2015-04-09, 12:49
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du svarade inte på min fråga. Hur skulle "eliten" gå tillväga om den låg bakom 9/11 (eller motsvarande)?

Exakt hur de skulle gå till väga är väl knappast MIN sak att berätta? Du vet, det är ju inte jag som påstår att de gjorde det....hängde du med nu?

Det jag förklarade var att även till synes enkla tillvägagångssätt genast blir mer komplicerade om de genomförs som en del av en elit-konspiration eftersom de - för att inte avslöjas - förutsätter kontroll över t ex media och rättsväsende.
Citera
2015-04-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Där har du alltså svart på vitt att din skräphög OMÖJLIGT kan vara 100 m hur du än vrider och vänder på det. DET ÄR FYSISKT OMÖJLIGT. FATTA!!!!
Knyckla ihop tjocka stålbalkar så får du själv se hur hårt du kan packa högen. Det mest sannolika (om det nu hade varit möjligt för de här byggnaderna att kollapsa) är att högen blivit högre än 100 meter
Citera
2015-04-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
10 meter? Hur kan 20 våningar bli 10 meter?

20 våningar? Jag trodde WTC hade 110, titta på bilder så ser du själv. Det finns knappt några högar sett till de här enorma byggnaderna. Detta trots att hela deras väggar var klädda med stålbalkar
Citera
2015-04-09, 12:59
Medlem
Citat:
Det jag förklarade var att även till synes enkla tillvägagångssätt genast blir mer komplicerade om de genomförs som en del av en elit-konspiration eftersom de - för att inte avslöjas - förutsätter kontroll över t ex media och rättsväsende.
Att det finns små grupper som håller ihop och som varit och är extremt framgångsrika är inget nytt. Titta bara på "piratrörelsen".
Citera
2015-04-09, 13:08
Avstängd
Citat:
Fats det är ju precis det du anklagar FBI för att INTE ha gjort... Har du ändrat dig?
Att FBI som organisation (ca 35 000 anställda) ska ha legat bakom attacken är inte aktuellt och här håller du säkert med. Om då FBI har kontrollen över brottsplatsen blir det svårt för konspiratörer att manipulera den.

Om i stället en delstatlig myndighet (NYDDC) utan någon brottsutredande funktion har den formella kontrollen, eller om ansvaret inte är tydligt reglerat, är den betydligt lättare att kontrollera och manipulera.

Citat:
Vilka false flags har gått till enligt detta mönster menar du?
Jag var otydlig här. Jag avser mer generellt psyops: http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_Operations_%28United_States%29
Citera
2015-04-09, 13:12
Avstängd
Citat:
Exakt hur de skulle gå till väga är väl knappast MIN sak att berätta? Du vet, det är ju inte jag som påstår att de gjorde det....hängde du med nu?

Du menar att "eliten" i så fall skulle gått "helt annorlunda till väga". Implicerar inte det att du har någon slags idé om hur de istället skulle lagt upp en operation som 9/11?
Citera
2015-04-09, 13:15
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
20 våningar? Jag trodde WTC hade 110, titta på bilder så ser du själv. Det finns knappt några högar sett till de här enorma byggnaderna. Detta trots att hela deras väggar var klädda med stålbalkar

Ja, och när ska du fatta att den största delen av volymen i en byggnad är luft? 90% ungefär. Även om allt material i ett av WTC-tornen snygg och prydligt staplats upp i en hög med samma yttermått så skulle den blivit ca 40 meter hög. Några 100 meter är alltså totalt omöjligt.
Citera
2015-04-09, 13:16
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Knyckla ihop tjocka stålbalkar så får du själv se hur hårt du kan packa högen. Det mest sannolika (om det nu hade varit möjligt för de här byggnaderna att kollapsa) är att högen blivit högre än 100 meter

Om du vill göra en bedömning av hur tätt packade massorna var så är det bara att göra en bildsökning på google med "wtc wreckage". Det framgår ganska tydligt att du har fel om man säger så.

Om du ökar högens höjd med 20 meter så fördubblar du för övrigt mängden material. Detta innebär att rasmassorna måste ha bestått av minst hälften tomrum. Ser det ut att göra det på bilderna, tycker du?

Och då har vi som sagt inte tagit minsta hänsyn till övriga omständigheter, som allt material som packades tätt ner i källarvåningarna (som teoretiskt skulle kunna rymma hela byggnaderna), allt material som kastades ut över Manhattan i olika former, samt att det snarare blir två separata högar eftersom det var två torn som rasade.
Citera
2015-04-09, 13:22
Medlem
Citat:
Om du vill göra en bedömning av hur tätt packade massorna var så är det bara att göra en bildsökning på google med "wtc wreckage". Det framgår ganska tydligt att du har fel om man säger så.
Kan du visa vilken stålbalk som knycklats ihop mest? Att allt stål skulle bli en packad hög tror jag inte ens debunkers anser
Citera
2015-04-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ja, och när ska du fatta att den största delen av volymen i en byggnad är luft? 90% ungefär. Även om allt material i ett av WTC-tornen snygg och prydligt staplats upp i en hög med samma yttermått så skulle den blivit ca 40 meter hög. Några 100 meter är alltså totalt omöjligt.
Byggnad bygd av stål kommer fortsatt vara mest luft efter ras. Försök klämma ihop fyrkantsprofiler med godstjocklek på en centimeter
Citera
2015-04-09, 13:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Åh förlåt - jag trodde du kunde läsa engelska.
Det var högen med rasmassor som var motsvarande 20 våningar hög från marknivå...
Citera
2015-04-09, 13:41
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du menar att "eliten" i så fall skulle gått "helt annorlunda till väga".

Nej, du missförstår. Jag menar att de inte är kapabla att göra något sådant här utan upptäckt. Just därför att även enkla lösningar blir jävligt krångliga - och därmed jävligt osannolika - om man gör antagandet att de är en del av en elitkonspiration.

När jag pratade om att "eliten skulle ha gått helt annorlunda till väga" så pratade jag - vilket jag redan förklarat för dig - om de hypoteser som hittills framförts från truther-håll. Dessa är helt annorlunda från "den officiella versionen" och innehåller delar som gör dem väldigt osannolika. That's it.

Jag har dessutom redan förklarat för dig att elitkonspirationen teoretiskt skulle ha kunnat gå till väga på samma sätt som terroristerna enligt utredningarna gjorde, men att detta för med sig en mängd problem som gör en sådan operation osannolik.

Förstår du vad jag menade nu? Visst, det var väl, språkligt sett, inte helt självklart vad jag menade inser jag så här i efterhand. Så här kunde jag ha skrivit istället, kanske:

För att tillvägagångsättet enligt alla truthers var helt annorlunda för denna elitistiska sammanslutning, såklart.

Om alla truthers däremot håller med om att skadorna som uppstod på wtc/pentagon/shanksville är i helt i linje med fyra flygplan som dundrar in byggnaden/marken, då kan vi kanske börja prata om vem låg bakom attacken i sig och hur man isf borde ha gått till väga. Men där är vi sannerligen inte ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in