2015-04-10, 15:29
Medlem
Jag tror ärligt talat att Kasselstrand och många SDU:are ljuger. Att det skulle finnas samröre med Nordisk Ungdom skulle inte förvåna mig det minsta.
Citera
2015-04-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Jag tror inte Kasselstrand eller Hahne bryr sig om pengarna, dom verkar genuint engagerade för sin sak. Även om jag inte delar uppfattningar rörande olika frågor med dom så uppskattar jag faktiskt hur rakryggade dom är.

Det är trotsallt inte SDU som backat från debatter efter påstådda saker.

Jo, jag tror också de är idealister, men alla har sitt pris, speciellt tillsammans med lite lögner och diplomati. T.ex., skulle de kunna sitta just nu i ett möte med JÅ som kör sin good cop efter att karlsson kört sin bad cop som svamlar en massa skit att det är så trist att det blev så fel mellan oss, men då vi förstår att vi inte kan samarberta efter senasta dagarnas krig så tycker vi ändå att ni ska ha en eloge för allt ni gjort och en ersättning som motsvarar era insatser yada yada yada. Men den iden är OT och lär nog inte hända.
Senast redigerad av adminulator 2015-04-10 kl. 15:34.
Citera
2015-04-10, 15:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag tror ärligt talat att Kasselstrand och många SDU:are ljuger. Att det skulle finnas samröre med Nordisk Ungdom skulle inte förvåna mig det minsta.

Att SDU-medlemmar känner NU-medlemmar är en sak, ett politiskt samarbete är något helt annat.
Citera
2015-04-10, 15:33
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Linus Bylund har "samröre" med Soran Ismail, betyder inte att de tycker lika politiskt för det.
Citera
2015-04-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att SDU-medlemmar känner NU-medlemmar är en sak, ett politiskt samarbete är något helt annat.
Att känna politiskt avvikande räcker nog som skäl till att bli utesluten.
Citera
2015-04-10, 15:39
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Precis. Det är väl bara naturligt att folk umgås. Jag har varit på otaliga kommunistfester men inte blir jag mer kommunist för det.

Tycker SDs bevisning är löjlig.

Dålig hantering av maillistor, ungdomar som festar tillsammans med andra ungdomar, konstateranden av naturvetenskapliga fakta. Ingenting av detta är speciellt allvarligt. Speciellt om man jämför med MKs skelett i garderoben.

(nu kommer säkert SD-trollen skrika att det faktiskt är emot PUL med registren. Men ärligt talat kan jag inte bli allt för upprörd över att organisatörer inom SD/SDU använder den egna organisationens interna listor. Vad ska de annars vara till för liksom?)
Citera
2015-04-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Danmark, dock, är känt för att ha en mer hierarkisk samhällsacceptans - inte minst varnades jag för detta flera ggr när jag funderade på ett jobb i K-hamn, och att chefen är mycket mer chefen i dansk kultur än i svensk. Frågan är om den danska strängt hierkiska modellen kommer fungera speciellt väl i svensk kultur. Det är istället möjligt att SDU nu bildar ett nytt parti och att vi då hamnar närmare den engelska situationen där UKIP:s mest jobbiga rasister har BNP osv att också välja på.

Den har t ex fungerat i moderaterna...men det är väl en helt annan grupp medlemmar i det partiet. Sannolikt har SD en mer spretig grupp medlemmar.

Dock kan det på sikt vara av godo att få bort denna spretighet. Dansk folkeparti fick rensa ur en hel del när det begav sig.
Citera
2015-04-10, 15:48
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Menar du Åkesson & CO så är de inte bunkern. Det är väl ändå snarare "4:an" eller "de fyras gäng", Åkesson, Söder, Karlsson och Jomshof som byggt upp SD till vad ddet är idag. Bunkern är de andra, de mer etnonationalistiska, som blev utmanövrerade av 4:an.

"Bunkern" uteslöts för många år sedan, dagens konflikt står mellan expo-falangen och demokraterna.
Citera
2015-04-10, 15:48
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor.Engstrom
Lite mer tankemässigt nyktra läsare kan ju dock notera att kommunisten Powergirl och fullblodskommunisten Dr.Felixius hejar på utrensningarna av Kasselstrand och Hahne, då de ser det som främjande till deras eget mål beträffande upprätthållandet av den neo-kommunistiska verklighetsförskjutningen, samtidigt som man med alla medel vill hålla en riktig mobilisering och nyvaknande av en självbefrämjande identitet hos svenskarna fortsatt nedtryckt. De skyr också ideologiska attacker mot deras eget problemformulerings initiativ över det offentliga samtalet som elden!

Rent politiskt är det givetvis bättre att Kasselstrand och Hahne vinner, då deras öppna fascism och etno-nationalism dels håller dörrarna till Alliansen stängda och dels innebär att SD som parti kommer att implodera. Detta innebär att de röd-gröna kan sitta säkert vid makten i ett eller annat decennium.

Men i denna tråd diskuterar jag utifrån rent partistrategiska och maktpolitiska utgångspunkter. Utrensningen är nödvändig och bör vidtas frikostigt, därefter bör den inre partidisciplinen skärpas ytterligare och total lojalitet utkrävas. Bara så kan SD växa.

Vad ingen tagit upp (kanske för att det är osannolikt) är vad som skulle hända om SD imploderar? Svaret är då, att ett nytt parti skulle kunna bildas i det vakum som reaktionen i SD bildar och snabbt få stort stöd - såvida inte detta vakum redan har täckts upp /kommer att täckas upp/ av en del allianspartier som numera är mer invandringsskeptiska.
Citera
2015-04-10, 15:49
Medlem
Badfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare koppling mellan SDU och Nordisk Ungdom:

http://nyheteridag.se/har-festar-sdu-toppen-med-nordisk-ungdom/

Blev nyfiken på vem som fotograferade. Måste vara någon från motståndarsidan eftersom den nu används i svartmålning. Snart får vi nog se läckt foto i motsatt vinkel med självaste Mattias Karlsson bredvid en mumifierad Hitler
Citera
2015-04-10, 15:50
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad har MK i garderoben?

Han har medverkat i den "neofascistiska" portalen Motpol.nu. Vet alla om fastän han själv låtsas om annat. Han inleder samarbeten med Expo för att trycka åt sina upplevda fiender inom Partiet. Han motarbetar Fria Tider enbart pga att den tidskriften är utom SDs kontroll.

Detta är iofs välkända övertramp ifrån hans sida. Så skelett i garderoben är fel uttryck. Är ganska säker på att väldigt mycket suspekt skulle komma fram om han hårdgranskades.
Citera
2015-04-10, 15:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Han har medverkat i den "neofascistiska" portalen Motpol.nu. Vet alla om fastän han själv låtsas om annat. Han inleder samarbeten med Expo för att trycka åt sina upplevda fiender inom Partiet. Han motarbetar Fria Tider enbart pga att den tidskriften är utom SDs kontroll.

Detta är iofs välkända övertramp ifrån hans sida. Så skelett i garderoben är fel uttryck. Är ganska säker på att väldigt mycket suspekt skulle komma fram om han hårdgranskades.

Det finns mycket skit om Mattias och min förhoppning är att allt kommer fram i ljuset innan den 27e april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in