Citat:
Ursprungligen postat av
Glappkontakt
Tack för att jag slipper Eurosport och möjligheten att slippa se bra snooker.
Angående öppningsstöten. Den klassiska öppningen, andra bollen bakifrån, som alla gör är den med minst risk. Tvivlar på att det ger några konkreta och statistiska för- eller nackdelar. Det är taktiska spelet efteråt som avgör.
Det finns en offensiv variant som en del har testat. Ganska hårt i 2:a bollen framifrån. Problemet med den öppningen är att OM du inte gör boll i öppningen, vilket är en otroligt liten sannolkhet, och tillräckligt många poäng för att vinna framet, då är du med stor sannolikhet körd.
Tänk även på att det kan vara riktigt svårt när det ligger massa röda bollar som du måste undvika att fastna i och som täcker poängbollarna. Bollar som ligger intill vall är svåra att göra. Om man inte heter Ronnie OSullivan och är hetare än en härdsmälta.
Fortfarande problem med Telia?
Det finns nog en del funderingar angående öppningsstötarna i snooker. Jag vidhåller ingen uppfattning alls egentligen men tror att det kunde vara intressant att räkna statistiskt på det egentliga utfallet i ett stort antal partier, speciellt när det gäller resultatet av dom sex första stötarna.
Sen är det självklart så att om inte dom första stötarna får någon synbar effekt så är det skickligheten i spelet efteråt som avgör.
När det gäller kvalet så hoppas jag kunna titta in på resultatsidan för att se vad som händer.