Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Du menar att "eliten" i så fall skulle gått "helt annorlunda till väga".
Nej, du missförstår. Jag menar att de inte är kapabla att göra något sådant här utan upptäckt. Just därför att även enkla lösningar blir jävligt krångliga - och därmed jävligt osannolika - om man gör antagandet att de är en del av en elitkonspiration.
När jag pratade om att "eliten skulle ha gått helt annorlunda till väga" så pratade jag - vilket jag redan förklarat för dig - om de hypoteser som hittills framförts från truther-håll. Dessa är helt annorlunda från "den officiella versionen" och innehåller delar som gör dem väldigt osannolika. That's it.
Jag har dessutom redan förklarat för dig att elitkonspirationen teoretiskt skulle ha kunnat gå till väga på samma sätt som terroristerna enligt utredningarna gjorde, men att detta för med sig en mängd problem som gör en sådan operation osannolik.
Förstår du vad jag menade nu? Visst, det var väl, språkligt sett, inte helt självklart vad jag menade inser jag så här i efterhand. Så här kunde jag ha skrivit istället, kanske:
För att tillvägagångsättet enligt alla truthers var helt annorlunda för denna elitistiska sammanslutning, såklart.
Om alla truthers däremot håller med om att skadorna som uppstod på wtc/pentagon/shanksville är i helt i linje med fyra flygplan som dundrar in byggnaden/marken, då kan vi kanske börja prata om vem låg bakom attacken i sig och hur man isf borde ha gått till väga. Men där är vi sannerligen inte ännu.