allt. En riktig poängmaskin hade såklart underlättat.

I grundserien ja. Är en helt annan sak i slutspelet då laget är dubbelt så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in