2015-04-09, 20:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Starkt av Michael White!

Bra med lite uppdateringar när det gäller kvalspelet!

Ken Doherty har fullt upp med den tiofaldiga damvärldsmästaren. 5-5 just nu.
Citera
2015-04-09, 23:58
Medlem
warks avatar
På väg mot skiljeframe i matchen Doherty - Evans. Mycket spännande match som kan ses på Youtube och Bet365.
Citera
2015-04-10, 00:06
Medlem
TilleyHats avatar
Två ex-världsmästare (Ebdon och Dott) är vidare. Nu får vi se om den tredje blir klar också, fast han har verkligen stött på motstånd i form av Reanne Evans.

EDIT: Oj, oj. Ken Doherty vidare efter stor dramatik. Blev 10-8 till slut med spel på den sista svarta bollen i artonde framet. Doherty behövde en snooker med tre färgade kvar och fixade den på den rosa. Spännande!
Senast redigerad av TilleyHat 2015-04-10 kl. 00:28.
Citera
2015-04-10, 09:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Två ex-världsmästare (Ebdon och Dott) är vidare. Nu får vi se om den tredje blir klar också, fast han har verkligen stött på motstånd i form av Reanne Evans.

EDIT: Oj, oj. Ken Doherty vidare efter stor dramatik. Blev 10-8 till slut med spel på den sista svarta bollen i artonde framet. Doherty behövde en snooker med tre färgade kvar och fixade den på den rosa. Spännande!
Kul Doherty är vidare endå, fick han lite som favorit till VM 2003.
Kan inte säga jag är överlycklig att Dott Ebdon är vidare.
Trevligt med alla uppdateringar angående kvalet.
Citera
2015-04-10, 12:44
Medlem
TilleyHats avatar
En annan gammal ex-världsmästare är i hetluften idag: Steve Davis, som har börjat finfint mot Jamie Cope och leder 4-1.
Citera
2015-04-10, 19:49
Medlem
TilleyHats avatar
Den match i första kvalomgången i VM jag ser mest fram emot är Jimmy White mot James Wattana. För 20-25 år sedan hade det kunnat vara en final eller semifinal i VM. Egentligen synd att de möts redan nu. De var mina absoluta favoriter under 1990-talet. Jag skulle verkligen unna båda två att gå vidare till the Crucible.

Mitt första minne av thailändaren är från Mita World Masters 1991 där han gick till semifinal och mötte just Jimmy White, men besegrades med 10-8. World Masters gick att se på kabel-TV i föregångaren till Eurosport som hette Screensport. I första omgången i den turneringen gjorde han ett maximumbreak, såvitt jag vet den första av en asiat i en större turnering. Som lite kuriosa kan jag berätta att World Masters var ett ganska unikt koncept (uppfunnet av Barry Hearn) och liknade tennisens grandslam-turnering med en massa olika klasser som herrsingel, damsingel, mixed, junior, etc, etc.

Ännu mer kuriosa är att i juniorklassen under 16 år möttes John Higgins och Mark Williams i finalen. Förstapriset i herrsingeln var för övrigt större än vinnaren av VM erhöll.
Senast redigerad av TilleyHat 2015-04-10 kl. 20:19.
Citera
2015-04-10, 21:50
Medlem
TilleyHats avatar
Stenhårt mellan Jamie Cope och Steve Davis. Just nu 6-7.

Övrigt notabelt idag: Zhang Anda är på väg att slå ut Anthony Hamilton. Leder just nu med 9-3. Den gamle snabbisen Tony Drago ligger under mot nervvraket Sam Baird med 7-2.
Citera
2015-04-11, 01:20
Medlem
TilleyHats avatar
Wow, Steve Davis vann i avgörande frame på den sista svarta!
Citera
2015-04-11, 13:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Stenhårt mellan Jamie Cope och Steve Davis. Just nu 6-7.

Övrigt notabelt idag: Zhang Anda är på väg att slå ut Anthony Hamilton. Leder just nu med 9-3. Den gamle snabbisen Tony Drago ligger under mot nervvraket Sam Baird med 7-2.

Det är bara en fördel om vi blir av med gnällspiken Hamilton. Kul att Steve Davis vann!

Jimmy White är en spelare för sig. Legendarisk och den bäste spelaren som aldrig blivit världsmästare.
Citera
2015-04-11, 18:37
Medlem
pettachis avatar
Bara en vecka kvar till VM nu.
Trevligt med resultat och lite runt omkring kvalet, tackar åter.
Hoppas verkligen Ken Doherty tar sig igenom kvalet, vill verkligen se han i VM.
Citera
2015-04-11, 18:43
Medlem
Pirre77s avatar
Har alltid tyckt om snooker. Kan inte ni snookerfantaster posta länkar med era favoritklipp med motivering i denna tråd? Tror det skulle uppskattas av fler än mig
Citera
2015-04-11, 18:46
Medlem
Har varit rätt få skrällar idag får man väl ändå lov att säga.

Det mest intressanta hittills idag enligt mig:
  • Thanawat Thirapongpaiboon (den unge Thailändaren som är den yngste som gjort ett officiellt maximum (knappt 17då)) besegrade betydligt bättre rankade Kyren Wilson med 10-3.
  • Matthew Selt har problem med 106:e-rankade kinesen Chenwei, står 7-6 till Selt just nu.
  • Den nyblivne U-21-Europamästaren Darryl Hill leder mot James Cahil med 6-3 efter förmiddagens spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in