2015-04-01, 11:40
Medlem
Rapperswil utnyttjar inte optionsåret med Micke Johansson. Så nu är Leffe där och fiskar.
Citera
2015-04-01, 11:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ptja, förutom Petrell så är han väl den som snittar flest tacklingar per minut på isen i Luleå, gissar på att han placerar sig hyfsat högt på den listan sett till hela SHL också.

Menar du verkligen att han inte spelar fysisk?

Skämtar du? Hans stora svaghet är ju att han väger lätt. Han är ju den back som haft störst problem med närkampsspelet. Visst, ibland sätter han tacklingar i 180 men det brukar ju sluta med att han själv hamnar på isen. En back som Fagerudd, som har det mesta av sin talang offensivt, måste göra poäng för att berättiga en plats i ett SHL-lag. Jag tror att två säsonger med bra PP-tid i Allsvenskan skulle göra susen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Spontant känns det väl som att Sylve tacklar lite mer?
Dock riktigt tråkigt att Fagge lämnar. Hade velat se mer av hans bössa.

Har du tänkt på att Fagge aldrig, då menar jag verkligen aldrig, skjuter höga skott?
Citera
2015-04-01, 11:49
Medlem
Synd att Önerud lämnar, han hade gärna fått stanna för min del.
Citera
2015-04-01, 12:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Haha, Ahnelöv finns det ganska mycket hockey i, så han får gärna sajna med HV.

Inte tillräckligt bra för Karlskrona om man ska tro deras supportrar!
Citera
2015-04-01, 13:16
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Inte tillräckligt bra för Karlskrona om man ska tro deras supportrar!

Ryktas han dit eller?
Citera
2015-04-01, 13:40
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Ryktas han dit eller?

Nä men några på deras forum tyckte inte han var tillräckligt bra iaf. Tyckte det var så hysteriskt rolig! Skulle gärna se honom i DIF och i första backpar isf.
Citera
2015-04-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Har du tänkt på att Fagge aldrig, då menar jag verkligen aldrig, skjuter höga skott?

Jaa. Har knappt sett honom skjuta slagskott/direktskott i LHF-tröjan. Har sett en hel del matcher med Asplöven så jag vet ju att han har kapacitet såvida han får utrymme till att skjuta. Tycker Fagervall varit lite snål med att ge honom tid i PP, plus att vårat PP är helt fel uppställt för att kunna hitta de utrymmena.
Citera
2015-04-01, 15:42
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Jaa. Har knappt sett honom skjuta slagskott/direktskott i LHF-tröjan. Har sett en hel del matcher med Asplöven så jag vet ju att han har kapacitet såvida han får utrymme till att skjuta. Tycker Fagervall varit lite snål med att ge honom tid i PP, plus att vårat PP är helt fel uppställt för att kunna hitta de utrymmena.

Hur många gånger har du sett Fagge tappa pucken vid blålinjen - i powerplay - den här säsongen? Jag har då sett det alldeles för många gånger. Killen har fått sina chanser men är inte där riktigt än. Han har kapaciteten att bli en SHL-spelare i framtiden - helt klart - och det gäller för Fagge att få mycket istid.

Kom ihåg att killen bara är 22 år gammal. Lite är det en hets i Sverige idag att du ska vara etablerad när du är 20 men så funkar det ju inte. Det är ju väldigt få spelare som har en spikrak väg till SHL från J20. Det är i regel de framtida NHL-spelarna som kliver direkt in i SHL.
Citera
2015-04-01, 15:48
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Nä men några på deras forum tyckte inte han var tillräckligt bra iaf. Tyckte det var så hysteriskt rolig! Skulle gärna se honom i DIF och i första backpar isf.
De dårarna som skriver där är inget att bry sig om. De vettiga supportrarna har flytt forumet just på grund utav dessa personer.

Själv hade jag gärna sett Ahnelöv i Karlskrona.
Citera
2015-04-01, 16:14
Medlem
Mario Kempe med hockeytrunk ska ha setts idag på Luleå Flygplats, huruvida det stämmer eller inte är ännu inte helt 100%.
Citera
2015-04-01, 16:29
Medlem
Citat:
Alltså helt sjukt att Växjö inte förlänger med Welch. Han får nästan alltid mest förtroende i laget. Igår spelade han över 40 minuter.
Tycker han har varit en av seriens bästa backar hela säsongen och dessutom utvecklat sin offensiv.

Jag håller med, Welch är nog Växjös viktigaste back den här säsongen. Min gissning är att det har varit ganska glasklart att Welch har varit på väg bort ett bra tag. Växjö förlängde ju för ett tag sedan med Laakso vilket jag inte riktigt gillade. Jag antar dock att dom visste om att Welch spelar på annat håll nästa säsong, och då är förlängningen med Laakso genast mycket bättre i mina ögon då det behövs en eller ett par tunga och starka pjäser i försvaret.

Anledningen till att Welch lämnar har jag ingen aning om, men jag tror inte att Växjö kan påverka hans beslut.
Citera
2015-04-01, 16:39
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Skämtar du? Hans stora svaghet är ju att han väger lätt. Han är ju den back som haft störst problem med närkampsspelet. Visst, ibland sätter han tacklingar i 180 men det brukar ju sluta med att han själv hamnar på isen. En back som Fagerudd, som har det mesta av sin talang offensivt, måste göra poäng för att berättiga en plats i ett SHL-lag. Jag tror att två säsonger med bra PP-tid i Allsvenskan skulle göra susen.

Menar du på allvar att spelare som Nagander, Kukan och Billins klarat det fysiska spelet bättre än Fagerudd?

Det känns om att du sågar enbart för att han lämnar, utan att tänka till. Även Näkyvä har haft problem i det fysiska spelet, Jaros, den heliga kon, är duktig på att ge men panikar när han ska få, något som Fagerudd inte gör på samma sätt. Skulle säga att Fagerudd sett bättre ut än samtliga av dessa när det kommer till det fysiska spelet, utan större tvekan.

Hur man kan hävda att Fagerudd är den back i Luleå som har haft störst problem i närkampsspelet är för mig en gåta, hade jag inte vetat om det så hade jag hävdat att du inte ens kollar på Luleås matcher efter det uttalandet.

Jag håller däremot med om att Fagerudd gör sig bäst offensivt, men är det något som gjort att han klarat av defensiven så är det det fysiska spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in