2015-04-10, 15:08
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare koppling mellan SDU och Nordisk Ungdom:

http://nyheteridag.se/har-festar-sdu-toppen-med-nordisk-ungdom/

Rondslätt gick hårt åt i kommentatorsfältet!
Citera
2015-04-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Herre jösses vilket dravel.
Foliehatten sitter som klistrad på ditt huvud. Hade SD anammat ditt språk och dina åsikter hade inte SD varit ett riksdagsparti överhuvudtaget. Behövs tydligen storstädning i SD.

Kritik från dig tar jag som en komplimang! Där du gärna får kalla alla min texter dravel för att ge dem ytterligare en liten boost!

Lite mer tankemässigt nyktra läsare kan ju dock notera att kommunisten Powergirl och fullblodskommunisten Dr.Felixius hejar på utrensningarna av Kasselstrand och Hahne, då de ser det som främjande till deras eget mål beträffande upprätthållandet av den neo-kommunistiska verklighetsförskjutningen, samtidigt som man med alla medel vill hålla en riktig mobilisering och nyvaknande av en självbefrämjande identitet hos svenskarna fortsatt nedtryckt. De skyr också ideologiska attacker mot deras eget problemformulerings initiativ över det offentliga samtalet som elden!

För att tillägga något nytt till diskussion i inlägget, så kan jag väl också rekommendera att man primärt fortsätter att rikta drevet mot Mattas Karlson, tills denne fallit, eller att Åkesson tvingas ta en mer aktiv roll i utrensningarna. Nu vet jag ju att Mattias Karlssons handlande ligger i linje med vad Åkesson tidigare verkat för, men då Åkesson antingen p.g.a. faktisk svaghet eller p.g.a. taktik, valt att ta en passiv roll i de pågående utrensningarna, så blir han i nuläget inte en särskild lyckad måltavla, särskilt inte då han fortfarande skyddas till viss del av "Heja Jimmie!" bilden han lyckats odla under förra året genom att låta sig mobbas av samma pöbelhatvänster som han nu alltmer öppet allierar sig med.

Inte heller så är nuvarande SDs intressen mina intressen, även om jag självfallet stödjer den mest genuina parten i den här konflikten, samtidigt som jag primärt försöker nyttja kalabaliken till att tala rätta i så många vilsna SD-sympatisörer som möjligt. Jag uppskattar också att en del meningsfränder insett värdet i att mobilisera oss i den här tankevirveln, men det borde vara betydligt fler!
Senast redigerad av Theodor.Engstrom 2015-04-10 kl. 15:38.
Citera
2015-04-10, 15:14
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Rondslätt gick hårt åt i kommentatorsfältet!

Citat:
Daniel Rondslätt
Hej Chang. Kan du inte kolla lite mer på hur socialkonservativ Mattias Karlsson är i sitt privata liv? Ryktena är många, levde han i öppet förhållande med sin tidigare fru? Var han tillsammans med en 17-årig tjej 2014? Är han alkoholist som tycker det är socialt meriterande att vara rejält bakfull en söndagseftermiddag? Var det Karlsson som söp ihjäl William Petzäll? Är det sanning att Karlsson gick i bombarjacka för 15 -20 år sedan och vrålade Thulelåtar? Hur socialkonservativ är den store ideologen egentligen? Finns spåren kvar på hans Facebook eller har han rensat noga? Allmänheten har många viktiga frågor men vi får aldrig några sv

Återgivet för diskussionens skull
Citera
2015-04-10, 15:14
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu gäller det så klart att bevisa att festandet i NU:s lokal på något sätt utgjorde ett politiskt samarbete eller ett försök till ett sådant. Kan man inte bevisa det så har detta exakt samma bevisvärde som bilden på Vinge och Moggi.

I Lindholms fall ja, i Kasselstrands fall nej. Hade jag varit Kasselstrand hade jag jäkligt snabbt efter att det här drog igång dragit iväg ett mail till de med högre positioner inom SDU och ställt generella frågor kring samröre med bl.a NU, politiska eller ickepolitiska.

