2015-04-08, 16:48
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Allt jag tänker på är hur Stalin beordrade massavrättningar av sina egna officerare innan och under WWII samt sköt desertörer. Även om jag inte håller med dig så förstår jag hur du menar.

Just detta var effektivt. Ironiskt nog anser folk att Stalin var en psykopat som gjorde detta, ungefär som Karlsson nu betecknas som en psykopat av Kasselstrand, Hahne et al och deras försvarare.

Stalin gjorde sig av med alla tänkbara förrädare och Quislingar. Några sådana fanns inte att hjälpa den invaderande tyska krigsmakten, medan det fanns en uppsjö av sådana i de västliga länderna. Därför gick de senare under på en eller annan månad.

Karlsson kan sin Stalin. Han måste göra sig av med fienden så att denna inte kan förstöra det som partledningen byggt upp. Han måste göra detta innan det är försent. När quislingarna tagit ett partidistrikt samt ungdomsförbundet, då har det redan gått långt. Finns nog ingen tid att vänta längre.
Senast redigerad av Dr.Felixius 2015-04-08 kl. 16:51.
Citera
2015-04-08, 16:48
Medlem
J1948Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
Hahne och Kasselstrand skall tydligen till Frankrike i ett privat jetplan. Vem betalar det här?
De borde granskas ordentligt!
Sannerligen konstigt, och oroande. Vem drar i dessa tråder och vad håller de på med egentligen?
Citera
2015-04-08, 16:50
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Så William hahne är alltså besviken över att SD endast diskuterar detta med Media samtidigt som SD hävdar att dom har försökt fått William till ett yttrande och dialog internt. Vem är det som ljuger?

Partiledningen ljuger!
Citera
2015-04-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Citat:
Ursprungligen postat av ddddg
Jag får lov att hålla med här. Jag anser att hela situationen hade kunnat hanteras mycket bättre av både partiledning och Hahne, Kasselstrand med flera. Exempelvis när Hahne blev vald till ordförande så borde partiledningen talat med honom och samtidigt försökt nå någon slags kompromiss. Istället öppnade de ett uteslutningsärende angående det där medlemsregistret och lät inte styrelsen tillträde, samtidigt som Karlsson talade om att ogiltigförklara valet. Redan här har situationen hanterats dåligt, men då går istället Hahne och häller bensin på branden och talar med media om anklagelser om korruption av partiledningen och dylikt.

Efter det blossade det hela upp något otroligt och nu är vi där vi är. Utifrån så måste det se mycket illa ut.
Hahne hävdar ju idag att han upprepade gånger försökt ta det internt genom att försöka nå Mattias Karlsson på mail men att han inte fått något svar. Därtill svarar inte Karlsson på telefon eller på sms. Det blir liksom svårt att ta det internt då. Detta skulle vidare vara ett brott från Karlsson sida mot partiets etiska riktlinjer där det står att konflikter ska skötas internt.

Och jag har just nu inget förtroende för partiledningen. Det blir alltmer tydligt att det här handlar om att befästa sin maktställning från framtida potentiella utmanare. Man pratade ju nämligen först om att ogiltigförklara mötet. Men sedan insåg man väl att det skulle se mycketilla ut och att det vore bättre om man kunde hitta på lagom vaga anklagelser och utesluta de besvärliga, men kompetenta, motståndarna.

Det enda som driver mig i den här frågan är för övrigt att jag vill ha en viss takhöjd i partiet, att partiledningen uppvisar bristande tilltro till interndemokratiin, samt framförallt mitt rättvisepatos.
Jo, jag har nu läst Hahnes kommentarer om att han redan försökt lösa det hela internt. Om det stämmer att partiledningen helt ignorerat honom så visar det ju deras inkompetens. Hur kan man tro att situationen ska bli bättre av att inte prata om den? Situationen man nu sitter i var förutsebar men hade varit lätt att undvika om man hade skött det hela internt.

Jag tror fortfarande att situationen går att rädda om man talar med Hahne och Kasselstrand. Man kan från partiledningens sida släppa uteslutningsärendena och meddela att de inte var sanna. Hahne och co kan göra ett uttalande och berätta att saker och ting har löst sig. Resultatet blir att försoningen är ett faktum och det hela förpassas till det förgångna.

Vad man absolut inte bör göra att dra det här ännu längre. Det gäller båda sidorna. Detta ser mycket illa ut för SD.
Senast redigerad av ddddg 2015-04-08 kl. 16:55.
Citera
Medlem
J1948Ms avatar
Resan skall tydligen kosta 12.500 euro. Runt 130 tusen kronor alltså. Undrar vem som står för notan.
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Varje hatutspel som SDU-falangen gör i medierna visar ju bara att SDs ledning gör helt rätt i att utesluta dem.

"Varje gång min kvinna skäller på mig för att jag slår henne visar att jag gör rätt som slår henne"
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-08 kl. 16:59.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tror precis tvärtom. Ett avklonat parti med arga avfällingar är nästan förutbestämt att misslyckas. Så brukar det gå.

SD-ledningen kan också ta bildandet av det nya partiet som intäkt för att de hade rätt när de uteslöt folk. "Titta, vad var det vi sa, dessa figurer står så långt från SD att de nu bildat detta knasiga ettkommasjuprocentsparti". Skönt att slippa dom".

Så är det absolut. Men att SD(r) misslyckas innebär inte att SD lyckas. Det kan också riskera att SD:s respektive SD(r):s roll i en valrörelse framstår som någon form av intern batalj, och SD får förhållandevis mindre möjligheter att prata om sin egen politik och hur de står i förhållande till de övriga sju riksdagspartierna.

Skulle en eventuell splittring skrapa ihop 1,7 procent så får det nog också betraktas som mer än väntat. Det utgör då en dryg tiondel av SD-rösterna i så fall, vilket jag inte tror att ledningen helt skulle bortse från.
Citera
2015-04-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
De känner många inom Front National, bland annat ledaren för deras ungdomsparti. Vad de ska göra där och varför, de vet jag ej. Men det är den kopplingen jag ser.

Man kanske allaredan är inne på att starta ett nytt parti? Att båda åker tyder på att det är en "politisk" resa.
Citera
2015-04-08, 16:57
Medlem
MrSkargards avatar
Kasselstrand ska delta i kvällens Aktuellt-sändning och intervjuas i Gomorron Sverige imorgon så någon Frankrike-resa lär inte vara aktuell idag. Med andra ord så kan ni lugna er med det där svamlet.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Efter kl 17 ska Mattias Karlsson vara med i P1,angående detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
Skandal! Granska de jävlarna! Privatjet till Frankrike, vad fan garanterar då att de inte för lobbypolitik för pengar eller annan ersättning? Förräderi.

Var finns källa till dessa påståenden om privatjet?
Citera
2015-04-08, 16:58
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Snarare tvärtom. Finns det överhuvudtaget något som Karlsson och hans sekt gjort som du kan tänka dig att kritisera? Jag har aldrig varit med om en knähund av ditt slag, nånstans så hoppas jag att du trollar.

Jag minns en gång när han kritiserade att en frimurare ingick i Hahnes-styrelseförslag. Det skedde med ganska hårda ordalag.

Men sen var det någon vänlig själ som upplyste honom om att samma person ingick även i partiledningens förslag till styrelse.

Det var slutet på den kritiken...

Så nej, det finns ingenting SD-kalle kan tänka sig att kritisera om det är partiledningen som står för det.
Skulle inte förvåna mig det minsta om han får betalt för att sitta här och skriva kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in