2015-04-08, 17:57
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Tror det är mest SvP:are och nordisk ungdom som sitter och gnäller över detta. Alla riktiga Sverigevänner som vill stoppa massinvandringen och kriminaliteten som har tvingats på oss jublar.
Det är omöjligt att kalla sig "sverigevän", då personer som förordat en tvåstatslösning i Kanaans land, därför ska uteslutas av en partiledning sprungen ur nazism, numera sionistisk kontrollerad opposition.

Det är ju vämjeligt.

(betraktelse)

edit Karta
http://www.gilai.com/product_1085/Map-of-Canaan-or-the-Land-Of-Promise-1854.-Made-by-G.-F.-Cruchley--London.

edit 2

“Givit uttryck för antisemitism”

Citat:
Idag kan Nyheter Idag avslöja att det är en rad omständigheter gällande Hahne som partiets medlemsutskott nu ska utreda. I ett dokument som Nyheter Idag tagit del av står bland annat att Hahne “i privata samtal skall ha givit uttryck för antisemitiska ståndpunkter och förakt för det judiska folket”. Detta är en av uppgifterna som Hahne förväntas förklara för partiets medlemsutskott.

Det är ju löjeväckande. Har man medmänsklighet så uttrycker man bestörtning över sionisternas massmord på palestinier. Antizionism ÄR INTE antisemitism.
Senast redigerad av wtfuk 2015-04-08 kl. 18:14.
Citera
2015-04-08, 17:57
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Komiskt att folk säger att EXPO-retorik används av SD-ledningen.
Skulle man samköra EXPOS finansiärer med SD's gissar jag att man hittar en del gemensamt.
Nej det är inte helt otroligt att man fått lite "extrainkomster" som man inte
vill att grabbarna från SDU ska få nys om...
Citera
2015-04-08, 17:58
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ni är inte riktiga Sverigevänner... för ni är sura över att era värderingar inte uppskattas. Alltså sätter ni era egna värderingar före Sveriges framtid.
Riktiga Sverigevänner viftar inte med israeliska flaggor på fritiden

OnT:
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Patrik Ehn skriver om konflikten.
Intressant perspektiv som förtjänar lyftas i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik Ehn
Åkesson vann striden, men är nu tio år senare och efter en längre sjukdomsperiod, bara en skugga av sitt forna jag. Därför befarar han och hans närmaste att en ny generation unga och ambitiösa sverigedemokrater ska upprepa historien och avlösa en trött partiledning.

När Åkesson sjukskrevs skulle enligt partistadgarna vice ordförande Jonas Åkerlund ha tillträtt som ersättare. I stället utsåg en sjuklig Åkesson Mattias Karlsson som tillförordnad partiledare. Under Karlssons halvår vid makten har han månad för månad skruvat upp tonläget mot det egna ungdomsförbundet.
...
I Sverigedemokraterna existerar det inte längre någon interndemokrati. Det spelar ingen roll att Willam Hahne är vald till distriktsordförande av SD Stockholms medlemmar. Eftersom han utmanade partiledningens kandidat och vann striden betraktas han som ett framtida hot mot partiledningens maktpositioner. Därför ska han uteslutas. För Jimmie Åkesson har det ingen betydelse att Gustav Kasselstrand har ett kompakt stöd bland sina 5 000 SDU-medlemmar. Eftersom han är ung, kompetent och populär måste han tvingas bort från partiet innan han hinner växa sig ännu starkare. Det handlar alltså om makt och inget annat.
Citera
2015-04-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du tycker inte att Mattias Karlsson värderar överflödig skit när han försöker kartlägga svenska nationalister med hjälp av ett vänsterextremt kartläggningsorgan?

Okej så de vänstra är extremister men inte din sida? Låter objektivt.
Jag är varken vänster eller högerextremist så nej jag tycker inte det är överflödigt att röra partiet mot fler väljare nästa val vilket kartläggning och uteslutning av extremister leder till. Åter igen flera röster=snabbare tills minskad invandring=Ett bättre Sverige. Btw tack för att du visar igen och igen att du sätter de s.k nationalistvärderingarna före Sveriges framtid, Sverigevän. Du för mitt argument.
Citera
2015-04-08, 18:03
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Jag är varken vänster eller högerextremist så nej jag tycker inte det är överflödigt att röra partiet mot fler väljare nästa val vilket kartläggning och uteslutning av extremister leder till. Åter igen flera röster=snabbare tills minskad invandring=Ett bättre Sverige. Btw tack för att du visar igen och igen att du sätter de s.k nationalistvärderingarna före Sveriges framtid, Sverigevän. Du för mitt argument.

SD sätter sin vilja att få 50% av rösterna framför "Sveriges framtid". De liberaliseras och kompromissar i fråga efter fråga för att få ökat inflytande.

På vilket sätt är Kasselstrand och Hahne extremister? SD har ju inte ens redovisat vilka som eventuellt är med i NU och SDU samt hur detta är anknutet till Kasselstrand och hans närmaste krets...
Citera
2015-04-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Oliktänkande är i det här fallet identitärer och antisemiter. Är det verkligen deras odiskutabla rätt att ändra ideologisk inriktning för moderpartiet? Knappast.
Fast det är ju partiledning med sina marionetter som ändrat partiets ideologi från nationalism till socialkonservatism.
Citera
2015-04-08, 18:06
Medlem
SD-Kalles avatar
Här är anklagelserna mot Hahne:

http://nyheteridag.se/har-ar-medlemsutskottets-anklagelsepunkter-mot-william-hahne/

Antisemitism, förstörande av bevis till medlemsutskottet, stöd till identitära grupper och samarbete med italienska fascister är några av anklagelserna.

