2015-04-08, 16:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad SD-ledningen absolut inte vill se är att det bildas ett nytt konkurrerande parti. Ett parti som åtminstone inte på kort sikt på allvar lär kunna ta så många röster, men däremot kadermedlemmar – framför allt yngre.

Med det sagt: Kan uteslutningarna bromsa in SD-ledningens försök att "fälla regeringen"? Ett nyval riskerar att ljuset hamnar på Hahne och Casselstrand, som bildar nytt parti. På samma sätt som om Ny Demokrati, Pensionärspartiet/SPI, Vägval Vänster och Feministiskt Initiativ så älskar medierna att skriva om nya partier som ploppar upp – särskilt om det rör sig om en utbrytning ur ett riksdagsparti.

Tror precis tvärtom. Ett avklonat parti med arga avfällingar är nästan förutbestämt att misslyckas. Så brukar det gå.

SD-ledningen kan också ta bildandet av det nya partiet som intäkt för att de hade rätt när de uteslöt folk. "Titta, vad var det vi sa, dessa figurer står så långt från SD att de nu bildat detta knasiga ettkommasjuprocentsparti". Skönt att slippa dom".
Citera
2015-04-08, 16:30
Medlem
hashflashs avatar
Statsvetaren Jonas Hinnfors gissar på att Kasselstrand och Hahne bildar nytt parti [1]. Ptjaa, varför inte? Med en väljarbas på 5000 medlemmar kanske det finns någon potential?

[1] http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hinnfors-det-vore-konstigt-om-de-blev-tysta_4467729.svd
Citera
2015-04-08, 16:31
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golvlampan
Ledning borde köra med öppna kort: Kritiserar man Israel så är man körd i SD. Det är där SDU har kört fel enligt ledningen. Att detta inte ens nämns i uteslutningen visar bara hur centralt det är.

SD=Sionist Drönarna

Så du tror att de åker ut för att de ville ha en tvåstatslösning och inte för att de kuppade in sig i Stockholm eller att de är extremt rysslojala eller kanske för att de samarbetar med rasistiska grupper i Europa?
Citera
2015-04-08, 16:31
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nig
William Hahne kommer alltså resa till Frankrike och stanna där fram till maj månad för att komma bort från den "psykiskt ansträngande" atmosfären. Är det verkligen läge nu? Vad ska han göra där?

Han kanske skall lära sig av Marine Le Pen som just nu håller på att kasta ut sin far ur politiken. Varför det? Därför att farsan har börjat förråda det parti han bildade.
Citera
2015-04-08, 16:32
Bannlyst
Väldigt idiotiskt av SD, partier förstår inte att man förlorar en hel del röster på att utesluta sådana personer.
Citera
2015-04-08, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Att bygga egna falanger i ett parti, strider förstås mot leninistiska partiprinciper och som vi vet vid detta laget är SD ett parti som är organiserat enligt den ”demokratisk centralistiska” principen. Just falangbygget blev hans politiska död och han måste ut, liksom varje annan som kan tänkas stöda honom.

Jag formulerade mig väl lite dåligt. Hahne och Kasselstrand blev så starka med så stort stöd inom SDU att de på sikt skulle kunna föra SD i en annan riktning, en mer hårdför linje där man står för vad man tycker och inte försöker bli kompis med sjuklövern. Hahne och Kasselstrand viker sig aldrig för sina åsikter. Stake är vad som behövs inom SD.

edit: Läste din text lite snabbt. Förstår nu sarkasmen.
Citera
2015-04-08, 16:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Panik. Beslutet är gjort i ren panik som jag ser det som. Hahne och Kasselstrand har byggt en egen politisk falang med mycket stöd bland yngre.
Ja, är det en generationsmotsättning vi ser? En intressant aspekt på det hela. Personligen tycker jag Kasselstrand, men framförallt Hahne är för unga för att utmana om ledarpositionerna som de gör. En 23-åring som ledare för Stockholmsdistriktet? Jag tror knappast det är positivt för SD.
Citera
2015-04-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Tala om för mig vilket parti jag ska rösta på om jag vill begräna invandringen något?

Om "begränsning av invandring" är vidden av dig och din syn på solidaritet och människosyn så skall du
självklart (fortsätta?) rösta på SD.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Han kanske skall lära sig av Marine Le Pen som just nu håller på att kasta ut sin far ur politiken. Varför det? Därför att farsan har börjat förråda det parti han bildade.

Detta är OT men en enkel koll visar att det där har överdrivits av massmedia.
Citera
Medlem
Twhds avatar
Nu står det att både Hahne och Kasselstrand skall resa till Frankrike. Varför då? Vad finns där, och nu?
Citera
2015-04-08, 16:36
Medlem
J1948Ms avatar
Pratas på twitter com att Hahne ska till frankrike.. någon som vet mer ??

edit: pucktvåa...
Citera
2015-04-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Nu står det att både Hahne och Kasselstrand skall resa till Frankrike. Varför då? Vad finns där, och nu?

De känner många inom Front National, bland annat ledaren för deras ungdomsparti. Vad de ska göra där och varför, de vet jag ej. Men det är den kopplingen jag ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in