2015-04-10, 08:42
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant, där kunde man alltså se det omtalade brevet till de som riskerar uteslutning. Proffsigt formulerat, tydligt och rakt, och rakt på sak. Mycket välformulerat och ärligt helt enkelt. Den tilltalade ges också en ärlig chans att svara på kritiken.

Att det är "massproducerat" och inte formulerat specifik per individ är tämligen givet, då SD nu ju driver en uppstädningskampanj som påverkar flera dussintals individer.

Vadå väl dokumenterat?

Kasselstrand fick EXAKT samma text.
Citera
2015-04-10, 08:42
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Erik Almqvist har samma åsikter som SDU, men han har belönats med att få styra samtiden.
Hur kommer det sig?

För han kan inte ta sig till toppen inom partiet.
Citera
2015-04-10, 08:54
Medlem
rtyuios avatar
Visst är det hemskt att människor som ställer upp med sin tid för att bygga upp SD till en maktfaktor i svensk politik huggs i ryggen. Tyckte det var för jävligt när jag läste att Erik Almqvist fick gå efter "järnrörs natten" och att partiet borde ställt sig bakom honom. Resultatet av det hela blev att SD ökade i opinionen. Nu i efterhand kunde det inte gjorts på annat sätt.
Självklart är man väldigt besviken hur fort det gick från att SD var ett gäng kaxiga unga politiker som skulle utmana etablissemanget till att bli nya socialkonservativa Folkpartiet.

Ja, "bunkergänget" håller ihop genom storm och blåst, men i slutändan håller de ögat på bollen. Vilket är att minska inflödet av invandrar kaoset övriga partier håller på med. Mattias Karlsson försökte sätta ned foten nu i December, med Jimmies godkännande förstås, "Give em hell"!
Det hjälpte inte och DÖ kom till vilket kort och gott innebär att SD står fortfarande och stampar kvar trots sina 13% och att de är tredje största parti.

Först när SD är en rejäl maktfaktor och har någon makt att påverka invandringspolitiken så kan man ge utrymme åt broilers som Hahne och Kasselstrand med sina privata utspel. Hade de och övriga som ska sparkas ut bara hållit käft och slickat lite mer röv så hade de kunnat komma in i partitoppen för att påverka någonting. Jag förstår ledningen att sparka ut maktkåta sabotörer som skriker efter uppmärksamhet, trots att jag ogillar det beslutet. Man måste hålla ögat på bollen vilket är att Invandringen måste bromsas/ stoppas till varje pris!

Som jag ser det så borde både Hahne och Kasselstrand slickat mer röv och varit mindre uppkäftiga att utmana partiledningen, framför allt inte framför öppen media så hade de varit på väg någonstans i sin politiska karriär. De blir kanske utsparkade från SD nu och om ett år minns ingen deras namn eller vad de gjort för SD, men folk kommer fortsatt rösta på SD för de är "mer" rumsrena nu.
Citera
2015-04-10, 09:00
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag ska försöka formulera min fråga tydligare för att undvika varning:
Varför blir folk inom SD så upprörda över dessa uteslutningar?
Jag röstar på SD och jag bryr mig inte det minsta, så vad gör att vissa personer reagerar så starkt?

För alla är inte ett blint får i sekten som du
Citera
2015-04-10, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Visst är det hemskt att människor som ställer upp med sin tid för att bygga upp SD till en maktfaktor i svensk politik huggs i ryggen. Tyckte det var för jävligt när jag läste att Erik Almqvist fick gå efter "järnrörs natten" och att partiet borde ställt sig bakom honom. Resultatet av det hela blev att SD ökade i opinionen. Nu i efterhand kunde det inte gjorts på annat sätt.
Självklart är man väldigt besviken hur fort det gick från att SD var ett gäng kaxiga unga politiker som skulle utmana etablissemanget till att bli nya socialkonservativa Folkpartiet.

Ja, "bunkergänget" håller ihop genom storm och blåst, men i slutändan håller de ögat på bollen. Vilket är att minska inflödet av invandrar kaoset övriga partier håller på med. Mattias Karlsson försökte sätta ned foten nu i December, med Jimmies godkännande förstås, "Give em hell"!
Det hjälpte inte och DÖ kom till vilket kort och gott innebär att SD står fortfarande och stampar kvar trots sina 13% och att de är tredje största parti.

