2015-04-06, 11:33
Medlem
Norrahammars avatar
Thörnberg är tvungen att dementera under hela denna månaden, då han har gällande kontrakt.
Svar om klubb kommer inte att bli aktuellt innan maj månad, enligt honom själv i tidigare intervju.
Citera
2015-04-06, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrahammar
Thörnberg är tvungen att dementera under hela denna månaden, då han har gällande kontrakt.
Svar om klubb kommer inte att bli aktuellt innan maj månad, enligt honom själv i tidigare intervju.
Mmm, KHL-spelarna får väl inte skriva kontrakt innan dess har jag för mig. Hur som Aftonbladet har aldrig någonsin haft fel om vem eller vilka som ska till, eller sluta i HV71, så det är ju helt klart att han är klar för HV71. Det HV71 borde göra är att stoppa sin läcka.
Citera
2015-04-06, 11:55
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Henrion provtränade med LHF och LHF har uppenbarligen INTE gjort någon deal med honom än. Stod någonstans att han skulle vara lite för seg på skridskorna för högsta divisionen.

Hans radarpartner Lagace var däremot LHF snabba att knyta upp.

LHF är säkert en av de där "fem SHL-klubbarna" det talas om men jag tvivlar på att han spelar i LHF nästa säsong.
http://www.kuriren.nu/sport/inte-hort-nagot-fran-lulea-8075532.aspx

Han har då varit och hälsat på mer än en gång kan jag då säga.

Men som du säger, Luleå Hockey har ingen anledning att hålla inne den värvningen. Hade han varit klar hade man presenterat honom.
Citera
2015-04-06, 13:32
Medlem
Norrahammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Mmm, KHL-spelarna får väl inte skriva kontrakt innan dess har jag för mig. Hur som Aftonbladet har aldrig någonsin haft fel om vem eller vilka som ska till, eller sluta i HV71, så det är ju helt klart att han är klar för HV71. Det HV71 borde göra är att stoppa sin läcka.

Skulle det vara en läcka i HV71, så tror jag det är en planerad läcka i så fall.
Citera
2015-04-06, 13:50
Medlem
Displaceds avatar
http://www.expressen.se/kvp/sport/ove-molin-ar-nara-en-flytt-till-karlskrona-hk/

Ove Molin till KHK? Undra hur många spelare och ledare kommer gå mellan klubbarna framöver. Detta är ju en rätt rolig situation som uppstått.
Citera
2015-04-06, 14:04
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.expressen.se/kvp/sport/ove-molin-ar-nara-en-flytt-till-karlskrona-hk/

Ove Molin till KHK? Undra hur många spelare och ledare kommer gå mellan klubbarna framöver. Detta är ju en rätt rolig situation som uppstått.

Vad har vi gjort för att förtjäna ett "samarbete" med KHK?
Citera
2015-04-06, 14:07
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nåja, ni fick en utav de bästa backarna i Allsvenskan som har stor utvecklingspotential.. så det kan ju knappast vara så farligt.
Vi kan byta tillbaka om du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Tror inte det blir så många fler, tydligen så kommer det bli officiellt att Kellman stannar i KHK senare denna veckan och då är det bara Bergström kvar utav dem de ryktats om åtminstone.

Oddsen på att Sundlöv slagit Honken en signal är väl dock hyffsat låga.
Senast redigerad av Graver 2015-04-06 kl. 14:14.
Citera
2015-04-06, 14:30
Medlem
Moroten89s avatar
Kom igen nu HV, in med Johan Ryno och Joakim Hillding också!

Vi ska bara ta guldet 2016, så enkelt är det!
Citera
2015-04-06, 15:19
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Ni "samarbetar" ju också med Luleå, under några säsonger har ni ju tagit massvis med bra spelare och nu också tränare. Sitter bara och väntar vem som blir nästa BIF-förvärv från Luleå, Pite-Foppa kanske eller Fagerudd.?
Citera
2015-04-06, 16:50
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Kom igen nu HV, in med Johan Ryno och Joakim Hillding också!

Vi ska bara ta guldet 2016, så enkelt är det!

Ojämn spelare som ofta försvinner när det börjar bli täta och tuffa matcher. Precis en sådan spelare HV behöver med andra ord om de tänker fortsätta med uttåg i kvartsfinalerna.
Citera
2015-04-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Enligt Sportbladet har Martin Thörnberg skrivit på ett flerårs-kontrakt med HV.

Stämmer det så är det givetvis fantastiskt.

Kul isåfall, bra för både HV och ligan.
Citera
2015-04-06, 21:44
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Ojämn spelare som ofta försvinner när det börjar bli täta och tuffa matcher. Precis en sådan spelare HV behöver med andra ord om de tänker fortsätta med uttåg i kvartsfinalerna.

Han har nog kapacitet att bli en poängmaskin både i grundspelet och slutspelet, men han är ju ojämn som du säger. Jag skulle nog våga ta den risken om jag var HV, han lär ju fortfarande göra mer poäng än t. ex Jämtin iaf. Skulle han nu gå till HV och poängen skulle utebli, så är det ju bara att inte förlänga sen. Frågan är väl bara om HV vill ha in en center till. Är han beprövad att spela som vänster-eller-högerforward?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in