2015-04-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Statsvetaren Jonas Hinnfors gissar på att Kasselstrand och Hahne bildar nytt parti [1]. Ptjaa, varför inte? Med en väljarbas på 5000 medlemmar kanske det finns någon potential?

[1] http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hinnfors-det-vore-konstigt-om-de-blev-tysta_4467729.svd

Man kan kanske döpa det till Nationaldemokraterna?
Citera
2015-04-08, 16:38
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag formulerade mig väl lite dåligt. Hahne och Kasselstrand blev så starka med så stort stöd inom SDU att de på sikt skulle kunna föra SD i en annan riktning, en mer hårdför linje där man står för vad man tycker och inte försöker bli kompis med sjuklövern. Hahne och Kasselstrand viker sig aldrig för sina åsikter. Stake är vad som behövs inom SD.

edit: Läste din text lite snabbt. Förstår nu sarkasmen.

Det var inte sarkastiskt. Jag kanske ger dem en hjälpande hand som tycker att SD tillämpar ”sovjetiska” metoder, men det har aldrig varit fel på sovjetiska metoder. De är väldigt effektiva och framgångsrika. Det kommer ni att få se. SD kanske har en chans att göra sig av med fascismen vad det lider, men det krävs ganska så mycket för det.

I opinionen kommer utrensningen bara att göra SD mer intressant för väljarna – speciellt om SD kan få typer som Björn Söder att knipa käfta. Personligen är jag dock glad varje gång Söder uttalar sig, då fascismen därmed blottläggs.
Citera
2015-04-08, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Det var inte sarkastiskt. Jag kanske ger dem en hjälpande hand som tycker att SD tillämpar ”sovjetiska” metoder, men det har aldrig varit fel på sovjetiska metoder. De är väldigt effektiva och framgångsrika. Det kommer ni att få se. SD kanske har en chans att göra sig av med fascismen vad det lider, men det krävs ganska så mycket för det.

I opinionen kommer utrensningen bara att göra SD mer intressant för väljarna – speciellt om SD kan få typer som Björn Söder att knipa käfta. Personligen är jag dock glad varje gång Söder uttalar sig, då fascismen därmed blottläggs.

Allt jag tänker på är hur Stalin beordrade massavrättningar av sina egna officerare innan och under WWII samt sköt desertörer. Även om jag inte håller med dig så förstår jag hur du menar.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Nu står det att både Hahne och Kasselstrand skall resa till Frankrike. Varför då? Vad finns där, och nu?
Var står det?
Citera
Medlem
sturesons avatar
Hahne och Kasselstrand skall tydligen till Frankrike i ett privat jetplan. Vem betalar det här?
De borde granskas ordentligt!
Citera
2015-04-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kasselstrand intervjuas av DN:s webbtv och går minst sagt till frontalangrepp mot stalinisten Mattias Karlsson.

Men vad vill karln åstadkomma med detta.....inser han att slaget är förlorat och vill kasta skit? För detta gagnar inte partiet.
Om nu inte partiledningen vill ha honom på vissa positioner, varför i helvete böjer han sig inte för dem? Det är obegripligt.
Citera
2015-04-08, 16:43
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Men lägg ner med Svp-snacket. Vilken obildad, antiintellektuell världsbild man måste besitta om det är det man väljer att komma med.

Några av de flitigaste debattörerna här skulle aldrig rösta på SvP. Enda alternativen för mig är SD (Mkt otroligt val nu), soffan (Rätt så troligt val), nystartat demokratiskt, anständigt konservativt/nationalistiskt parti med normal partikultur (Garanterat val om möjligheten finns).

Mest för att det är kul att skratta åt er när ni sitter här med gråten i halsen.
Sedan är en hel del personer som gnäller just SvPare, det är ett faktum, så det är knappast ett faktafel, och är då knappast "antiintellektuellt".
Finns även en hel del personer här inne som säger att detta kommer få SD att tappa röster, ja vi får väl se nästa val. Den hållning Hahne och Kasselstrand håller är ju utan tvekan mer extrem samt till höger, så att personer som stödjer dem lämnar SD välkomnas ju också även det, då det inte är den politiken SD står för.

Att de sedan nu planerar resa till Frankrike för att gråta ut i famnen på front national är ju bara för mycket och bekräftar misstankarna än mer.
De låter sig direkt påverkas av utländska intressen, hur nationalistiskt är det?
Citera
2015-04-08, 16:44
Medlem
SD-Kalles avatar
Varje hatutspel som SDU-falangen gör i medierna visar ju bara att SDs ledning gör helt rätt i att utesluta dem.
Citera
2015-04-08, 16:45
Medlem
sturesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Hörde att Nordisk Ungdom finansierar hela resan.
Skandal! Granska de jävlarna! Privatjet till Frankrike, vad fan garanterar då att de inte för lobbypolitik för pengar eller annan ersättning? Förräderi.
Citera
2015-04-08, 16:47
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stureson
Skandal! Granska de jävlarna! Privatjet till Frankrike, vad fan garanterar då att de inte för lobbypolitik för pengar eller annan ersättning? Förräderi.
Håller med helt och hållet. Det här borde tittas på, flashback brukar ju vara etta på pucken när det kommer till sånt här - särbehandling i detta fallet kanske? Privatjet till Kina nästa? Vem fan vet?
Citera
2015-04-08, 16:48
Medlem
SD-Kalles avatar
Står ingenstans på twitter att vare sig Hahne eller Kasselstrand ska till Frankrike.
Citera
2015-04-08, 16:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Varje hatutspel som SDU-falangen gör i medierna visar ju bara att SDs ledning gör helt rätt i att utesluta dem.

Snarare tvärtom. Finns det överhuvudtaget något som Karlsson och hans sekt gjort som du kan tänka dig att kritisera? Jag har aldrig varit med om en knähund av ditt slag, nånstans så hoppas jag att du trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in