Citat:
Ursprungligen postat av
Stegen
Du måste väl hålla med om att även i Ryssland är det skillnad på att materialaren tar sig ett järn på morgonen och att klubben gör kontraktsbrott genom att betala i vad som än passar klubben mest?
Ryssland är korrumperat. Den med makt dikterar villkoren. Du har en helt annan rättskultur och ledarkultur i Ryssland. Ryssland har alltid förlitat sig på starka ledare, nationellt och lokalt. Det har vad man inom samhällsvetenskapen kallar för beskyddare-klient-samhället. Ungefär som i Sicilien där man istället för att vända sig till myndigheterna går till maffian för att få sina problem lösta.
När det kommer till avtalsrätt så är det den med makt och pengar som har företräde i Ryssland. Det är så korrumperat.
Och vi snackar inte att nivån är att någon tar sig ett järn på morgonen utan vi pratar om folk som kommer stupfulla till jobbet. En stor anledning till att det är mycket träningsläger och att spelarna sover så mycket i träningsanläggningarna är just alkoholismen. Klubbarna är rädda att spelare och ledare faller dit om de är lediga för mycket. Det är så det är i Ryssland idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stegen
I Norrland är alkoholismen mycket utbredd jämfört med resten utav Sverige. Mina förstahandskällor från Luleå påstår att Osten kommer till jobbet full och spelarna ibland får betalt i renskav. JAG VET att det är sant.
Jag vet att du har personliga problem med mig och att du tror att jag hatar Brynäs och det får ju stå för dig men du behöver ju inte bli löjlig för det, eller?