2015-04-09, 20:29
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
vart frågan för svår?

Kan du visa en officiell förklaring över HELA förloppet?

Bevisbördan ligger hos dig.
Kan du beskriva vad som är osannolikt med hur civilingenjörer och vetenskapsmän kommit fram till sin förklaring.
Konspirationsvurmare har inte monopol på att "ställa frågor" för att diskreditera.
Citera
2015-04-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Kan du beskriva vad som är osannolikt med hur civilingenjörer och vetenskapsmän kommit fram till sin förklaring.
Konspirationsvurmare har inte monopol på att "ställa frågor" för att diskreditera.

que?

Jag säger ju att det inte finns någon förklaring, de här "civilingenjörer och vetenskapsmän" är bara påhitt från dig, det existerar ingen beskrivning över hur byggnaderna kollapsade
Citera
2015-04-09, 20:39
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Hur vet du själv? Det finns ingen officiell förklaring till hur byggnaderna kollapsade. NIST har endast beskrivit hur något golv brast och väggen till det golvet böjde sig inåt. Därefter slutar deras beskrivning.

Vad har du gått på för "konspirationsteori" för att tro att byggnaderna kunde kollapsa så som de gjorde?

En sanning med modifikation. NIST uppdrag var att ta fram orsaken till kollapsen. Vilket de senare gjorde.
Citera
2015-04-09, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Du har väl läst om präster/mullor som lyckats radikalisera unga män? Scientologerna är ett bra exempel på hjärntvättade medlemmar. Folkets Tempel och Soltempelorden är två exempel där de gjorde kollektivt självmord för att ledaren bad dom göra det.

Jag skulle ge en mulla en påse pengar. Be honom att radikalisera ett tjog män. Därefter väljer han ut de 19 mest radikaliserade och beordrar dom utbilda sig till piloter. När utbildningen är klar berättar han för dom att Allah har gett dom i uppdrag att kapa fyra flygplan och smälla in flygplanen i var sin byggnad. Det räcker med 21 personer för att genomföra attentatet. Inte de tiotusentals som krävs för att byta ut flygplanen, spränga byggnaderna, placera ut flygplansvrak, se till så att BBC försäger sig och övervaka att ingen pratar bredvid mun.
Alltså, jag har inte påstått att det är osannolikt att ett gäng religiösa fanatiker kan begå självmordsdåd även i större skala. Jag är osäker på vad du tror att du bemöter här.

Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Folkets Tempel och Soltempelorden är två exempel där de gjorde kollektivt självmord för att ledaren bad dom göra det.
I fallet med Folkets Tempel talar mycket för att det var ett massmord och att CIA var inblandat.
Citera
2015-04-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
En sanning med modifikation. NIST uppdrag var att ta fram orsaken till kollapsen. Vilket de senare gjorde.
Precis, de ger endast en beskrivning till hur byggnaderna eventuellt kunde brista någon stans. i WTC handlar sträcker de sig till att beskriva hur ett golv böjs och väggen till det golvet brister. Sedan får "folket" fantisera ihop resten själva

De fick också ett beställningsuppdrag om en beskrivning, inget undersökningsuppdrag vad som hände
Citera
2015-04-09, 20:45
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
que?

Jag säger ju att det inte finns någon förklaring, de här "civilingenjörer och vetenskapsmän" är bara påhitt från dig, det existerar ingen beskrivning över hur byggnaderna kollapsade

OK
Någon på internet har nog bara lärt dig läsa väldigt selektivt.
Lär dig tänka kritiskt och tro inte på allt du läser på internet är mitt råd.
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/wtc_about.cfm

Citera
2015-04-09, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Avser man inte hela kollapsen här? Om inte, hur många procent? 10, 32, 55 ... %?
Citera
2015-04-09, 20:50
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Avser man inte hela kollapsen här? Om inte, hur många procent? 10, 32, 55 ... %?

Kan du förklara lite mer ingående vad du menar här?
Citera
2015-04-09, 20:52
Avstängd
Citat:
Nej, bevisbördan ligger helt och hållet på NIST här. Om NIST menar att det är överflödigt att i detalj visa hur hela kollapsen har gått till bör man visa på vilken grund de kommer till den slutsatsen.
Citera
2015-04-09, 20:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Precis, de ger endast en beskrivning till hur byggnaderna eventuellt kunde brista någon stans. i WTC handlar sträcker de sig till att beskriva hur ett golv böjs och väggen till det golvet brister. Sedan får "folket" fantisera ihop resten själva

De fick också ett beställningsuppdrag om en beskrivning, inget undersökningsuppdrag vad som hände

Vad jag förstår så var själva kollapsen i sig för svår/komplex/dyr att simulera. Man tog fram vad som ledde till kollapsen.
Citera
2015-04-09, 20:53
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Man avser orsaken till kollapsen.
Citera
2015-04-09, 20:53
Medlem
Citat:
OK
Någon på internet har nog bara lärt dig läsa väldigt selektivt.
Lär dig tänka kritiskt och tro inte på allt du läser på internet är mitt råd.
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/wtc_about.cfm

Bra, då kan du väl ta och visa upp deras beskrivning över HELA förloppet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in