2015-04-09, 21:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag vet inte om "överflödigt" är en exakt citering, men uppenbarligen räckte det med att förklara kollapsens initiering för att förklara hela kollapsen. Jag tolkar det som att de upplevde att förloppet efter initieringen av kollapsen var oviktigt ---> överflödigt.

Men, jag har haft fel förr.

Varför tolka och inte kontakta dom istället?
Citera
2015-04-09, 21:14
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Jag vet inte om "överflödigt" är en exakt citering, men uppenbarligen räckte det med att förklara kollapsens initiering för att förklara hela kollapsen. Jag tolkar det som att de upplevde att förloppet efter initieringen av kollapsen var oviktigt ---> överflödigt.

Men, jag har haft fel förr.

Sist jag läste det var det under spoiler postad av någon som kallar sig "CrimsonIdol":

Det är ingen man kan lita på, menar du?

Vad tror du hände efter kollapsen då?
Blända oss med dina kunskaper i fysik.
Byggnadens konstruktion och gravitation/rörelseenergi förklarar händelseförloppet. Detta är inga svåra saker. Detta är utrett. Det har jag läst på internet.
Senast redigerad av CrimsonIdol 2015-04-09 kl. 21:17.
Citera
2015-04-09, 21:31
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Jag kollade lite på "lektionen" om mordet på JFK. Det verkar som att kursmaterialet nästan uteslutande består av Gerald Posners epos, Case Closed.

Är det meningen att man ska skratta eller gråta här?

Lite oväntad OT där, men när vi ändå håller på så är ju konspirationsvurmares bräckliga psyke lite roligt att dissekera.
Konspirationen skapar ordning i kaos. Slumpen är skrämmande.
Senast redigerad av CrimsonIdol 2015-04-09 kl. 21:34.
Citera
2015-04-09, 21:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Vad tror du hände efter kollapsen då?
Blända oss med dina kunskaper i fysik.
Byggnadens konstruktion och gravitation/rörelseenergi förklarar händelseförloppet. Detta är inga svåra saker. Detta är utrett. Det har jag läst på internet.
Alltså, det är ju bl.a. det som NIST anlitades till att förklara. De förklarade ju att de till sig själva hade förklarat hur WTC7 hade kollapsat, men att de inte vill visa den förklaringen för allmänheten.

Varför är det viktigt att förklara hela kollapsen i ena fallet, men inte i det andra och varför förklarar man inte den selektiva strategin i sin rapport?
Citera
2015-04-09, 21:39
Avstängd
Citat:
Lite oväntad OT där, men när vi ändå håller på så är ju konspirationsvurmares bräckliga psyke lite roligt att dissekera.
Konspirationen skapar ordning i kaos. Slumpen är skrämmande.
Är det något speciellt kapitel i Posners Sannings-epos som Tankebrott vill att vi ska skratta extra mycket åt?

Jag diskuterar gärna artikeln i den här tråden om du/ni önskar.
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Går det?
Citera
2015-04-09, 21:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Läs rapporten om du har svårt att förstå.
Jag vill veta vad Du menar.
Citera
2015-04-09, 21:45
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jag vill veta vad Du menar.

Vad har det för betydelse? Om du är osäker på vad NIST egentligen förklarade är det inte bara att kontakta dom?
Citera
2015-04-09, 21:46
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Alltså, det är ju bl.a. det som NIST anlitades till att förklara. De förklarade ju att de till sig själva hade förklarat hur WTC7 hade kollapsat, men att de inte vill visa den förklaringen för allmänheten.

Varför är det viktigt att förklara hela kollapsen i ena fallet, men inte i det andra och varför förklarar man inte den selektiva strategin i sin rapport?

Jag har inte läst hela rapporten, så du får gärna hänvisa till någon källa som bevisar att det du säger stämmer.
Konspirationsentusiaster brukar inte vara särskilt pålitliga, så att säga.
Vad tror du skulle vara anledningen till detta(om det stämmer)?
Eller ställer du bara frågor, rent allmänt.
Det brukar man mer och mer se i amerikansk humor när komiker ska göra narr av konspirationsvurmare:
"I'm just asking questions, man"
Citera
2015-04-09, 21:46
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
De har gått mycket vetenskapligt tillväga.

