2015-04-09, 19:38
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ryssland är lite "anything goes" och klubbarna gör lite som de vill. Om dollarn är för dyr så betalar man löner helt sonika i rubel. Det händer.
Har du några som helst belägg för det där eller snackar du ur röven nu igen? Ska du hänvisa till personliga källor så får det vara bättre än de som försäkrade dig om att det var bara Brynäs försäsongsställ som var reklamfritt.
Citera
2015-04-09, 19:43
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Har du några som helst belägg för det där eller snackar du ur röven nu igen? Ska du hänvisa till personliga källor så får det vara bättre än de som försäkrade dig om att det var bara Brynäs försäsongsställ som var reklamfritt.

Jag har förstahandskällor men du och alla andra är ju såklart rätt naiva om ni tror att jag röjer dem. Sorry, men så är det. Jag sitter inte och hittar på. Om ni bara visste alla stories jag hört från KHL och Ryssland. Tro mig, spelarna är där enbart för pengarna. Livet i Ryssland lockar inte det minsta. För spelarna själva är det fint med fina lägenheter och hotell men misären är påtaglig. Alkoholismen är utbredd och det finns många inom föreningarna som är renodlade suputer. Sportchefer, massörer, materialare o.s.v.

I vissa lag är det maffiabossar som leker sportchef och så vidare. Jag önskar att någon spelare med en längre karriär i KHL skrev en bok om sina upplevelser.
Citera
2015-04-09, 19:52
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jag har förstahandskällor men du och alla andra är ju såklart rätt naiva om ni tror att jag röjer dem. Sorry, men så är det. Jag sitter inte och hittar på. Om ni bara visste alla stories jag hört från KHL och Ryssland. Tro mig, spelarna är där enbart för pengarna. Livet i Ryssland lockar inte det minsta. För spelarna själva är det fint med fina lägenheter och hotell men misären är påtaglig. Alkoholismen är utbredd och det finns många inom föreningarna som är renodlade suputer. Sportchefer, massörer, materialare o.s.v.

I vissa lag är det maffiabossar som leker sportchef och så vidare. Jag önskar att någon spelare med en längre karriär i KHL skrev en bok om sina upplevelser.

Jag säger inte emot. Folk i gemen förstår inte att ryssar är medeltida i skallen. Jag har själv upplevt det.
Citera
2015-04-09, 19:55
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Utveckla för oss som inte är 100 på detta med Bulan-hockey?
Han är en riktig glidare. Ni har nog rätt i att det passar HV bättre till skillnad från Bulans presspel.

Ryan Gunderson befinner sig tydligen i Gävle. Verkar ha blivit ett andra hem. Blir nog comeback någon gång.
Citera
2015-04-09, 20:05
Medlem
pontassss avatar
Mange Johansson avslutar sin karriär.
http://www2.lhc.eu/artikel/66242/

På något sätt känns det vemodigt, även om studen är inne. Jag hoppas att han fortsätter på något sätt inom klubben. Skulle gärna vilja se honom som backutvecklare i ungdomsverksamheten och kanske som assisterande coach i A-laget framöver.
Citera
2015-04-09, 20:10
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ryssland är lite "anything goes" och klubbarna gör lite som de vill. Om dollarn är för dyr så betalar man löner helt sonika i rubel. Det händer.

I Ryssland så är lönen i kontraktet skrivet i rubel och lönen utbetalas i rubel. Något annat är skitsnack. En KHL-spelare i Ryssland får aldrig ut lönen i dollar eller någon annan valuta än rubel.
Citera
2015-04-09, 20:12
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:

Jag kan inte förstå att man misstror det du skriver. Man behöver inte vara en Einstein för att lista ut det där.
Citera
2015-04-09, 20:13
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
I Ryssland så är lönen i kontraktet skrivet i rubel och lönen utbetalas i rubel. Något annat är skitsnack. En KHL-spelare i Ryssland får aldrig ut lönen i dollar eller någon annan valuta än rubel.

