2015-04-07, 23:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Har skummat igenom tråden, men inte riktigt funnit några konkreta anledningar till varför Hahne och Kasselstrand ska uteslutas. Mer saker som att de "står för en mer extrem politik". Vad vill dessa herrar som inte partiledningen vill? Någon som vet? Vad består det extrema av?

Tror ni det finns risk/möjlighet till splittring på samma sätt som när Nationaldemokraterna bildades?
ND var väl något slags svar på den politik som tidigare partiledaren Mikael Jansson inledde efter att ha tagit över efter Anders Klarström i mitten av 90-talet?

Det var väl egentligen redan för 20 år sedan som SD började förvandlas från ett nationalistiskt parti till ett parti som "bara" ville begränsa invandringen.

Jag vet bland annat att en stor skiljelinje mellan SD och ND var att SD förordade assimilering av flyktingar. ND däremot menade att det är bra om flyktingarna bibehåller sin kultur och sitt sätt att leva. Det skulle nämligen gagna återvandring på ett bättre sätt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
När pratade du senast med den genomsnittlige personen som röstade på SD? De flesta SDare vill skjuta somalier med hagelgevär och riva alla moskéer. Pratade med några 70+are häromdagen som bor i ett helt normalt område, dom höll med varandra om att alla "svartskallar" borde skickas hem till sina hemländer.

Ledningen i SD verkar helt tappat kontakt med verkligheten, allt man tänker på är att expressen och AB en dag ska sluta kalla SD för rasister. Vilket dom aldrig kommer göra om inte SD slutar upp helt med sin tidigare invandringspolitik.

Precis så är det! Vanliga SD-Svenssons framstår som mer extrema än vad SvP-nazisterna är när de pratar om invandring. Har aldrig hört någon SD-Svensson som resonerar som SD:s sektelit gör i mediaetern.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
– Med Mattias Karlsson förvandlades partiet till en freakshow, säger Kasselstrand till Aftonbladet.

clownen Kasselstrand bör genast sparkas från SD. SD behöver ingen splittring.

MK har redan splittrat partiet, dumjävel

Det gjorde han genom att gulla med Expo.
Citera
Medlem
Visst att utesluta Hahne, han var lite för uppkäftig och gick ut i media för minsta lilla, det är vatten under bron lite som med Patrik Ehn, men att utesluta Gustav Kasselstrand är ett klavertramp utan dess like!
Citera
2015-04-07, 23:34
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Nu framställs ju detta som att det är 100 % SD mot 100 % SDU, men det måste ju finnas flera inom moderpartiet som gillar Hahne och Kasselstrand. Hur kommer dom reagera på detta? Lär ju finnas rätt många inom SD som inte gillar hur detta har skötts.

Känns som att en stor del av pressen kommer hamna på Jimmie, att han ska lappa ihop partiet på något sätt. Tror det kan bli en rejäl knäck för honom om han ska börja arbeta snart igen.

När partiledningens kandidat Henrik Vinge kandiderade mot Kasselstrand vann Kasselstrand med ungefär 55 mot 45. Nästan hälften av ungdomsförbundet är alltså inte Kasselstrand-lojala, så du har helt rätt. I moderpartiet skulle jag dock gissa att det högst rör sig om 10% som stödjer Kasselstrand framför partiledningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det lustiga med extremister som du, är att inget parti någonsin kommer att vara gott nog. Om svp skulle lyckas passera 4% och äntligen få sprida sin politik, så kommer du eller någon av dina likar omedelbart att kräkas över att partiet börjar bli mainstream. Det är väl feghet av partiet att framföra sina åsikter i riksdagen och ändå missa vissa detaljer. Är de fega? Medlemmar i nioklövern? Dags att bryta sönder partiet!!

Varför arbetar du inte stegvis? Nya partier kan etableras, efterhand som politiken vrids på ett håll, men inte från ruta noll.

Du har oss extremister att tacka för att du ens kan rösta på SD. Skiter fullständigt i vad SvP gör eller inte gör.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
SD vill minska invandringen med 90 %, de vill förbjuda tiggeriet.

Oavsett vad ni säger så har SD hela tiden stått fast vid dessa åsikter. De har stor potential att vinna vanliga medelklassväljare med det budskapet.

Så länge man står fast vid dessa åsikter har jag inga problem med att man försöker skaffa sig en mjukare framtoning.

Det är bara att titta på SDU:s partiaktiviteter, massa kransnedläggningar vid kungars gravar. Massor av saker som jag förknippar med nationella subkulturen. SD ska inte längre vara ett subkulturellt parti. De ska vinna massor av väljare i radhusområden. Då finns det inte plats för stroppiga fallskärmsjägare med storhetsvansinne.

Nej, senaste tiden har man hört alla möjliga kompromissförslag. Som inte förbättrar Sverige för fem öre. Vad spelar det för roll om man minskar invandringen pyttelite i en kompromiss och slår sig för bröstet? Alla kriminella, alla ghetton är redan här och det skulle med en sådan kompromiss fortsatt välla in folk i enorma antal. Vad är det för invandringskritik och nationalism????
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitmaktNegerslakt
Varför yrar du om expo i varje inlägg du skriver? Expo är ju din idol Mattias Karlsson bästa vänner. Passa dig så han inte får reda på detta din Neo-fascist!

Ja, EXPO kan säkert hjälpa till att kasta ut de mest extrema.
Citera
Bannlyst
Jag tror även att William Hahne och Gustav kasselstrand helt och hållet blivit utfrysta ur gemenskapen i och med att SD även slänger ut deras partivänner. De som rör sig i deras sällskap kommer riskera uteslutas med.
Det är en fantastisk dag för sverige tycker jag. Mer uteslutningar !!
Citera
2015-04-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Sverige är speciellt, politiken här följer sina egna regler. Jag tror tyvärr att SD måste göra så här. Men trist som tusan dock.

Absolut...det är trist......men det är idioti att inte inse fakta....så för fan....håll käft om nationalismen tills ni är 110% säkra på att den resulterar i nya väljare. Tänk inte på vad ni själva håller kärt......tänk på marknaden för röster/väljare.
Citera
Medlem
Ni som glädjer er i att det kommer underlätta att få fler röster om vettiga personer som Hahne och Kasselstrand blir uteslutna är så förbannat korkade, spelar väl ingen roll om SD får 100% om partiet beter sig som det gör idag, tror knappast dom skulle minska invandringen nämnvärt, att styra om politiken i en mer riktigt nationalistisk riktning, sluta hylla sionismen, ta tag i abortfrågan, stå upp för kärnfamiljen etc skulle vara något.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin Kluster
Bara ett par timmar mellan inläggen. Här snackar vi "interna stridigheter"...

Själv är jag alltjämt bekymrad. SD ansätts från alla håll och behöver mer än något annat parti hålla ihop. Att åsikterna spretar något inom ett stort parti är något man måste acceptera och hantera snyggare.

Beats me

Jag försökte faktiskt editera/radera det första inlägget, men det gick inte längre. Det jag inte gillade var att man bjöd på en så stor splittrande nyhet till Aftonbladet/Expressen. Jag hade ingen större koll på Hahnen och vad han stod för, hade i princip bara hört namnet.
Men sen googlade jag upp snubben och insåg då att han ska bort. Verkar inte stabil för 5 öre. Att SD har potentialen åt mitten (kombinera med stenhårt massinvandrings-kritik och tiggarkritik) är ju solklart, det är där de kan göra riktig nytta för moder Svea.
Och inte kasta ut intelligenta judar, japaner eller för den del smarta mörkhyade med badvattnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in