Nu lär väl förvisso etnonationalisterna i forumet tycka detta är jättebra, men nog skiljer sig detta allt från SD och deras linje.
Citera
2015-04-08, 18:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Min sida? Jag står inte på någon sida, är faktiskt både partipolitiskt och organisatoriskt oberoende nuförtiden. Däremot är jag nationalist och inser att alla rester av nationalismen som finns kvar inom SD inom 5-10 år kommer vara helt bortrensade tack vare Karlssons beteende. Om man är genuint Sverigevänlig så är man nationalist i nån mening, så enkelt är det.
Citera
2015-04-08, 18:09
Medlem
Imcools avatar
När man läser sånt här, så tror man nästan att man befinner sig i 1930-talets Tyskland. Det hela påminner mig lite om Långa knivarnas natt.

Att SDUs vice ordförande har ett tyskt efternamn gör inte saken bättre.
Citera
2015-04-08, 18:09
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag pekade tidigt i tråden på att det här är vad man kan vänta sig händer i ett parti som snart kommer att vara Sveriges största – senaste 2022 – och aspirerar på att bli ett statsbärande och ansvarstagande parti – inte ett revolutionärt. Jag drog då parallellen till vad Socialdemokraterna gjorde under 1900-talet när de kastade ut revolutionärerna och lät dessa förgöra varandra i bokstavsvänstern, alltmedan sossarna tog ansvar för landet genom varaktiga uppgörelser högerut med Folkpartiet och Bondeförbundet/Centern.

Nu drar Gudmunsson samma paralleller i SvD:
Citat:
Ursprungligen postat av Per Gudmundsson
1917 ställde den socialdemokratiska partiledningen ett ultimatum till sitt radikala ungdomsförbund, i den så kallade munkorgsstadgan: ställ upp bakom partiets politik eller lämna partiet. Socialdemokratiska Ungdomsförbundet hade dock redan i en medlemsomröstning avvisat partiledningens krav, och bröt sig samma år ur partiet, för att i stället grunda Sveriges Socialdemokratiska Vänsterparti, sedermera Sveriges Kommunistiska Parti, senare Vänsterpartiet Kommunisterna, idag känt som Vänsterpartiet. Samma år grundade Socialdemokraterna ett nytt ungdomsförbund, som än idag heter Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU.
(...)
1970 var det dags för radikalerna i Vänsterns Ungdomsförbund att skiljas från dåvarande Vänsterpartiet Kommunisterna, idag Vänsterpartiet. VUF blev i stället Marxist-Leninistiska Kampförbundet. De delar av ungdomsförbundet som dock var lojala med moderpartiet grundade Kommunistisk Ungdom, idag Ung Vänster.
http://unvis.it/blog.svd.se/ledarbloggen/2015/04/08/splittringen-i-sd-saknar-inte-foregangare/

Likheterna är slående och det är tydligt att det här handlar om en långsiktig strategi att öppna för samarbete med de övriga partierna och genom reformer och kompromisser få igenom sin politik istället för att radikaliseras mot etnonationalism, vilket skulle vara skadligt främst för Sverige och leda till en mer osäker framtid för partiet och t o m Sveriges demokrati.

De som i tråden säger att det här "BARA" är en maktstrid och handlar om att säkra den personliga makten för en trängre krets och absolut inte om ideologi eller rädsla för radikalisering, är verkligen naiva inför hur politik normalt fungerar. Det är så här det partipolitiska hantverket ser ut normalt och Sverige har väl under många år varit förskonade från den typen av smutsigt spel, men under den tiden har också vår demokrati och det offentliga samtalet förflackats under den varma våta filt vi kallar politisk korrekthet.
Citera
2015-04-08, 18:10
Medlem
Megasavantens avatar
Jag vet faktiskt inte vad som är rätt eller fel här men jag blir faktiskt riktigt chockad över det gigantiska antalet fanboys till Karlsson och SD-topparna som det verkar finnas här på flashback, som bara rakt av tycks förutsätta att deras hjältar i partiledningen har rätt om praktiskt taget allting här i världen.

Får?
Citera
2015-04-08, 18:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Apropå 'guilt by association' och etikettsmetande:

Enligt Richard Jomshof har SD-ledningen bevis för att det finns kopplingar mellan SDU och Nordisk ungdom.

”Vi har aldrig påstått att Gustav Kasselstrand och William Hahne själva är dubbelanslutna. Däremot så kan det mycket väl vara som så att man från deras sida har känt till att det finns människor som är dubbelanslutna men inte gjort något åt det. Vi misstänker att så är fallet”, säger han.

http://www.di.se/artiklar/2015/4/8/sd-toppen-de-forsokte-ta-over/

Jaha.

Partiledningen misstänker att

det kan vara så,

att Gustav Kasselstrand och William Hahne har känt till att det finns människor som är dubbelanslutna men inte gjort något åt det.

Och när partiledningen misstänker, att det kan vara så, att Gustav Kasselstrand och William Hahne har varit för passiva, så har partiledningen enl. partisekreteraren "varit tvungen att agera med kraft" och inleda uteslutningsärenden. Vansinne. Komplett vansinne. Hur bevisar någon f.ö., att han *inte* känt till något? You can't prove a negative... brukar man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in