Jag vet av spelare som fått betalt i dollar.
Citera
2015-04-09, 20:26
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Jag kan inte förstå att man misstror det du skriver. Man behöver inte vara en Einstein för att lista ut det där.
Du måste väl hålla med om att även i Ryssland är det skillnad på att materialaren tar sig ett järn på morgonen och att klubben gör kontraktsbrott genom att betala i vad som än passar klubben mest?
Citera
2015-04-09, 20:32
Medlem
Stegens avatar
Citat:
[...] Om ni bara visste alla stories jag hört från KHL och Ryssland. [...] Jag önskar att någon spelare med en längre karriär i KHL skrev en bok om sina upplevelser.
Det låter ju som du hade kunnat skriva en bok själv. Om hur stupfulla ryska maffiabossar, iklädda gamla RKKA-uniformer betalar de stackars pengakåta spelarna i bananer.

I Norrland är alkoholismen mycket utbredd jämfört med resten utav Sverige. Mina förstahandskällor från Luleå påstår att Osten kommer till jobbet full och spelarna ibland får betalt i renskav. JAG VET att det är sant.
Citera
2015-04-09, 20:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Du måste väl hålla med om att även i Ryssland är det skillnad på att materialaren tar sig ett järn på morgonen och att klubben gör kontraktsbrott genom att betala i vad som än passar klubben mest?

Ryssland är korrumperat. Den med makt dikterar villkoren. Du har en helt annan rättskultur och ledarkultur i Ryssland. Ryssland har alltid förlitat sig på starka ledare, nationellt och lokalt. Det har vad man inom samhällsvetenskapen kallar för beskyddare-klient-samhället. Ungefär som i Sicilien där man istället för att vända sig till myndigheterna går till maffian för att få sina problem lösta.

När det kommer till avtalsrätt så är det den med makt och pengar som har företräde i Ryssland. Det är så korrumperat.

Och vi snackar inte att nivån är att någon tar sig ett järn på morgonen utan vi pratar om folk som kommer stupfulla till jobbet. En stor anledning till att det är mycket träningsläger och att spelarna sover så mycket i träningsanläggningarna är just alkoholismen. Klubbarna är rädda att spelare och ledare faller dit om de är lediga för mycket. Det är så det är i Ryssland idag.

Citat:
I Norrland är alkoholismen mycket utbredd jämfört med resten utav Sverige. Mina förstahandskällor från Luleå påstår att Osten kommer till jobbet full och spelarna ibland får betalt i renskav. JAG VET att det är sant.

Jag vet att du har personliga problem med mig och att du tror att jag hatar Brynäs och det får ju stå för dig men du behöver ju inte bli löjlig för det, eller?
Citera
2015-04-09, 20:54
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ryssland är korrumperat. Den med makt dikterar villkoren. Du har en helt annan rättskultur och ledarkultur i Ryssland. Ryssland har alltid förlitat sig på starka ledare, nationellt och lokalt. Det har vad man inom samhällsvetenskapen kallar för beskyddare-klient-samhället. Ungefär som i Sicilien där man istället för att vända sig till myndigheterna går till maffian för att få sina problem lösta.

När det kommer till avtalsrätt så är det den med makt och pengar som har företräde i Ryssland. Det är så korrumperat.
Jo jag håller med om allt det där. Där tvivel uppstår är att klubbar systematiskt blåser bångstyriga och egoistiska idrottsmän på deras pengar. Pengar, vilket är det enda skälet till att de är där skall tilläggas!

Citat:
Jag vet att du har personliga problem med mig och att du tror att jag hatar Brynäs och det får ju stå för dig men du behöver ju inte bli löjlig för det, eller?
Jag har inget emot någon! Och verkligen inte för att du hatar Brynäs, mycket vettigt folk hatar Brynäs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in