Citat:
Ursprungligen postat av
RoyJones
Ja Häcken kunde ju avvaras till Superettan. Men om man fick välja ett annat göteborgslag som ersättare - blir det ÖIS eller GAIS?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Det är ju utan tvivel den klubb jag tror att ALLA supportrar till andra lag hade kunnat tänka sig åkte ur.
Samtidigt som det verkar som att alla jävla journalister och "proffstyckare" älskar den jävla klubben.
Som göteborgare är jag så enormt trött på att dom ens pratas om i t.ex GP eller liknande.
De påstår å ena sidan att de inte tillhör Göteborg utan Hisingen, å andra sidan tar de gladligen emot en ny dyr arena från kommunen trots att de har sämre snitt än ÖIS/GAIS och utöver de så har de dessutom mage att gnälla på att IFK för mer exponering och mediatid.
Rolig parentes är att om det var derbyt för typ 2 år sedan hade Häcken en "MDMF"-banderoll. Det blir en smula ironiskt när hela deras existens bygger på en global och multinationell jävla fotbollsturnering som de tjänar typ 100 miljoner per år på.
Utan den hade den klubben legat i division 1.
Kul att ni håller med i min avsky av Häcken
Personligen skulle jag inte vilja ha upp något Gbg lag varför inte FC Trollhättan eller Skövde AIK. IF Elfsborg är ju jävligt nöjda att alla andra Västragötaland klubbar inte kan ta steget upp i Superettan/Allsv då de får en utomordentligt smörgårdsbord att plocka talanger till Borås med hjälp av SVFF sponsrade fotbollsgymnasium där....
Däremot är ju straffen på Rexhepi solklar det är egentligen målchans utvisning också så helt sjukt hur straff och rött kan bli friat. Gärna mer sånt mot Häcken
Bergström är slug och furbo
medan Dardan är naiv (riktigt fairplay att inte överdriva fallet) utan försöka avsluta. Det får han min beundran för