Nu valde han istället att kategoriskt förneka alla samband mellan SDU och NU och dessutom ta avstånd från NU. Givetvis dyker en sån här artikel upp bara någon dag efteråt och helt plötsligt blir det kategoriska nekandet något som ligger honom i fatet. Som adminulator säger så kan det kanske vara så att Kasselstrand insett att loppet är kört och då i princip skiter i vad som händer medan skeppet sjunker. Utan att värdera situationen i övrigt så ökar hans status vad gäller kompetens och ärlighet inte direkt i mina ögon.
Citera
2015-04-10, 15:18
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Media är lite kluven till hur man ska hantera detta. Å ena sidan är man positiv till att dom värsta extremisterna utesluts, å andra sidan vill man inte missa en chans att lyfta fram oroligheter och interna strider inom partiet.

Nja, media har väl agerat som förväntat. Det är snarare SD själva som inte vet hur dom ska hantera det, nu är det Björn Söder(m.m) som associerat sig med element som partiet säger sig motarbeta i SDU. http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20605436.ab http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20605847/821/normal/89efcc918ae35/sd.jpg

Var det här utvecklingen Karlsson och Jomshof hade förväntat sig? Jag tror inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det här med La Destra Är ju patetiskt. Dels är det flera år sedan och har varit helt okej fram tills nu, ser man inte detta är man inte riktigt med i matchen. Alls vi Sverigedemokrater som var med på den tiden minns det här väldigt tydligt. Att SDU vid ett flertal evenemang hade utländska gäster, bland annat dessa italienare. Det var hur öppet och accepterat som helst, inget tjafs om några olämpligheter eller påstådd fascism.

Det här är bara rena svepskäl och inget annat. Påstå inget annat, fy så ynkligt. Stora delar av dom som idag blivit lite äldre och har positioner i SD var på den tiden mer aktiva i SDU och var själva med på detta till fullo

Att överhuvudtaget dra upp detta nu i en maktkamp är ju för bedrövligt! Att låtsas som om det här var en nyhet och på något som helst sätt uppseendeväckande. Och den okunniga pinsamma kvällspressen hänger givetvis på till tusen

Du verkar vara av den åsikten att vissa personer ska uteslutas i SDU. Vart går gränsen för vilka man får associera sig med? Jag vet ingenting om La Destra, är dom jämförbara med Nordisk Ungdom?
Senast redigerad av raxmouse 2015-04-10 kl. 15:23.
Citera
2015-04-10, 15:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20605436.ab

Bieler, Sjöstedt och söder har alla deltagit vid fascistmöte. Denna såpa bara växer o växer!

Är det inte dessutom en flaggviftande Wiechel, SD:s egen åsiktsregistrerare, som syns på en av bilderna? Mannen som förlorade voteringen på årsmötet och sedan raskt beslöt att detta måste ogiltigförklaras.
Citera
2015-04-10, 15:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Det visar sig väl när utredningen är klar. Att han välkomnat Putin till Stockholm och talat gott om Palestina (m.a.o Hamas) ger i alla fall mig en hint om att det finns saker att hämta i hans ideologiska skafferi.

kan du baxa fram en källa på att han stöder hamas, helst omgående, så kanske du kan förunnas en liten gnutta trovärdighet. och ja, debattartikeln om palestina går ju bort.

i övrigt pekar allt på att du själv är en liten bakdantare i den här fejden, som bara vill kasta så mycket smuts som möjligt på kasselstrand under "utredningstiden".
Citera
2015-04-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Nja, media har väl agerat som förväntat. Det är snarare SD själva som inte vet hur dom ska hantera det, nu är det Björn Söder(m.m) som associerat sig med element som partiet säger sig motarbeta i SDU. http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20605436.ab http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20605847/821/normal/89efcc918ae35/sd.jpg

Var det här utvecklingen Karlsson och Jomshof hade förväntat sig? Jag tror inte det.

Tror nog de var helt inställda på ett mindre helvete men att de överlever det, som så många ggr förr. Intressant är att se hur mycket mer hemlig info Kasselstrand et al. kommer släppa. Deras folk sitter nog på massor med skadlig info...ett sätt att knäcka dem vore kanske att ge dem i tysthet ordentliga avgångsvederlag mot att hålla käft och sedan läcka att K &H tog emot pengar för att hålla tyst...då är deras integritet helt körd.
Senast redigerad av adminulator 2015-04-10 kl. 15:25.
Citera
2015-04-10, 15:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
I Lindholms fall ja, i Kasselstrands fall nej. Hade jag varit Kasselstrand hade jag jäkligt snabbt efter att det här drog igång dragit iväg ett mail till de med högre positioner inom SDU och ställt generella frågor kring samröre med bl.a NU, politiska eller ickepolitiska.

