2015-04-07, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Även om jag tycker att det är lite tidigt att tala om ett "klavertramp utan dess like" så är även jag lite förvånad över Kasselstrand. Även om han förstås inte dragit jämnt med ledningen i SD alla gånger så tycker jag inte att han på något sätt varit en belastning för partiet, men å andra sidan vet jag inte allt om Kasselstrand eller vad han faktiskt gjort.

Du tror inte att det rör sig om mer än deras uttalanden i media?
Det kan faktiskt röra sig om ett stundande hot. Partiledningen är rädda för Humle och dumle -SDUarna och försöker få stopp på dem medan det går.

Älskar Sverige just idag !!
Tack SD för att ni förgör er själva
Citera
2015-04-07, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Här på flashback låter det som att Kasselstrand och Hahne på något sätt är ekvivalenta med Åkesson och Karlsson. INSE ATT DE FLESTA I SVERIGE FÖRUTOM NÅGRA FJUNIGA FJORTISAR I SDU INTE ENS VET VILKA KASSELSTRAND OCH HAHNE ÄR. Många inom partiet har barn i samma ålder som Hahne och Kasselstrand.

Kasselstrand och Hahne byggde upp SDU, för många är de betydligt mer kända namn än Mattias Karlsson som f.ö vikt ut sig på Motpol som ett riktigt litet fascistluder, det kommer Expo aldrig glömma fast Mattias försöker ligga till sig lite fördelar as we speak. Åkesson är dock mest känd men nu har han fått en del problem med Motpol-Mattias som härjat loss ordentligt, hög på knark eller bara på maktfullkomligheten och sig själv?
Citera
2015-04-07, 23:43
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
När det gäller detta ärende har jag alltid haft inställningen att Partiledningen vet vad de gör. Varför förändra ett vinnande koncept? SD är idag Sveriges tredje största parti med denna nedtonade socialkonservatismen.

Lita på Åkesson och de andra tre. De vet uppenbarligen hur man skapar ett framgångsrikt parti.

Varför inte kopiera S rakt av då? Då får man säkert skitmånga röster då folket uppenbarligen gillar deras politik. Eller ännu hellre, slå ihop sig med S helt och håller för då är man ju störst! Det verkar ju vara det enda som spelar roll, vilken politik man för är sekundärt.
Citera
2015-04-07, 23:44
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
Det är väldigt svårt att känna till alla detaljer om det här. Varför är folk så snabba att döma allt i svart och vitt?
Tbh så bryr jag mig om partiet och inte individerna. Partiet är framförallt dess medlemmar och väljare och inte karriärister inom det
Detta. Jag väntar med att dra för skarpa slutsatser innan alla kort är på bordet.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Men SD behöver inte fler röster. Klarar man inte av att använda de röster man redan har spelar det ingen roll om man får några procent till. Att partiet ska förvandlas till ett parti som liknar alla för några ytterligare procent hjälper ingen förutom partiledningen. Klarar man inte av att använda sina 13% kommer man inte klara av att använda 20% heller.
Säg inte det. Det finns en kritisk punkt där andra partier åker ur riksdagen och åter andra måste ändra sin position för att inte tappa allt till SD. Tror smärtgränsen här ligger kring 25%. SD håller inte på att förvandlas utan man hållit linjen sedan 2006 så nära den politiska mittfåran man kan. Det är nog tyvärr så att vissa andra inom partiet vill ändra den inriktningen och vrida partiet i en mer radikal riktning och det riskerar att omintetgöra partiets tillväxt.

Med det sagt skulle jag hoppas att Hahne (och några andra?) ville inse detta och hjälpa till att ro båten i så stadig takt som möjligt. Hålla hop mot ett gemensamt mål.
Senast redigerad av Kloss 2015-04-07 kl. 23:54.
Citera
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, senaste tiden har man hört alla möjliga kompromissförslag. Som inte förbättrar Sverige för fem öre. Vad spelar det för roll om man minskar invandringen pyttelite i en kompromiss och slår sig för bröstet? Alla kriminella, alla ghetton är redan här och det skulle med en sådan kompromiss fortsatt välla in folk i enorma antal. Vad är det för invandringskritik och nationalism????
Ja och dessvärre får jag nog meddela dig att vägen till förändring kommer ske genom kompromisser. Högst troligt kommer förändringen av svensk invandringspolitik inte ens initieras av SD. Det kommer skötas av några av de andra partierna. Men det kommer ske efter att SD har fortsatt att flytta fram positionerna.

SD är ganska tydlig tycker jag, se bara tunnelbanekampanjen "Stoppa det organiserade tiggeriet" eller valfilmen med pensionären och burkorna. Så radikala kan man vara, svenska folket är med på noterna. Varför då sabba det med att ge utrymme till subkulturella element som exkluderar snarare än inkluderar människor.

