2015-04-11, 21:43
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nu är du knappast nykter! Abbotjäveln hade 250 000 i månaden enligt böterna och brossan säkert lika mycket. Vad dixon hade vet jag inte men du menar alltså att Skellefteå skulle betala långt över en halv mille i månaden för Pesonen!? Knappast!

Varför är det bara du som verkar ha problem med att förstå mina inlägg? Kolla vad jag skrev, tänk till lite och återkom.
Citera
2015-04-11, 21:45
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob

Edit: OK, för att var tydlig. Man har redan fyra centrar i truppen men behöver en genuin förstecenter. Då blir det antingen Chris eller nåt bättre som går in i första.

Stannar Chris så behöver vi nödvändigtvis inte värva just en center utan det räcker med en forward som är skicklig och kan styra ett PP. Det är faktiskt inte helt fel att ha en centeruppsättning med duktiga tvåvägare.
Citera
2015-04-11, 21:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
1. Asplöven skulle inte överleva på sikt utan Luleå och i viss mån Falander.
Kanske dom inte skulle kunna hålla allsvensk klass men nu gör dom det. Vad är din poäng här?
Citat:
2. Asplöven har bara ca 1000 åskådare per match och är ett norrländskt div1-lag.
Jepp, det finns andra lag som har större publik och har harvat i allsvenskan länge. Din poäng (återigen)?
Citat:
3. Luleås kostnad för dessa spelare i Asplöven är sammanlagt större än vinsten dom gör på samarbetet.
Källa på detta påstående? Jag tror att det är tvärtom, Luleå tjänar på samarbetet.
Citat:
4. Asplövens alltiallo Kenttä är ju vass och det är inte osten, ta in Mr Asplöven så slipper vi dom.
Riktigt dumt påstående. Osten är ju perfekt på sitt jobb den bästa i SHL bara kolla på hur han lyckats genom åren. Han sköter säkert en del av det Kentää får cred för också.
Senast redigerad av J.R. 2015-04-11 kl. 21:48.
Citera
2015-04-11, 21:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nu var det ju inte Notch utan någon av de mindre killarna bakom Mindcraft som stöttar Lulä.

Men det var väl miljoner han stöttade med och inte växelmynt?
Ni måste väl ha några poängspelare om ni siktar på att titta ner på Skaik....

Och hur mycket är det Luleå Hockey får per år av Porser - du och alla ni som verkar veta. Jag vet inte den exakta summan men förstår ju att det inte är några tio miljoner per år.
Citera
2015-04-11, 21:48
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
I grundserien ja. Är en helt annan sak i slutspelet då laget är dubbelt så bra.

Givetvis. Men detta gäller ju även för Luleå. Nu blev vi bortmanövrerade mot Frölunda efter att fokus hade hamnat på fel saker. Skulle nog vilja påstå att Luleå hade blivit 3 ggr så bra om vi hade fått möta SAIK.
Citera
2015-04-11, 21:50
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
I grundserien ja. Är en helt annan sak i slutspelet då laget är dubbelt så bra.

Min känsla är ju att lagen ni hittills mött har presterat sämre i slutspelet än i SHL - framförallt Linköping.
Hur en matchserie mellan Luleå Hockey och Skellefteå sett ut kan man ju bara spekulera om. Men våra sista möten mot Skeå där vi fick dem att verkligen tappa fokus - du skulle sett alla arga miner direkt efter matchen - bådade för något gott.

Jag säger inte att vi slagit ut Skellefteå men vi hade gett dem en rejäl fajt. Jag tror också att vägen till att till slut slå ut Skellefteå är genom styrspel i mittzon, aggressivt spel i egen zon och så ständigt ligga på gränsen.
Citera
2015-04-11, 21:51
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

3. Luleås kostnad för dessa spelare i Asplöven är sammanlagt större än vinsten dom gör på samarbetet.

Blir det inte lite dumt när du ställer en monetär kostnad mot mjuka värden? Det är ju inte så att Luleå Hockey samarbetar med Asplöven för ren ekonomisk vinnings skull.
Citera
2015-04-11, 22:10
Medlem
Citat:
5. Ska alla SHL-Lag ha en liten äckligt Ha-club som någonsorts farmarclub blir det helt fel. Nu börjar även Malmö med Pantern.

Fast både Malmö och Pantern har haft ett långt samarbete, hade också det förra säsongen så det är inget nytt och för mig tycker jag det är bra, gynnar både lagen!
Citera
2015-04-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Blir det inte lite dumt när du ställer en monetär kostnad mot mjuka värden? Det är ju inte så att Luleå Hockey samarbetar med Asplöven för ren ekonomisk vinnings skull.

Tänkte inte så långt, tackar och bockar för lektionen.
Citera
2015-04-11, 22:14
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Min känsla är ju att lagen ni hittills mött har presterat sämre i slutspelet än i SHL - framförallt Linköping.
Hur en matchserie mellan Luleå Hockey och Skellefteå sett ut kan man ju bara spekulera om. Men våra sista möten mot Skeå där vi fick dem att verkligen tappa fokus - du skulle sett alla arga miner direkt efter matchen - bådade för något gott.

Jag säger inte att vi slagit ut Skellefteå men vi hade gett dem en rejäl fajt. Jag tror också att vägen till att till slut slå ut Skellefteå är genom styrspel i mittzon, aggressivt spel i egen zon och så ständigt ligga på gränsen.

Håller med om Linköping, vet inte om det sitter i bakhuvudet på många av spelarna att dom redan torskat två semifinaler men ett mentalt övertag har Skellefteå på dom.

Angående styrspelet så har du rätt i det. Två första matcherna när Linköping försökte spela på fart och samma sätt som Skellefteå såg vi ju hur det gick. Till tredje matchen hade dom bytt till styrspel i mittzonen och var som vi såg riktigt nära att vinna.
Citera
2015-04-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Fast både Malmö och Pantern har haft ett långt samarbete, hade också det förra säsongen så det är inget nytt och för mig tycker jag det är bra, gynnar både lagen!

Hur då?
Pantern hade väl två (2) kontrakt på spelare kvar efter uppgången i HA.
Vilka Mif-spelare var där under denna säsong?

Pantern hade en publiksiffra på 130 stycken i snitt säsongen 13/14!
Hur det såg ut detta år vet vi ej, men under kvalet hade dom runt 370 stycken!

Är det värt att satsa på??!!
Är det bra för HA enligt dig??
Senast redigerad av UltraMind 2015-04-11 kl. 22:20.
Citera
2015-04-11, 22:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
[/b]
Angående styrspelet så har du rätt i det. Två första matcherna när Linköping försökte spela på fart och samma sätt som Skellefteå såg vi ju hur det gick. Till tredje matchen hade dom bytt till styrspel i mittzonen och var som vi såg riktigt nära att vinna.

Hela grejen är ju att inte bli passiv rakt igenom utan samla ihop laget, låt Skellefteå komma och sätt en jävla tryck i egen zon. Och spela fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in