Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Sedär, all heder till Hanna Lindholm dock som väljer att inte kommentera det öppet. Jag kan för mitt liv inte begripa hur Kasselstrand har agerat i den här härvan. Han må vara en jäkligt duktig debattör, det ger jag honom, men att tänka strategiskt smart och se till att ha på fötterna innan han pratar med media verkar inte direkt vara hans paradgren.
Hela det här mediala skådespelet är fruktansvärt tragiskt. Avsaknaden av taktik från båda hållen är slående även om moderpartiet än så länge har skött sig aningen bättre/smartare än vad SDU har gjort. Skadan är skedd och det man borde göra nu är en fullständig taktiköverläggning om hur man ska hantera det här tiden fram till den 27 och hur eftermälet ska se ut. Vräka ur sig invektiv på sociala medier är förbannat korkat och som ett par andra här i tråden blir jag förbannad när jag ser hur villiga folk är att hugga varandra i ryggen offentligt.
Givet att SD är som det är, dvs ensamma om invandringsfrågan på en större arena, så kommer såna här situationer med största sannolikhet att uppstå igen. Jag hoppas till gudarna att man tar lärdom av det här nu. Förvisso kan det säkert ligga en hel del i vad vissa skribenter i tråden säger, att för den större massan som inte har nördat in sig så vansinnigt på SD så kommer det här att glömmas, partiet har en vansinnig fördel av hur 7klövern agerar i invandringsfrågan men det duger inte att inte jobba stenhårt för att jobba med sin egen politik för den sakens skull.