Jag vill vara en del av en bred konservativ och invandringskritisk rörelse. Jag är totalt ointresserad av den exkluderande och sekteristiska nationella "subkulturen". SD har inte råd att inkludera sådana element om man vill vara ett parti som äter sig in i den svenska medelklassen, som i slutändan kommer avgöra vilken riktning Sverige kommer ta.
Senast redigerad av Amor 2015-04-07 kl. 23:47.
Citera
2015-04-07, 23:45
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Kan du sluta prata om väljarmaximering? Om man nu vill ha maximalt antal väljare är det väl lika bra att förespråka ökad invandring eftersom 87% av svenska folket fortfarande röster för det? Om man endast är ute för att maximera antalet väljare är man precis lika ointressanta som 7-klövern.
En pluralitet är emot ökad invandring enligt undersökningar. På vilket sätt finns det fler väljare att hämta på "andra sidan"? När valet står mellan att kriga med 7 andra partier om en minoritet av väljarna eller stå ensam med en pluralitet av dem, blir valet enkelt.

Och förövrigt: Så länge vi lever i en demokrati är väljarmaximering prio nummer ett för det parti som vill få någon form av makt.
Citera
2015-04-07, 23:46
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nornorna
Ja, så bra. Nu kan du visa ditt inlägg för och chef och känna dig duktig. Grattis till dina blodspengar din sinnessjuka fjant, du är en av alla dessa som säljer ut Sverige för en riksdagslön. Jag har mer respekt för varenda företrädare för V än för veklingar som dig och andra i SD som inte ens öppet vågar bekänna färg. Ni är gravt Sverigefientliga OCH ni hycklar om det.
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
När pratade du senast med den genomsnittlige personen som röstade på SD? De flesta SDare vill skjuta somalier med hagelgevär och riva alla moskéer. Pratade med några 70+are häromdagen som bor i ett helt normalt område, dom höll med varandra om att alla "svartskallar" borde skickas hem till sina hemländer. Ändå tyckte dom att SD verkade lite väl extrema.

Ledningen i SD verkar helt tappat kontakt med verkligheten, allt man tänker på är att expressen och AB en dag ska sluta kalla SD för rasister. Vilket dom aldrig kommer göra om inte SD slutar upp helt med sin tidigare invandringspolitik.
Barnungar som ni ska hållas borta från partiet, precis som Hahne som dragit med sig Kasselstrand ner i skiten. SD är och kommer alltid att vara nationalistiskt, eftersom för oss riktiga SDare så tillkommer det naturligt med sakpolitiken, utan att man omotiverat ska behöva stoltsera det för sakens skull som de gjort. Finns ingen motsättning där som dessa SDUare och ni vill få det till.

Vill ni ha SD som ett "jättenationalistiskt" 8% parti eller ett brett folkligt 30% parti? Hela ledningen kan ersättas med kottar för mig, eftersom SD har bra politik, sakpolitiskt och ideologiskt (ekonomisk åt vänster, kulturellt höger). Antingen tror jag ni missuppfattar eller så har ni aldrig varit SDare från början och är således inget till besvär.

Ni ger bara media och expo-fjantarna mer ved att elda och mer onödig börda för partiet. All denna "maktkampen" och "stockholm-falangen"-bögeriet har varit så urbota fjantig från början till slut.
Senast redigerad av heis 2015-04-07 kl. 23:52.
Citera
Medlem
crachies avatar
Åså på med foliehatten. Kan detta vara ett sätt att totalt få Åkesson att lämna nu när han inte är så stark efter sin sjukskrivning. Dvs en intern maktkamp bland de högsta hönsen och de offrar lite kycklingar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nornorna
Kasselstrand och Hahne byggde upp SDU, för många är de betydligt mer kända namn än Mattias Karlsson som f.ö vikt ut sig på Motpol som ett riktigt litet fascistluder, det kommer Expo aldrig glömma fast Mattias försöker ligga till sig lite fördelar as we speak. Åkesson är dock mest känd men nu har han fått en del problem med Motpol-Mattias som härjat loss ordentligt, hög på knark eller bara på maktfullkomligheten och sig själv?

"För många är de betydligt mer kända namn"? Hahahaha Vilka är dessa "många"? Personer under 22? Under 20? Även om alla 18-22åringar i Sverige röstade på Hahne och Kasselstrand skulle det inte bli så många röster.

Jag kan säga att jag har aldrig ens sett Hahne på film eller någon debatt. Kasselstrand ett fåtal ggr.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner

Lita på Åkesson och de andra tre.

De andra två borde det stå, Söder är ute ur leken. I praktiken så har De Fyras Gäng ersatts av det vi kallar för Expo-falangen, en falang där en sådan som Bieler är mer tongivande än just Söder.
Citera
2015-04-07, 23:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Du tror inte att det rör sig om mer än deras uttalanden i media?
Det kan faktiskt röra sig om ett stundande hot. Partiledningen är rädda för Humle och dumle -SDUarna och försöker få stopp på dem medan det går.

Älskar Sverige just idag !!
Tack SD för att ni förgör er själva

Visst kan det handla om deras uttalanden i media, men att enbart ange det som skäl för uteslutning känns inte speciellt troligt. Min gissning är att man kommer att presentera andra saker, oavsett vad som är den egentliga grundorsaken.

Skulle för övrigt inte korka champagnen riktigt än om jag var du. Rätt som det är blir det här ett uppsving för SD, men det återstår förstås att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in