2015-04-06, 21:52
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Han har nog kapacitet att bli en poängmaskin både i grundspelet och slutspelet, men han är ju ojämn som du säger. Jag skulle nog våga ta den risken om jag var HV, han lär ju fortfarande göra mer poäng än t. ex Jämtin iaf. Skulle han nu gå till HV och poängen skulle utebli, så är det ju bara att inte förlänga sen. Frågan är väl bara om HV vill ha in en center till. Är han beprövad att spela som vänster-eller-högerforward?

Visst lär han göra fler poäng än Jämtin, men samtidigt bidrar han inte med så mycket annat. Ingen jag skulle spela i boxplay tex.

Nja i Färjestad har han i stort sett uteslutande spelat center så jag tror knappast det finns så mycket nytta i att sätta honom ute på en kant.
Citera
2015-04-07, 02:32
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nåja, ni fick en utav de bästa backarna i Allsvenskan som har stor utvecklingspotential.. så det kan ju knappast vara så farligt.
Vi kan byta tillbaka om du vill.

Tror inte det blir så många fler, tydligen så kommer det bli officiellt att Kellman stannar i KHK senare denna veckan och då är det bara Bergström kvar utav dem de ryktats om åtminstone.

Oddsen på att Sundlöv slagit Honken en signal är väl dock hyffsat låga.

Bröderna W kan ni få tillbaks iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ni "samarbetar" ju också med Luleå, under några säsonger har ni ju tagit massvis med bra spelare och nu också tränare. Sitter bara och väntar vem som blir nästa BIF-förvärv från Luleå, Pite-Foppa kanske eller Fagerudd.?

Lule har jag inget emot att "samarbeta" med, där har vi oftast plockat vettigt material.
Citera
2015-04-07, 10:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
såg delar av play-in och luleås kvartsfinalsmatcher och min positiva bild av Fagerudd förstärktes. Blev något förvånad när ni inte förlängde med honom? Vad föranledde avslutet? Ville han inte förlänga? Krävde han för hög lön? Höll han inte måttet?
Citera
2015-04-07, 10:43
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Bröderna W kan ni få tillbaks iaf.
De var två av våra bästa spelare i slutspelet och du vill ha bort dem?
Citera
2015-04-07, 11:04
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
De var två av våra bästa spelare i slutspelet och du vill ha bort dem?

Om vi bortser från slutspelet och slutet av säsongen så har dom inte gjort mycket nytta.
Citera
2015-04-07, 11:10
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
såg delar av play-in och luleås kvartsfinalsmatcher och min positiva bild av Fagerudd förstärktes. Blev något förvånad när ni inte förlängde med honom? Vad föranledde avslutet? Ville han inte förlänga? Krävde han för hög lön? Höll han inte måttet?
Blev också förvånad (och besviken). Enligt mig är han precis den backtypen som Luleå behövt mest de senaste åren, problemet är att Marcus var för oerfaren att fylla den rollen gånga säsongen, delvis beroende på dålig matchning från Luleå både denna och förra säsongen. Svaret på frågan är att det nog var Marcus själv som ville hoppa på något annat dock har Luleå har ju några andra backar som kanske har ännu större potential vilka man prioriterar.
Citera
2015-04-07, 11:41
Medlem
Tror ni om det här då?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/uppgifter-per-ledin-jagas-av-skelleftea/
Citera
2015-04-07, 11:58
Medlem
Gled in på eliteprospect och där stod det att den senaste Confirmed transfer är Jeff Taffe från Linköping till Khl laget Neftekhimik.

Jäklar va snabba dem är isf, står ingen annanstans! Varken på Linköpings hemsida eller någon tidning;p
Senast redigerad av Hueaa 2015-04-07 kl. 12:01.
Citera
2015-04-07, 12:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braff
Tror ni om det här då?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/uppgifter-per-ledin-jagas-av-skelleftea/
Nej det är nog lite långsökt. Undrar vart dom får allt från?
Citera
2015-04-07, 12:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Tror ni om det här då?

Nej för f-n! Inte den idioten.

Eller förresten, köp han billigt och låt han bära vattenflaskorna.
Citera
2015-04-07, 12:37
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Om vi bortser från slutspelet och slutet av säsongen så har dom inte gjort mycket nytta.
Under Bulan var de bra. Att låta dem gå nu vore verkligen fel!
Citera
2015-04-07, 12:40
Medlem
Citat:
Tror ni om det här då?

Ledin vill spela vidare på så hög nivå som möjligt.

LHF är tydligen inte särskilt intresserade av att ge honom ett nytt kontrakt. Åtminstone inte till vilket pris som helst.

Skellefteå ligger på pendlingsavstånd från Ledins hus.

1+1+1 = 3.

Så jodå, det kan jag gott se hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in