2015-04-04, 18:24
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Första semin vanns av Selby med 6-3 mot Kurt Maflin.

Nästa semi spelas 13.30 på Eurosport mellan Gary Wilson och titelförsvararen Ding. Wilson har överraskat positivt och är en spelare som inte får glömmas inför VM om man jagar lite överraskningar att spela på.
6-5 för Wilson mot Ding.
Allså vem är Gary Wilson? Jag har aldrig sett han förut och kan inte säga att namnet säger mig något.
Han måste ha varit med rätt länge, ser inte jätteung ut precis.
Att Ding åkte ut innan final tro jag bara gynnar han inför VM, och Selby lär väl se halvdöd ut när VM drar igång.
Citera
2015-04-04, 20:25
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
6-5 för Wilson mot Ding.
Allså vem är Gary Wilson? Jag har aldrig sett han förut och kan inte säga att namnet säger mig något.
Han måste ha varit med rätt länge, ser inte jätteung ut precis.
Att Ding åkte ut innan final tro jag bara gynnar han inför VM, och Selby lär väl se halvdöd ut när VM drar igång.

Känner igen både honom och namnet. Dock är det väl inte någon jag skulle kunna lista om jag drog vilka spelare jag kan.

Hoppas Selby får en jobbig final i Kina och vinner. Då vinner han inte VM igen. Något som jag lär gråta en skvätt för när öppningsmatchen börjar.
Citera
2015-04-04, 20:34
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Känner igen både honom och namnet. Dock är det väl inte någon jag skulle kunna lista om jag drog vilka spelare jag kan.

Hoppas Selby får en jobbig final i Kina och vinner. Då vinner han inte VM igen. Något som jag lär gråta en skvätt för när öppningsmatchen börjar.
Jag googlade lite proffs mellan 2003-2006 och sedan tillbaka 2013.
Född 1985 jag trodde han var betydligt äldre än så.
Citera
2015-04-05, 09:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag googlade lite proffs mellan 2003-2006 och sedan tillbaka 2013.
Född 1985 jag trodde han var betydligt äldre än så.

Gary Wilson ser betydligt äldre ut än han är.

Har precis vaknat och försöker skingra festdimmorna sen gårdagen via lite kaffe, ostfrallor och snooker.

Vi var borta igår och jag missade Gary Wilsons dramatiska match mot Ding. Jag så slutet av den på mobilen, det verkar ha varit en fantastisk match.

Vi kommer att vara borta även på eftermiddagen idag, får se om jag hinner få några bilder via mobilen.
Citera
2015-04-05, 11:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Gary Wilson ser betydligt äldre ut än han är.

Har precis vaknat och försöker skingra festdimmorna sen gårdagen via lite kaffe, ostfrallor och snooker.

Vi var borta igår och jag missade Gary Wilsons dramatiska match mot Ding. Jag så slutet av den på mobilen, det verkar ha varit en fantastisk match.

Vi kommer att vara borta även på eftermiddagen idag, får se om jag hinner få några bilder via mobilen.
6-1 till Selby nu, det rinner iväg.
Wilson hade sin urladdning igår, och är nog inte lätt att ladda om till en final.
Citera
2015-04-05, 11:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
6-1 till Selby nu, det rinner iväg.
Wilson hade sin urladdning igår, och är nog inte lätt att ladda om till en final.

Wilson kan bli intressant i VM...om han nu klarar kvalet. Hans självförtroende måste ligga högt och nu vet han att han har chansen en bra dag.

Kvartsfinal för Wilson ger bra odds.
Citera
2015-04-06, 10:53
Medlem
Moltas666s avatar
Som alla vet så vann Selby China Open över en chanslös Wilson med 10-2.

http://snooker.org/res/index.asp?event=364 - China Open

Nu vänder vi blicken mot VM den 18 april till 4 maj.

Turneringen spelas som vanligt i the Crucible Theatre i Sheffield och inleds med kvaltävlingar den 8 april - http://snooker.org/res/index.asp?event=367

http://snooker.org/res/index.asp?template=2#current - återstående turneringar

http://www.tv.nu/view_config-033029116 - Eurosports sändningar
Citera
2015-04-06, 11:45
Medlem
TilleyHats avatar
Skönt att Ding Junhui visade i alla fall lite form under China Open, även om han föll i semifinalen mot Gary Wilson. Det var nog viktigt för självförtroendet att Ding fick vinna några matcher. Att Selby vann i Kina, betyder det att han inte vinner VM?
Citera
2015-04-06, 13:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Skönt att Ding Junhui visade i alla fall lite form under China Open, även om han föll i semifinalen mot Gary Wilson. Det var nog viktigt för självförtroendet att Ding fick vinna några matcher. Att Selby vann i Kina, betyder det att han inte vinner VM?

Ding förlorade lite slumpartat semifinalen mot Wilson. Dock ett fall framåt för Ding.

Selby fick en enkel och smärtfri final till skänks. 10-2 är mycket enklare än 10-9.

Det är svårt att sia om Selbys form. Han förlorade överraskande mot Liam Highfield med 3-4 för en tid sedan. Därefter han har spelat ganska stabilt.

Vinna två turneringar i rad? Svårt!
Citera
2015-04-06, 19:50
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ding förlorade lite slumpartat semifinalen mot Wilson. Dock ett fall framåt för Ding.

Selby fick en enkel och smärtfri final till skänks. 10-2 är mycket enklare än 10-9.

Det är svårt att sia om Selbys form. Han förlorade överraskande mot Liam Highfield med 3-4 för en tid sedan. Därefter han har spelat ganska stabilt.

Vinna två turneringar i rad? Svårt!
Ja Selby behövde knappast anstränga sig och vann mycket komfortabelt.
Han kommer garanterat vara med till slutet under VM, i vilket skick återstår dock att se.
Läste lite om någon tipstråd, vore jättekul med en sådan.
Sedan hoppas jag på mycke aktivitet i tråden, saknar några av skribenter som varit här tidigare.
Citera
2015-04-07, 15:02
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ja Selby behövde knappast anstränga sig och vann mycket komfortabelt.
Han kommer garanterat vara med till slutet under VM, i vilket skick återstår dock att se.
Läste lite om någon tipstråd, vore jättekul med en sådan.
Sedan hoppas jag på mycke aktivitet i tråden, saknar några av skribenter som varit här tidigare.

VM är ju höjdpunkten på snookeråret så det dyker säkert upp en del "nygamla" entusiaster i tråden.

Kvaltävlingarna börjar imorgon (den 8 april) och det blir intressant att notera vilka som klarar kvalet. Vilka etablerade spelare rasar ihop och vilka ungtuppar höjer sig en nivå och klamrar sig vidare?

Kvalet är i verkligheten oerhört dramatiskt, tidsödande och kraftödande och dom som tvingas kvala har redan förbrukat mycket energi innan VM ens börjat.
Citera
2015-04-07, 16:12
Medlem
TilleyHats avatar
Det verkar som att kvalet till VM-slutspelet är lite omgjort. Nu behöver alla som är under topp-16 vinna minst tre matcher för att kvala in till Sheffield. Jag har inte riktigt koll på om det var så förra året också, men "förr" var det i alla fall så att de som låg 17-32 behövde bara vinna en match för att knipa en plats i the Crucible.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in