Citat:
Ja, men korrelationen mellan valresultat och politiskt program är inte 1:1. ND drogs med interna problem, imageproblem och Tor Paulsson punkterade egentligen partiets möjligheter för all framtid redan 2004 när han misshandlade sin sambo.
Citat:
Och jag tror heller inte att denna grupp ökar speciellt, på samma sätt som stödet för SD har ökat genom åren. Det är en sak att vara kritisk till den förkastliga mångkulturen, utanförskapet och nu på senare år tiggeriet. Det är konkreta negativa företeelser.
Det är en helt annan sak att inte vilja att folk ska komma hit (dvs tycka illa om folk) bara för de inte är nordbor. Den gruppen tror jag faktiskt inte kommer över 10000-15000 personer.
Det är en helt annan sak att inte vilja att folk ska komma hit (dvs tycka illa om folk) bara för de inte är nordbor. Den gruppen tror jag faktiskt inte kommer över 10000-15000 personer.
Att vilja bevara sin egen etniska grupp hör inte nödvändigtvis ihop med att tycka illa om andra grupper. Man skulle lika gärna kunna säga i så fall att SD-ledningen och dess anhängare inte tycker om folk av annan kultur för att man vill bevara den egna kulturen. F.ö. finns det många etniska nationalister som inte har något problem med att det bor enstaka personer/familjer här av annan ras, så länge de är här på våra villkor.
Dessutom är det en utopi att assimilera de stora grupper av migranter Sverige har tagit emot (1a och 2a generationens utomeuropéer), som dessutom blir fler hela tiden. Vi pratar inte om ett fåtal individer som skall beredas chans att bli en del av en svensk gemenskap längre och där det finns ett socialt tryck på dem att anpassa sig till svensk moral, normer, sociala koder, samhällsliv och värderingar. Och samtidigt tror ni att om det genomfördes hade det blivit något kvar av svensk kultur
. Det är inte ens som att det finns någon stark majoritetskultur att assimileras till. Möjligheterna att assimilera migranter blir sen ännu omöjligare när svensk kultur blir en minoritetskultur i landet, vilket kommer ske med nuvarande invandringspolitik och nativitet hos minoriteter.