Du är medveten om att just Bush-administrationen fick oerhört mycket kritik för att manipulera vetenskapliga undersökningar för att de skulle tjäna deras syften? Det är alltså inte bara NIST-rapporten som kritiseras utan administrationens hela förhållningssätt till vetenskap.

Over 62 leading scientists–Nobel laureates, leading medical experts, former federal agency directors, and university chairs and presidents–signed the statement below.

[...]The administration of George W. Bush has, however, disregarded this principle. When scientific knowledge has been found to be in conflict with its political goals, the administration has often manipulated the process through which science enters into its decisions. This has been done by placing people who are professionally unqualified or who have clear conflicts of interest in official posts and on scientific advisory committees; by disbanding existing advisory committees; by censoring and suppressing reports by the government’s own scientists; and by simply not seeking independent scientific advice. Other administrations have, on occasion, engaged in such practices, but not so systematically nor on so wide a front. Furthermore, in advocating policies that are not scientifically sound, the administration has sometimes misrepresented scientific knowledge and misled the public about the implications of its policies.[...]

http://www.ucsusa.org/our-work/center-science-and-democracy/promoting-scientific-integrity/scientists-sign-on-statement.html#.VSbR7_BOdxA

Men ingen vetenskaplig rapport från Bush-administrationen har nog kritiserats så hårt som NIST-rapporten om WTC 1, 2 och 7.

[...]Moreover, a scientist who formerly worked for NIST has reported that it has been “fully hijacked from the scientific into the political realm,” with the result that scientists working for NIST “lost [their] scientific independence, and became little more than ‘hired guns.’”11 Referring in particular to NIST’s work on the World Trade Center, he said everything had to be approved by the Department of Commerce, the National Security Agency, and the Office of Management and Budget—“an arm of the Executive Office of the President,” which “had a policy person specifically delegated to provide oversight on [NIST’s] work.” [12]
One of the general principles of scientific work is that its conclusions must not be dictated by nonscientific concerns – in other words, by any concern other than that of discovering the truth. This former NIST employee’s statement gives us reason to suspect that NIST, while preparing its report on WTC 7, would have been functioning as a political, not a scientific, agency. The amount of fraud in this report suggests that this was indeed the case.[...]

Denna artikel tar upp en del av NIST-rapportens fel och brister.

http://www.globalresearch.ca/the-mysterious-collapse-of-wtc-seven/15201
Citera
2015-04-09, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Du ville veta hur eliten skulle göra. Jag gav ett exempel på hur jag skulle göra om jag var eliten. Regel nummer ett i en konspiration är att så få som möjligt ska vara inblandade. Det räcker med två personer för att avslöja statshemligheter, Lewinsky och Clinton.
Är det det stora antalet kapare du tänker på här (19 st)?
Citera
2015-04-09, 21:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Men ingen vetenskaplig rapport från Bush-administrationen har nog kritiserats så hårt som NIST-rapporten om WTC 1, 2 och 7.

[...]Moreover, a scientist who formerly worked for NIST has reported that it has been “fully hijacked from the scientific into the political realm,” with the result that scientists working for NIST “lost [their] scientific independence, and became little more than ‘hired guns.’”11 Referring in particular to NIST’s work on the World Trade Center, he said everything had to be approved by the Department of Commerce, the National Security Agency, and the Office of Management and Budget—“an arm of the Executive Office of the President,” which “had a policy person specifically delegated to provide oversight on [NIST’s] work.” [12]
One of the general principles of scientific work is that its conclusions must not be dictated by nonscientific concerns – in other words, by any concern other than that of discovering the truth. This former NIST employee’s statement gives us reason to suspect that NIST, while preparing its report on WTC 7, would have been functioning as a political, not a scientific, agency. The amount of fraud in this report suggests that this was indeed the case.[...]

Denna artikel tar upp en del av NIST-rapportens fel och brister.

http://www.globalresearch.ca/the-mysterious-collapse-of-wtc-seven/15201

Samma gamla skit fortfarande? Hela 14 år senare. David Ray Griffin är en idiot, hans påståenden i artikeln finns redan bemötta och förklarade på InternationalSkeptics forum (dåvarande JREF).
Citera
2015-04-09, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Vad har det för betydelse? Om du är osäker på vad NIST egentligen förklarade är det inte bara att kontakta dom?
Det är med dig jag diskuterar och ingen annan än du har manualen.

Nå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in