Först när SD är en rejäl maktfaktor och har någon makt att påverka invandringspolitiken så kan man ge utrymme åt broilers som Hahne och Kasselstrand med sina privata utspel. Hade de och övriga som ska sparkas ut bara hållit käft och slickat lite mer röv så hade de kunnat komma in i partitoppen för att påverka någonting. Jag förstår ledningen att sparka ut maktkåta sabotörer som skriker efter uppmärksamhet, trots att jag ogillar det beslutet. Man måste hålla ögat på bollen vilket är att Invandringen måste bromsas/ stoppas till varje pris!

Som jag ser det så borde både Hahne och Kasselstrand slickat mer röv och varit mindre uppkäftiga att utmana partiledningen, framför allt inte framför öppen media så hade de varit på väg någonstans i sin politiska karriär. De blir kanske utsparkade från SD nu och om ett år minns ingen deras namn eller vad de gjort för SD, men folk kommer fortsatt rösta på SD för de är "mer" rumsrena nu.

Du menar att de borde varit mer PK och ljugit mer för sveriges väljare. Heja. Eller som amerikanerna numera säger ironiskt om Obama: "Change!"
Citera
2015-04-10, 09:03
Medlem
Månsans avatar
SDs partiledning agerar helt normalt i ett europeiskt perspektiv menar Anna-Lena Lodenius. Ut med de yvigaste radikalerna för att göra partiet till ett tänkbart alternativ för de stora väljarmassorna.

Väljarna är sällan så *radikala som de som valt att engagera sig på ett mer djupgående sätt. Om SD har ambitionen att få 15-20 procent av rösterna i kommande val, vilket inte är orealistiskt, är det förmodligen en nödvändighet att partiet genomgår en sådan utveckling.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sd-maste-framsta-som-lagom-extrema_4472371.svd
Citera
2015-04-10, 09:05
Bannlyst
Citat:
Jag röstar på SD och jag bryr mig inte det minsta, så vad gör att vissa personer reagerar så starkt?

Maktgalna psykopater i ledningen reagerar jag på. Hade tyckt att det var nästan lika illa om det var Bieler och co som blev uteslutna.
Citera
2015-04-10, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
För alla är inte ett blint får i sekten som du
Jag gissar att du tillhör dom som blir upprörda?
Varför röstar du inte på ett annat parti från och med nu för att visa ditt missnöje?
Och om du tänker rösta på ett annat parti från och med nu, varför inte engagera dig i det partiet istället för att föra denna ganska kontraproduktiva kritik mot ett parti du ändå inte vill förknippas med längre?
Citera
2015-04-10, 09:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Jag blir upprörd över att de som förhoppningsvis utesluts, i pressen försöker skada partiledningen och SD.
Citera
2015-04-10, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag blir upprörd över att de som förhoppningsvis utesluts, i pressen försöker skada partiledningen och SD.
Jo det kan jag förstå, men jag tror att det ger en stor tillströmning till SD på sikt.
Tror inte du att SD kommer tjäna många röster på detta?
Jag kan ha fel i min analys, men jag tror detta gagnar SD å de grövsta.
Citera
2015-04-10, 09:20
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Jag gissar att du tillhör dom som blir upprörda?
Varför röstar du inte på ett annat parti från och med nu för att visa ditt missnöje?
Och om du tänker rösta på ett annat parti från och med nu, varför inte engagera dig i det partiet istället för att föra denna ganska kontraproduktiva kritik mot ett parti du ändå inte vill förknippas med längre?

Igen tänker du som det blinda får du är. Försök tänka lite själv, det är nyttigt.
Du verkar verkligen inte ha kommit in matchen om vad det här verkligen handlar om.
Kan du inte tänka själv eller läsa, så får du ta och fråga någon som kan förklara det
för dig.
Citera
2015-04-10, 09:20
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du menar att de borde varit mer PK och ljugit mer för sveriges väljare. Heja. Eller som amerikanerna numera säger ironiskt om Obama: "Change!"

Tro mig, jag är lika besviken som alla andra hur jävla PK Sverigedemokraterna blivit, men för att uppnå någon slags resultat så måste uppoffringar göras. Till många medelsvensson som inte förstår bättre så är SD fortfarande ett parti man inte röstar på för "de är ju razzzzzister" och vill man få medelsvennes röst för att kunna uppnå någon slags resultat så måste man nog bli mer PK. Håll ögat på bollen och först när du kan göra ett mål så skjuter du. Hahne och Kasselstrand grävde sin egen grop när de började kaxa med partiledningen innan de hade någon egentlig makt att påverka.

Bunkergänget har byggt upp SD till stora delar vad det är idag. Tyvärr verkar de flesta Svenssons vara dumma nog att fortfarande gå på flosklerna som berättas, och för att få dessa väljare att vilja rösta SD nästa val så får man göra det som krävs för att få resultat.
Sorgligt men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in