Nu valde han istället att kategoriskt förneka alla samband mellan SDU och NU och dessutom ta avstånd från NU. Givetvis dyker en sån här artikel upp bara någon dag efteråt och helt plötsligt blir det kategoriska nekandet något som ligger honom i fatet. Som adminulator säger så kan det kanske vara så att Kasselstrand insett att loppet är kört och då i princip skiter i vad som händer medan skeppet sjunker. Utan att värdera situationen i övrigt så ökar hans status vad gäller kompetens och ärlighet inte direkt i mina ögon.

Det har hittills inte kommit fram någonting som bevisar att det finns kopplingar mellan Kasselstrand och Nordisk Ungdom. Han kan naturligtvis inte kontrollera varenda medlem men med det sagt så är jag ganska säker på att Lindholm var i lokalen för att festa, inget annat. Jag har själv festat i Nordisk Ungdoms lokal i Stockholm och jag kan inte minnas att politik diskuterades överhuvudtaget, det befann sig dessutom ett flertal personer där som av allt att döma var helt opolitiska, polares polare och sånt där. Vinges koppling till NU är mer allvarlig än den nu aktuella fyllebilden, det begriper vem som helst.
Senast redigerad av MrSkargard 2015-04-10 kl. 15:26.
Citera
2015-04-10, 15:26
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Nu gäller det så klart att bevisa att festandet i NU:s lokal på något sätt utgjorde ett politiskt samarbete eller ett försök till ett sådant. Kan man inte bevisa det så har detta exakt samma bevisvärde som bilden på Vinge och Moggi.

Bevisa? Nu är du lite väl omständlig; brist på bevis och dubbla måttstockar har aldrig hindrat ledartrojkan förut. Märkligt för övrigt att ingen av de inblandade förstod vilka de italienska gästerna La Destra var..."Nä, jag hade ingen aaaning om vilka våra inbjudna gäster var".

Enbart Kasselstrand har varit tydlig i frågan när han sa att man sonderat ett möjligt samarbete, men kommit fram till att man stod för långt ifrån varandra. Klart och tydligt och inga konstiga undanflykter som andra höga partiföreträdare försöker med.
Citera
2015-04-10, 15:27
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Det har hittills inte kommit fram någontings som bevisar att det finns kopplingar mellan Kasselstrand och Nordisk Ungdom. Han kan naturligtvis inte kontrollera varenda medlem men med det sagt så är jag ganska säker på att Lindholm var i lokalen för att festa, inget annat. Jag har själv festat i Nordisk Ungdoms lokal i Stockholm och jag kan inte minnas att politik diskuterades överhuvudtaget, det befann sig dessutom ett flertal personer där som av allt att döma var helt opolitiska, polares polare och sånt där. Vinges koppling till NU är mer allvarlig än den nu aktuella fyllebilden, det begriper vem som helst.

Fast nu feltolkar du nog det jag skrev. Jag pratade inte om Kasselstrands egna eventuella kopplingar, jag pratade om hans uttalanden om företrädare för SDU. Sett bara till festbilden så ser jag personligen heller inga problem för Lindholms skull.
Citera
2015-04-10, 15:29
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Tror nog de var helt inställda på ett mindre helvete men att de överlever det, som så många ggr förr. Intressant är att se hur mycket mer hemlig info Kasselstrand et al. kommer släppa. Deras folk sitter nog på massor med skadlig info...ett sätt att knäcka dem vore kanske att ge dem i tysthet ordentliga avgångsvederlag mot att hålla käft och sedan läcka att K &H tog emot pengar för att hålla tyst...då är deras integritet helt körd.

Jag tror inte Kasselstrand eller Hahne bryr sig om pengarna, dom verkar genuint engagerade för sin sak. Även om jag inte delar uppfattningar rörande olika frågor med dom så uppskattar jag faktiskt hur rakryggade dom är.

Det är trotsallt inte SDU som backat från debatter efter påstådda saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in